هیچکدام رای و حمایت مردم را ندارند

دولت ومجلس مخالف برجام

حالا باید ازبرجام دفاع کنند!

 

هشدار2021پوتین به‌غرب

به‌سبک‌ هشدار1942استالین

یونگه ولت  ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  5 دی  ماه ۱۴۰۰ - 26 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


5 - 4 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


5 - 4 دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


5 - 4 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


5 - 4 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


5 - 4 دی

منتخب اخبار ورزشی


5 - 4 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول 5 دیماه

منطق ایران دربرابر

سازمان‌بینالمللی انرژی‌اتمی

بی اعتمادی به هر خبر حکومتی و اظهار نظر و مصاحبه مقامات حکومتی، انچنان عمیق و گسترده است که حتی اگر دو کلام حرف حساب هم احیانا از دهان مقامات بیرون بیاید و یا بصورت خبر منتشر شود (بویژه از صدا و سیما) مردم به آن باور نمی کنند. یا آن را دروغ می دانند و یا ترفند تبلیغاتی و یا نوعی بقول معروف "خالی بندی". (نمونه این بی باوری را از دهان سخنران همایش معلمان بازنشسته کرمانشاه می شنوید) حوادث مربوط به انفجار و یا حمله به تاسیسات اتمی و یا ترور دانشمندان اتمی که جای خود دارد، مردم حتی وقتی درباره یک حادثه رانندگی هم فلان مقام مربوطه اظهار نظر می کند آن را باور نمی کنند. در این میان رسانه های نیمه مستقل نیز دارای چنان ضعف تکنیکی و حرفه ای هستند که اساسا خبری مستقل از خبرهائی که رسما دراختیار آنها قرار میگیرد ندارند. معمولا بولتن های رسمی ادارات و نهادها را منتشر می کنند. این درباره اخباری است که برای انتشار می توانند اندکی قواعد سانسور دور بزنند.

روز گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت رئیسی نه در مصاحبه با رسانه های داخلی، بلکه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: ایران قادر به تولید سوخت هسته‌ای است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک می تواند از این سوخت در نیروگاه هسته‌ای بوشهر استفاده کند.

(تاکنون سوخت نیروگاه بوشهر را روسیه لنگان لنگان تامین می کرده و رئیس سازمان انرژی اتمی عملا به روسیه می خواهد بگوید که در آینده نزدیک دیگر نیازی به سوخت شما نیست!)

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: فعالیت هسته‌ای ایران بر اساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و ایران قصد ندارد از سطح 60 درصد غنی‌سازی فراتر برود.

این مصاحبه که در آستانه آغاز دور هشتم مذاکرات اتمی در وین (از دوشنبه شروع خواهد شد) انجام شده، عملا نوعی تعهد نسبت به متوقف ماندن غنی سازی در ایران در سطح 60 در صد بیان شده است. سطحی که اگر ایران بتواند و هیات مذاکره کننده توان دیپلماتیک و مذاکراتی لازم را داشته باشد، که در تکامل برجام  و در به روز رسانی برجام آن را در توافقنامه بگنجاند گام بزرگ در جهت دفاع از منافع ملی ایران برداشته است. قطعا در به روز رسانی برجام، چیزی باید داد تا چیزی را بتوان گرفت. باید دید ایران در صورت قبولاند غنی سازی 60 درصدی، چه امتیازی میدهد.

همزمان با انتشار مصاحبه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نماینده دائم سابق ایران در سازمان های بین‌المللی در وین نیز نکته ای را مطرح کرد که در آن منطق نهفته است. او گفت:

اگر اطلاعات محرمانه ما به بیرون درز کند، در وهله اول آژانس را مقصر می‌دانیم. زیرا اطلاعات را آژانس جمع‌آوری می‌کند نه کشورهای عضو آن. آژانس باید در دبیرخانه خود ترتیباتی را اتخاذ کند که اطلاعات محرمانه کشورها در امنیت باشد.  این یک مطالبه جدی و اساسی ما از آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده، هست و خواهد بود. ما در آژانس با کشورهای عضو طرف نیستیم، بلکه با آژانس طرف هستیم و این آژانس است که باید اسناد محرمانه را محرمانه نگهدارد. (اشاره وی به مصاحبه اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی بین المللی است که در پاسخ به این انتقاد که چرا اسناد  محرمانه ایران به دست کشورهای دیگر و از جمله اسرائیل میرسد، گفته بود در آژانس نمایندگان کشورهای مختلف حضوردارند!)

