این آمارشامل زندانیان جرم‌عمدی و سیاسی نمی‌شود

۱۲۶۰۰ زن و مرد

بدلیل جرائم غیرعمد زندانی اند

 

سقوط در اسرائیل، نگرانی در امریکا

نتانیاهو درپی فرصت حمله‌به‌لبنان

امریکا نگران گسترش جنگ!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷ مارس  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۶-۲۷ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۶-۲۷ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۶-۲۷ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۶-۲۷ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۶-۲۷ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۲۶-۲۷ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۳ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲۷ اسفند

دلائل مذاکرات محرمانه

ایران و امریکا در عمان

دولت رئیسی به امید تفقد امریکا و لغو برخی تحریم ها، از مدتی پیش سرگرم مذاکراتی پنهان با امریکاست. البته پشت این انگیزه، انگیزه دیگری هم پنهان است و آن نیست مگر تلاش برای حمایت از دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از بازگشت ترامپ به کاخ سفید.

همه این انگیزه ها و بازی ها موقت است. این را هم امریکا می داند و هم "شاکله" نظام، زیرا امریکا زمانی دست از سر ایران برخواهد داشت که ایران تبدیل شود به یکی از اقمار گوش به فرمان امریکا و پس از استفاده از موقعیت منطقه ای ایران و کشیدن تمام دندان های موشکی و اتمی و پهپادی آن و جمع کردن سفره آن در کشورهای منطقه و حتی افریقا، نوبت تقسیم ایران به چند کشور بر اساس قومیت و مذهب خواهد رسید. یعنی خواندن فاتحه برای ایران و تاریخ آن.

مذاکراتی که کوچکترین خبری درباره محتوا و موضوعات واقعی آن انتشار نمی یابد تا مردم در جریان آن باشند، از مدتی پیش در کشور پادشاهی عمان جریان دارد. کشوری که حداقل از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد حجله مخفی ایران و امریکا بوده و پادشاه گذشته و کنونی آن کلیددار این حجله. کار این مذاکرات به کجا خواهد انجامید؟ تا برگزاری انتخابات امریکا این سئوال بی پاسخ خواهد ماند. فعلا یکی دو تحریم شُل شده و عراق هم مجاز به پرداخت پول نفت به ایران. آنگونه که خبرگزاری های خارجی گزارش تحلیلی داده اند، گویا در این مذاکرات پنهانی، از ایران خواسته شده تا حکومت یمن را متقاعد کند که به کشتی های امریکائی و انگلیسی و کشتی هائی که برای اسرائیل بار حمل می کنند حمله موشکی نکند. درخواستی که قبول آن به معنای پس گردنی منطقه ای به ایران است و بسیار بعید است که ایران تن به آن بدهد و پیاده نظام خود در شطرنج جهانی و منطقه ای را به امید قلعه بستن و مات کردن غرب به کشتن بدهد.

در ارتباط با همین مذاکرات روزنامه نیویورک تایمز مدعى شد که مذاکرات محرمانه ایران و امریکا از دیماه گذشته در مسقط پایتخت عمان آغاز شده است. تقریبا همزمان با کاهش تعداد عکسهای یادگاری عبداللهیان بالای پلکان هواپیماها پیش از پرواز به کشورهای آسیائی و افریقائی.

نیویورک تایمز در همین گزارش مدعی شده که امریکا از ایران خواسته تا از نفوذ خود روی انصارالله یمن توقف حملات انصارالله و نیز پایان حملات به پایگاه‌های امریکایی در منطقه را ممکن سازد و در مقابل، ایران نیز آتش بس در غزه را زمینه ساز خواست های امریکا مطرح کرده است.

ظاهرا، این مذاکرات را علی باقری معاون وزارت خارجه و آخرین سرپرست تیم مذاکرات برجام در وین را برعهده دارد. همین روزنامه طرف امریکائی مذاکرات را نیز "برت مک گورک" هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرده است. اما چند سفر پیاپی ویلیام برنز رئیس سازمان سیا و دیپلمات ورزیده امریکائی که پیشتر معاون وزارت خارجه امریکا بوده، به منطقه نشان میدهد که سرنخ اصلی مذاکرات دست اوست و مک گورک واسطه است. روزنامه فایننشال تایمز نیز گزارش نیویورک تایمز را با اندک تغییراتی منتشر کرده است.


پیش از آغاز سفر نوروزی

این فیلم را ببینید!


سفر نوروزی به خیر

اما آهسته بروید که به خیر بازگردید


مصاحبه پوتین ۳ روز پیش از انتخابات

غربی ها اتحاد روس ها

وقدرت نظامی ما را حدس نزدهبودند


مردم بدلیل بی اعتمادی به حکومت باور نمی کنند

طرح اسرائیل و امریکا

تقسیم ایران به ۵تا۶کشوراست


عنوان اول پیک نت ۲۶ اسفند

چهارشنبه سوری امسال

تمرین کودتای ترکیبی بود!

امسال عجیب ترین و پر حادثه ترین چهارشنبه ‌سوری در ایران برگزار شد. ما از مراکز استانها خبر چندانی نداریم، اما، از صبح سه شنبه از تهران به ما اطلاع داده بودند که در تمام میادین و چهار راه های اصلی و بزرگ تهران نیروی انتظام با "ون"های دارای اتاق های آهنی مستقر شده بودند. از جمله در میدان حسن آباد تهران که نام آن سالها “میدان ملک‌المتکلمین” بود. میدانی که ۸ گنبد داشت که تعدادی از این گنبدها در سالهای پیش از انقلاب خراب شد. میدان حسن آباد زیباترین میدان تهران بود و با میدان نقش جهان اصفهان رقابت می کرد. شاه دستور داد نام آنرا به "میدان پهلوی" تغییر بدهند و در جمهوری اسلامی هم نام این میدان را کردند “میدان ۳۱ شهریور”. اما هم در زمان شاه و هم در جمهوری اسلامی مردم همچنان این میدان را میدان حسن آباد می نامند. از جمله خیانت های دو پهلوی و جمهوری اسلامی به حافظه تاریخی مردم ایران، تغییر نام خیابانها و میدانهای قدیمی تهران و دیگر شهرها بود.

در چهار گوشه همین میدان حسن آباد از صبح زود سه شنبه با پیش بینی بعد از ظهر و سرشب پر حادثه نیروی نظامی و انتظامی مستقر شده بود. تقریباً همین آرایش نظامی و انتظامی در چهارراه های پر رفت و آمد دیگر نیز گرفته شده بود. علیرغم همه این پیش بینی ها، حوادث بی سابقه روی داد. از جمله پرتاب نارنجک به سوی کتیبه گنج‌نامه در همدان. نارنجک پرانی در میدان نقش جهان اصفهان، نارنجک پرانی به سمت اتومبیل های شخصی در حال عبور،  نارنجک پرانی به درهای آهنی گاراژ خانه فروغ فرخزاد و تظاهرات مقابل دفتر ریاست جمهوری بعنوان اعتراض به بی حجابی.

اگر نارنجک اندازان که به بهانه حاجی فیروز صورت خود را سیاه کرده بودند شناخته نشدند، آنها که علیه بی حجابی تظاهرات کردند شناخته شده و سازمان یافته بودند و برای رویاروئی با نیروی انتظامی آماده بودند که صحنه کله زدن یک مرد نسبتاً مسن اما ورزیده توی صورت یکی از افراد نیروی انتظامی مقابل کاخ ریاست جمهوری را می بینید. حمله به نقش جهان و کتیبه همدان و بویژه حمله نارنجکی به خانه فروغ فرخزاد نشان داد که همه این حوادث از یک مرکز سازماندهی شده و در حقیقت یک نوع قدرت نمائی مرتجعین مذهبی و نشان دادن دندان به حکومت از سوی همانهائی بود که در غیاب مردم از صندوق های رای در آمدند و قرار است سکوی هیات رئیسه مجلس را هم قبضه کنند. همان آنها که کنج اتاق بازرگانی رهبری بسیاری از اقدامات و توطئه ها را در دست دارند. در این حادثه آفرینی ها که مردم نقشی نداشتند و حوادث ناشی از آتش بازی و ترقه پرانی گویا ۱۷ نفر کشته شدند و نزدیک به ۵ هزار نفر مجروح و مصدوم. جمع کردن اوباش در هفته و روزهای پیش از چهارشنبه سوری و آرایش نظامی که از صبح سه شنبه در تهران گرفته شده بود، نشان داد که حکومت میدانست چه کسانی و با هدایت کدام مراکز داخلی و بهره گیری احتمالی از کدام دسته بندی ها، اوباش و باج گیرها قصد دارند تمرین کودتا کنند.

ما آنچه که از بعد از ظهر چهارشنبه سوری در تهران و چند شهر مهم ایران روی داد را تمرین یک کودتا ترکیبی (علیه ملی گرائی، دفاع از ارتجاع مذهبی و قدرت نمائی در مقابل نیروهای انتظامی) میدانیم و اعتقاد داریم که اگر راس نظام نتواند یک حزب سیاسی منسجم تشکیل بدهد و دست به تحول مهم و اساسی در عرصه اقتصادی نزند و فکری برای دولت ناتوان رئیسی نکند، ما در همان هفته ها و شاید روزهای پس از درگذشت آقای خامنه ای با حوادثی بسیار جدی تر و سازمان یافته تر از حوادث چهارشنبه سوری روبرو خواهیم شد و اکثریت مردم  بیمنانک از نتایج حادثه و نرفتن زیر دست و پا از خانه هایشان بیرون نخواهند آمد تا ببینند سرانجام کار به کجا خواهد انجامید.


رابرت کندی:

کودتای سال ۲۰۱۴

زمینه جنگ اوکراین را ساخت


آغاز انتخابات

 ریاست جمهوری در روسیه


اخبار رسانه های غرب را با شک و احتیاط بسیار بخوانید

فرار بزرگ از زندان هائیتی

آغاز انقلاب در هائیتی است؟


یادداشت سفر تاکر کارلسون

"مسکو" با ۱۳ میلیون جمعیت

تمیزترین شهری است که دیدم


سرمقاله ۹۲۲

تضاد و تناقض در دو سیاست

داخلی‌ و خارجی جمهوری اسلامی


مخالفت اتمی نخست وزیر سوئد

سوئد عضو ناتو شد

اما بدون داشتن دندان اتمی


با تائید پوتین و تصویب مجلس سنا

پرچم سرخ با داس و چکش

پرچم پیروزی ارتش روسیه شد!


"رادیو پیک"

۲۳ اسفند به روز شد

 

 "رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۲۳ اسفند) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- تحول از نظر گروه پایداری در مجلس آینده!

- محاکمه و مصادره پولهای اولیگارش ها در روسیه

- تهران در پایان زمستان ۱۴۰۲

-۳ رویداد در آغاز دهه ۱۳۵۰ در ایران

- وظیفه نیروی نظامی ایران چیست؟

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی

- مادرم همیشه نگران پیاده روی من در خیابانهاست

- فرصت طلبی و یا فرصت سوزی محمد خاتمی

- روزی که پهلوان را لای پتو از هتل کنتینانتال بیرون آوردند

- تا رسیدن مرحله دوم انتخابات مجلس چه می توان کرد؟

- اخوان ثالث، آهنگری که یکی از بزرگان شعر معاصر ایران شد!

- آهنگی که تبدیل به سرود صبگاهی شده بود


راه توده ۹۲۲ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۲۲ (چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲) - منتنشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تضاد و تناقض دو سیاست داخلی و خارجی در جمهوری اسلامی دارد. گزارش ویژه نیز در ارتباط با جشنهای ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و اوج گیری اعدام ها و دستگیری ها و زندانی کردن سیاسیون و فعالان جنبش چریکی. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

اعدام های سیاسی و جشن های ۲۵۰۰ ساله، جنگ های صلیبی هیچگاه به پایان نرسید، مصاحبه با استالین، چین بر سر دو راهی ثبات سیاسی و ثبات مالی، زایش دشوار آرمانشهر سوسیالیسم در قرن ۲۱، هدف چین تا سال ۲۰۵۰ کشوری سوسیالیست پیشرفته و نیرومند، جنگ یا مذاکره کدامیک سرنوشت اوکراین را معلوم می کند؟ روسیه باید خود را همه جانبه آماده جنگ کند، اتحاد ناگسستنی چین و روسیه، ازبکستان زیر فشار امریکا برای دوری از بازار روسیه و بالاخره یادی از اکبر باغبان که گلهای زیادی را در خراسان پرورش داد.

تلگرام راه توده:https://telegram.me/rahetudeh

 


 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در ارتباط بود با چهارشنبه سوری پرتلفات و پر تخریت امسال روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۵ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را انتشار نظر کارشناس اسرائیلی درباره تقسیم ایران به ۵ یا ۶ کشور مستقل داشت که روی ۲۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
 

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت