حادثه درهرات

مرزهای شرقی خراسان

زیرنگاه نگران ایرانی ها

 
           ! توجه! برای یاری رسانی مالی به پیک نت، به آدرس بانکی و پستی بالای ستون گزیده ها مراجعه کنید 

هنر و انديشه

دم تكان دادند
اما با اعدام
مرتضی كيوان
چرا ؟
مسعود بهنود

بهاران

خجسته باد

يك شاخه نسترن

يك نخل زيتون

يك شمع آتش

يك جنگل ترانه ـ

يك عطر رودخانه

يك چتر باران

يك باغ حافظ

يك دامن غزل

يك آواز پنجره ـ

يك خنده‌ی مستانه

يك دشت مولوي

يك جام زلف يار

يك شب آسمان

يك عشق آينه ـ

يك كوه حوصله

يك قلب آرزو

يك عيد عيدي

آزادی !

سروده‌ ناصر وحدتی

  وبلاگ تاسياني


مهدی فتحی

خاموش شد!


نمايشگاه عكس

"بام شكسته بمَ"


جواد مجابی

درانتظار نوبت


جوايزادبی

محموددولت آبادی

پای خود را كنار كشيد!


پديده ای بنام وبلاگ نويسی

 درادبيات معاصر ايران

محمود دولت آبادی

سخنرانی می كند


" ناكجا آباد..."

با اسكار به خانه بازگشت


دوترانه

و يك آهنگ

عشق و سينه های

شكافته يك نسل


اين رسم روزگار آهنگ و ترانه نبود كه خواننده ای ترانه ديگری را بخواند. از آن سالهای دور می گوئيم. براين سالها چشم بپوشيم كه مردها در جلد زن، ترانه های عاشقانه دلكش و گوگوش و مرضيه را در ايران می خوانند و نوار و سی دی آن را تكثير كرده و نقد می كنند. حتی،  بی آنكه بنويسند چه كسی ساخت و آن كه در ابتدا خواند چه نام داشت و براو چه گذشت و می گذرد!اين حادثه، يعنی خواندن آهنگی توسط دو خواننده، در آن سالهای دور چند باری اتفاق افتاد كه به بدعت تبديل نشد اما شيرين بر دلها ماند. از آن جمله است شعر و آهنگ خاطره انگيز "مرداب" كه آهنگ آن را شماعی زاده ساخته بود و برای تنظيم صدای گوگوش بر روی آن با هم كار می كردند. يكبار صحنه ای از اين تمرين را تلويزيون پخش كرد. شماعی زاده پيانو می نواخت و گوگوش تمرين می كرد. در اين همين پخش تلويزيونی كه شماعی زاده گاه گاهی خود می خواند تا گوگوش خود را با او تنظيم كند، معلوم شد خود شماعی زاده نيز خوب می خواند. آهنگ "مرداب" پس از چندی با اركستر و صدای گوگوش پخش شد و مدتی پس از آن؛ شمائی زاده خود نيز آن را خواند و شد ترانه ای كه دو خواننده (گوگوش و شماعی زاده) هر دو آن را خواندند. آن آهنگ با هر دو صدا به دلها نشست. بعدها هرچه شماعی زاده خواند، آن نشد كه در مرداب شده بود!از اين رقابت كه شايد برخی پيوندها را نيز گسست، سالها گذشت تا داريوش ترانه "گريه افسوس" را خواند. ترانه ای كه افسوس شكافته شدن سينه هائی و سفرهائی خونين و بی بازگشت را با خود همراه  داشت. از آن گروه ترانه هائی كه داريوش را برای چند ماهی بندی ساواك كرد!اندك زمانی بعد، گوگوش همان آهنگ را با ترانه و شعر ديگری خواند، كه بوی سياست نمی داد اما بی شك از لطيف ترين ترانه های عاشقانه ای بود كه او با تمام احساس خود اجرا كرد. شماعی زاده با اين ترانه يكبار ديگر دركنار گوش گوش قرار گرفت و در بخش های پايانی اين ترانه با او همصدا شد. آن دو شعر و ترانه بر روی يك آهنگ، هر يك به گونه ای بيان حال سال هائی بود كه يك نسل پشت سر گذاشته و همچنان بيان حال نسل تازه ای است كه هم سينه اش شكافته می شود و به سفری بازگشت ناپذير می رود و هم عاشق می شود و معنای عشق را جستجو می كند!هر دو ترانه را بازنويسی كرده ايم كه می خوانيد و يكی را هم با صدای گوگوش روی سايت قرار داده ايم كه می شنويد. ترانه ای بغايت لطيف و عاشقانه.وقتی گوگوش به كانادا رسيد و برخی اهل طرب در لس آنجلس برآشفته از كف دادن ميدانداری خود شدند، شماعی زاده با جسارتی در خور گفت :" من افتخار می كنم اگر بار ديگر دركنار گوگوش قرار گيرم"گوگوش اكنون درامريكاست، شماعی زاده نيز!


كرمان
موسيقی
شعر و سياست


فرياد

و

فغان


هادی غبرائی
ياد و نامش
زمزمه نيم شب مستان باد


گلی جان

زيرآوار زلزله

مرگ شاگرد

برجسته شجريان

سایه
زنده باش!ا

مرتضی را

به یاد آورید!


نصرت الله نوح
گفته بودم
آنچه بر زحمتکشان
تحمیل شد
!



                pyknet@perso.be  

مصاحبه فاطمه حقيقت جو با شهروند

انتخابی مطرح نبود

كه پيروز و مغلوبی داشته باشد

حقيقت جو، از مهرآباد به خانه بازگردانده شد. درانتظار آينده!

شمار آرای محافظه كاران با وجود حمايت رهبری، شورای نگهبان، سپاه و بسيج و ائمه جماعت و تمام عوامل حكومتی، نسبت به انتخابات قبلی افزايش نيافت. مجلسی كه تدارك شد، يك مجلس نظامی و فرمايشی است، چرا كه بسياری از سرداران سپاه استعفا داده و كانديد شده و برگزيده شدند.


تا رسيدن به يك نظرواحد پيرامون طرح "خاورميانه بزرگ" امريكا

اجلاس سران عرب به آينده موكول شد

سران اتحاديه عرب برسر نوع اصلاحات سياسی و اقتصادی مورد نظر امريكا هنوز تفاهم ندارند


سفر ماندلا به ايران لغو شد


گزارش يك ترور سياسی در برلين

با فتوای مذهبی محفل قتل های زنجيره ای

ميكونوس

پرونده ای كه همچنان باز است


با تهديد شهردار برلين

شهردار تهران

متهم به قتلی كه به دفاع از

ترور ميكونوس برخاسته


گزارش پيك نت از كنگره جبهه ملی در سوئد

شورای مركزی 25 نفره

 با حضور دكتراحمد مدنی


گفتگوی همكار پيك نت با كامليا انتخابی فرد، كارشناس مسائل افغانستان

هفته آينده تشكيل می شود

همايش بزرگ "آينده افغانستان" در آلمان

بحث رياست جمهور افغانستان ازحاشيه جلسه لوئی جرگه  شروع شده بود


با اعزام دو هزار تفنگدار دريائی جديد

استقرار 14 هزار

نيروی نظامی امريكا درافغانستان


پرنس چارلز

با پيام طرح جهانی

تغييرنظام به تهران رفت؟


گزارش مجلس عوام انگلستان

رهبران ج.ا ميدانند تلاش هائی

  برای تغيير نظام حاکم وجود دارد!

انتخابات پرتخلف و محروم شدن مردم از حق انتخاب

دركنار ادامه غنی سازی اورانيوم مطرح است


 

10 فروردين 1383


 K H M I

 نشاني پستي پيك نت

 Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


 Bardeh

 حساب بانکی پيك نت

 Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)


دريچه ای به جهان


درانتخابات ديروز

چپ فرانسه

شوراها را برد

اتحاد چپ فرانسه درانتخابات شوراهای اين كشور توانست 20 شورااز 22 شورای محلی فرانسه را دراختيار بگيرد. حزب حاكم كه رياست جمهوری و دولت را دراختيار دارد در اين انتخابات شكست سنگينی را متحمل شد. با توجه به قدرت محلی شوراها و نقش آنها در انتخابات آينده رياست جمهوری، گمان می رود دولت فرانسه تحت تاثير نتايج انتخابات شوراها كه روز گذشته در فرانسه برگزار شد سقوط كند.

براساس نتايج اعلام شده، ائتلاف سوسياليست ها بيش از 50 درصد آرا را به خود اختصاص داده است و ائتلاف راستگرايان كمتر از 37 درصد آرا را بدست آورده است.

بيكاری گسترده و نارضائی مردم فرانسه از اصلاحاتی كه عليه دستآوردهای سوسيال در 5 دهه گذشته اروپاست، از جمله دلائل اتحاد چپ فرانسه كه مخالف اين اصلاحات می باشد ارزيابی شده است.


عبدالعزيز رنتيسی:

ترور شيخ ياسين را

تلافی می كنيم

عبدالعزيز رنتيسی ، رهبر جديد گروه حماس در تظاهرات فلسطينيان که در دانشگاه اسلامی شهر غزه برپا شده بود جورج بوش رئيس جمهوری آمريکا را دشمن اسلام دانست . وي گفت  بوش محارب با خدا و دشمن اسلام و مسلمين است. اوهمچنين بارديگر تهديد کرد که به تلافی ترور  شيخ احمد ياسين ، رهبر پيشين و بنيان گذار حماس دست به عملياتی عليه اسرائيل خواهد زد .


انقلابي در ساخت

موشك های بالستيك

ژنرال يوري يالويوسكي معاون فرمانده ستاد كل نيروهاي روسيه اعلام كرد نخستين كلاهك جديد براي موشك بالستيكي "توپول" در رزمايش اخير در حضور پوتين رئيس جمهور روسيه با موفقيت آزمايش شد . كارشناسان اعلام كردند ساخت اين موشك، سيستم هاي موجود و آينده دفاع ضد موشكي را بي اثر نموده  و قادر خواهد بود با شش برابر امواج صوتي در فضا پرواز و مانور كرده و كلاهك هاي نظامي  را از ميان ده ها هدف انحرافي شناسائي،  آن را  تشخيص داده  از بين ببرد،  يا آن را در ارتفاع بي خطر منفجر سازد. كارشناسان ساخت اين موشك را انقلابي در ساخت موشك هاي بالستيكي ارزيابي مي كنند .


رومانو پرودی

درانتظار

دولت چپ گرا در ایتالیا

رومانو پرودي رئيس اتحاديه اروپا در نامه اي كه در روزنامه ايتاليائي كوريره دلاسرا منتشر كرد اعلام داشت، در انتخابات آينده ايتاليا در ماه ژوئن، اگر دولتي چپ گرا  بر سر كار آيد به شركت ايتاليا در اشغال عراق به شكل فعلي آن  كه ادامه جنگي ناعادلانه  و نامشروع است خاتمه خواهد داد . وي مي نويسد اين جنگ قادر به ايجاد صلح و ثبات در عراق نيست .   


17 كشته در درگيری های

 جديد در عراق

در شهر فلوجه و تكريت در درگيري ميان سربازان امريكائي و افراد مسلح  16 عراقي كشته و 20 تن مجروح شدند . به نوشته روزنامه البيان در اين درگيري ها دو سرباز امريكائي نيز در الرمادي كشته شدند . در اين ميان جمعه شب نيز يك خودرو عراقي در شهر تكريت به علت عدم توجه به فرمان ايست نظاميان امريكائي  هدف قرار گرفت و طي آن يك كودك  سه ساله عراقی كشته شد . به گزارش خبرگزاري فرانسه، در اين حادثه شش عضو خانواده و يك مرد ديگر مجروح شدند . از میان مجروحان حال دو نفر وخيم اعلام شده است .


امریکا 12 پايگاه نظامی

  درعراق ایجاد می کند

برای اسكان ارتش 110 هزار نفره امريكا در عراق، این کشور دوازده پايگاه نظامی در عراق تاسیس می کند. واحدهای نظامی امریکا تا سال 2006 ميلادی در اين پايگاه ها مستقر خواهند شد . اين پايگاه ها در كركوك؛ اربيل، سليمانيه، بغداد، الانبار، موصل و در كنار پادگان های ارتش پيشين عراق احداث خواهند شد .


قتل عام 800 هزار

تن در رواندا

 سازمان ملل متحد و جامعه بين المللی  مسئولیت خود را در ناتوانی در جلوگيری از فاجعه قتل عام در رواندا پذیرفت. كوفی عنان دبير كل سازمان ملل كه در آن زمان مسئول نيروهای حافظ صلح سازمان ملل بود نیز گفت كه سهم خود را در جلوگيری از بروز چنين فاجعه ای نتوانسته ادا كند. وی بار ديگر توجه همگان را به عمق فاجعه ای كه در سال 1994 در رواندا اتفاق افتاد جلب كرد . در اين فاجعه 800 هزار زن، مرد و كودك در درگيری های قومی بين اقوام توتسی و هوتو به فجيع ترين شكل ممكن كشته شدند .


 محكوميت ترور
شيخ یاسین وتو شد

قطعنامه محكوميت اسرائيل در قتل شيخ ياسن توسط امريكا به بهانه يكظرفه و نامتوازن بودن، وتو شد . پس ازاعلام وتوي امريكا نماينده الجزاير كه تنظيم كننده قطعنامه بود اعلام كرد ظاهرا تلاش هائي كه براي رسيدگي به امور خاورميانه در شوراي امنيت انچام مي شود هميشه محكوم به شكست است .


 اصلاح طلبان عربستان

خواهان تبدیل حکومت

به پادشاهی مشروطه

 6 روشنفكر و اصلاح طلب عربستان سعودی كه ماه گذشته پس از امضای نامه ای ضرورت تبدیل سيستم حكومتی عربستان به سيستم پادشاهی مشروطه  دستگير شده بودند، همچنان در زندان می مانند و تلاش برای آزادی آنها بی نتیجه ماند. دوازده تن از فعالان سياسی عربستان برای آزادی آنها با نايف عبدالعزيز وزير كشور عربستان دیدار کرده بودند که بی نتیجه ماند.


جيمی كارتر :

امريكا برای حمله به عراق

متوسل به دروغ پردازی شد

 جيمي کارتر رئيس جمهورپيشين امريكا  ازحزب دمکرات كه در سال هاي بين 1977 تا 1981 رئيس جمهوري آمريکا را به عهده داشت قبلا با حمله به عراق بدون کسب اجازه سازمان ملل متحد مخالفت کرده بود . وي  درمصاحبه با روزنامه انگليسي "انديپندنت " گفت : هيچ دليلي براي حمله عراق وجود نداشت و بوش وهمپيمان خود توني بلر خوب مي دانستند که اطلاعات  و گزارش هاي مربوط به وجود سلاح هاي کشتارجمعي عراق وهم و خيالي بيش نيست وبراساس اطلاعات مشکوک تهيه شده است. کارتردرعين حال به اينديپندنت گفت:حمله به  عراق براساس يک رشته دروغ ها و تفسيرهاي اشتباه از جمله دخالت صدام رئيس جمهورسابق عراق درحادثه 11 سپتامبر سال 2001 و وجود سلاح هاي کشتارجمعي دراين کشورتوسط واشنگتن و لندن صورت گرفت. به گفته رئيس جمهور پيشين آمريکا، تصميم حمله به عراق از قبل گرفته شد، سپس ازبرخي افراد خواسته شد، اين امر را توجيه كنند . وي دراين مصاحبه افزود: واشنگتن دلايل اصلي خود را براي حمله به عراق پيدا کرده بود، اما انگليس نتوانست اين دلايل را پيدا کند.     كارتر معتفد است: بوش تمايل داشت هرچه سريعترجنگ پايان يابد تا ازپدرش درحمله به عراق پيشي گرفته باشد و اصرار بوش براي حمله به عراق که باعث پيروزي اش برراي و نظرتوني بلرنخست وزيرانگليس شده بود ، بلر را مجبور كرد تا ازسياست هاي بوش پيروي کند. 


گزيده ها


اصلاحات

گريزناپذير

از اين گذرگاه عبور می كند!


مثلث

خامنه ای

واعظ

شاهردوی


رانندگی من و

 شيطان بزرگ

در پاركينگ!


مرحوم پدرم،

زنده زنده رای داد!


نامه مهدی كروبی
انصراف و اعتراف
ديرهنگام

ضربه ایكه روحانيت مبارز، به مجمع روحانيون زد


    متن کامل استعفای   فاطمه حقيقت جو



آخرين شاه

آن ظلم درباری

و بيداد مذهبی 

 با هم رفتند!

از مناظره‌

تا قتل عام

از بهشتی
تا مصباح يزدی

50
خانواده
گزارش مجله فوربس
ترجمه " بايرام منصوری"

جنبش دانشجوئی
از 16 آذر
تا 18 تير

اميركاوياني


كودتا سازان

عبدالله شهبازی


ميشل شوسودفسكی
جنگ
و جهانی شدن

ميان مردم

درجنوب تهران

خاطرات دكترعباس منظرپور

اسناد دو دهه
مناسبات پنهان 
آمريكا - ايران - عراق
بايرام منصوری