نماینده دائم سابق ایران در سازمان های بین المللی همچنین بدرستی مطرح کرد:

وقتی رسماً ثابت شود که بازرسان آژانس اطلاعات کشوری را لو داده‌اند، این حق آن کشور است که تصمیم بگیرد چه اقدام اصلاحی را انجام دهد و صلاحیت بارزسان را بررسی کند!)

کشوری مانند ایران که سطح وسیعی از بازرسی‌ها را تاکنون پذیرفته، ضرورتأ منتظر نمی‌ماند که با آژانس توافق کند چه اقدام اصلاحی را در نظر بگیرد.

(ایران معتقد است از جمله کانال های دست یابی اسرائیل به اطلاعات اتمی ایران، شناسائی دانشمندان اتمی و شناسائی پایگاه ها و سایت اتمی ایران، سازمان انرژی اتمی جهانی است)


پراکنده شدن کابینه بزودی شروع می شود

رئیسی، گیج و ناتوان

 نخست وزیر انتخاب کرده!


10 قربانی دیگر به انبوه

قربانیان حوادث رانندگی افزوده شد

در تصادف زنجیره ای در محور جاده قدیم اهواز به خرمشهر 10 نفر کشته شدند. حادثه با برخورد یک کامیون "ایسوزو"  با یک مینی بوس حامل کارگران و 4 اتومبیل دیگر در اولین ساعات بامداد روز شنبه روی داد. علیرغم این  همه حادثه رانندگی در جاده های ایران، هنوز هیچ تحقیق جامعی انجام نشده  تا معلوم شود دلیل این تصادف ها چیست. فرسودگی اتومبیل ها و یا کامیون  ها؟ خستگی رانندگان؟ خرابی جاده ها؟ سرعت؟ ناشی و مبتدی بودن رانندگان (بویژه رانندگان کامیون ها)؟ کمبود کنترل جاده های توسط پلیس راه؟ نبودن علائم راهنمائی رانندگان در جاده ها؟


از داخل افغانستان

3500 رزمنده و تروریست

آماده حمله به تاجیکستان


تنها در 10 سال گذشته

نیم میلیون ایرانی

ترک وطن گفته و مهاجرشدهاند


وزیر خارجه عراق در تهران:

زمان آن رسیده که ایران

با امریکا مستقیما گفتگو کند


عنوان اول پیک نت 4 دی

باقری با دستور کار جدید

دوشنبه به وین باز میگردد


مقدمات اعلام پایان جنگ سوریه

بیانیه مشترک صلح سوریه

با امضای روسیه، ایران و ترکیه


این رئیس کتابخانه ها

آن شهردار را هم می خواهد

مصاحبه "مهدي رمضاني" سرپرست نهاد كتابخانه هاي عمومي در نوع خود یک بمب خبری بود. بسرعت توفان در فضای مجازی منتشر شد. ایشان نمونه ای از آن کادرهای انقلابی شده 40 سال پس از انقلاب است و بعنوان نسل جوان و به توصیه رهبر مشغول اشغال پست و مقام ها هستند. یک نسل جلوتر از مهدی رمضانی هم که زاکانی سرپرست سابق بسیج دانشگاه باشد شهردار تهران شده است. ایشان از نسل میانه است. یعنی سنش به انقلاب و جلوی گلوله رفتن حکومت نظامی دوران شاه نمی رسد اما بخت و زیرکی یاری اش کرده و رفته داخل بسیج و حالا شده شهردار تهران و ای بسا خود را لایق تر از ابراهیم رئیسی برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری هم می بیند. ایشان در تازه ترین اظهار فضل فرموده بهشت زهرا باید قطب فرهنگی شود. وقتی رمضانی سرپرست کتاخانه های عمومی باشد، شهردارش هم باید زاکانی باشد. بالاخره "دیک و سه پایه" باید به هم بیایند!


کنفرانس سالانه پوتین در مسکو

تمرکز روی افغانستان و اوکراین

و پرش از روی مسائل داخلی


سرمقاله 815

بنام دفاع از انقلاب 57

در برابر حکومت باید ایستاد!


حتی روزنامه ها نیز می نویسند

حکومت‌ مافیاها درج.اسلامی

دیگر قابل انکار نیست!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش مربوط به مصاحبه خبری وزیر خارجه عراق در پایان سفر به ایران که در آن بر ضرورت مذاکره مستقیم ایران و امریکا تاکید کرده بود، با بیش از 6 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت روز گذشته پر مخاطب ترین مطلب بود. در فیسبوک مصاحبه وزیر خارجه روسیه که در آن ادامه مذاکرات اتمی پیش از پایان سال جاری میلادی را مطرح کرده بود بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران