کاخ سفید پدیده ای مانند بایدن را تاکنون نداشته

نتانیاهو با کدام پشتوانه

برای"بایدن"تره هم خرد نمی‌کند؟

 

غارت‌جهان ازسوی ثروتمندانی

به تعداد انگشتان یک دست!

روزنامه پروادا- ترجمه نعمت بوستانی

(پیک هفته ۱۰۹) اول بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


اول بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


اول بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


اول بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


اول بهمن

منتخب اخبار ورزشی


اول بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۷ دیماه به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت اول بهمن

چه پاسخی به ترورهای

اخیراسرائیل باید داد؟

درجریان یک حمله هوائی از سوی اسرائیل، به محل مسکونی و دفتر کار شماری از فرماندهان سپاه قدس در دمشق پایتخت سوریه کشته شدند. ارقام کشته شدگان را از ۵ تا ۱۰ تن اعلام شده است که معلوم نیست همه آنها نظامی بوده اند و یا برخی از آنها مردم عادی ساکن محل مسکونی مورد حمله قرار گرفته بوده اند. دمشق اعلام کرده که شماری مردم عادی نیز در جریان این حمله کشته شده اند، اما مشخص نکرده که این عده جدا از آن ۱۰ نفر بوده اند و یا جمعا ۱۰ نفر کشته شده اند.

حمله با شناسائی و رد گیری محل مسکونی و رفت و آمد سپاهیان واحد قدس صورت گرفته که دقیقا همان روشی است که در ترورهای اسرائیل در لبنان و سوریه و حتی ایران انجام شده است. ایران تائید کرده که دو تن از کشته شدگان معاون بخش اطلاعات سپاه قدس و جانشین او بوده اند و همگی در رده سرداران سپاه.

تعجب آور است که پس از آن همه تجربه از شیوه عمل اسرائیل، باز هم ضربه از همان نقطه ضعفی وارد شد که در گذشته وارد شده بود. یعنی نفوذ، شناسائی، رد گیری دقیق و بهره گیری از خیانت در درون و درکنار قربانیان. در تمام اقدامات تروریستی اسرائیل در ایران، لبنان، سوریه و عراق (از جمله ترور دانشمندان اتمی در ایران و سردار قاسم سلیمانی درعراق) از همین روش بهره گرفته شده است. نفوذ و خریدن افراد خائن، کار یک روز و یک هفته و یک ماه نیست، و اگر یک خانه تکانی اساسی در سپاه قدس و تجدید ارتباط سازمانی با واحدهای نظامی و امنیتی سوریه، لبنان، عراق و حماس صورت نگیرد باید در انتظار ضربات دیگر نیز بود. یافتن خانه، محل کار، ساعت رفت و آمد و حضور در محل مورد هدف، جز از طریق نفوذ و احتمالا بهره گیری از ماهواره و پهپاد ممکن نبوده و نیست.

اسرائیل اطلاعات لازم برای ترور را از گذشته در اختیار داشته و یک شبه این اطلاعات جمع نشده است. بنابراین نباید در این یقین تردید کرد که هدف اسرائیل در شکارهای تروریستی اخیر، کشاندن ایران به ورطه عکس العمل مستقیم، گسترش جنگ و کشیدن پای  امریکا به جنگ علیه ایران است.

آیا پرهیز از عکس العمل مستقیم، به معنای بی عکس العمل گذاشتن ترورهای اخیر است؟ به هیچ وجه، اما چگونه عکس العملی باید داشت؟

تاکنون ضربه منطقه ای را اسرائیل از سازمان ها و گروه های مقاومت و سلاح های به روز شده آنها  خورده است و فوری ترین و ضروری ترین عکس العمل، سرعت بخشیدن به رساندن سلاح ها به جنبش های حاضر در صحنه از هر راه و امکان است. از یمن تا لبنان و از سوریه تا فلسطین و عراق. درعین حال، تجدید سازمان و تجدید ارتباط ها بر مبنای خنثی سازی نفوذ و شناسائی سازمان های جاسوسی اسرائیل. همین روش را در داخل کشور هم باید داشت. همزمان با این دو شیوه، از زدن هدفمند پایگاه های تروریستی داعش اسرائیلی در قلب سوریه و داخل کردستان عراق با برنامه و بدون رجز خوانی های رایج نیز نباید غفلت و تعلل کرد. این امکانی است که موشک های دور برُد ایران فراهم ساخته است. بزرگترین بمب، برای داخل اسرائیل، در حال حاضر همان نارضائی روز افزون مردم اسرائیل علیه دولت نتانیاهو و جنگ است که عملا به اختلاف در درون دولت نیز کشیده شده و حتی موجب تفاوت دیدگاه میان تل آویو و کاخ سفید هم شده است. به همین دلیل هیچ نیازی به عبور موشکی از مرزهای اسرائیل نیست و باید تا انفجار قطعی نارضائی دردرون اسرائیل صبر و حوصله کرد.

در بطن تمام این پیش بینی ها و اقدامات و آماده شدن برای عکس العمل در برابر حمله به ایران تقویت پشت جبهه لازم است. این پشت جبهه همانگونه که بارها بر آن انگشت گذاشته ایم چیزی نیست جز جلب رضایت مردم و آشتی دادن مردم با حکومت وحکومت با مردم که یگانه راه آن تجدید نظر اساسی در نظام اقتصادی و مافیائی کشور، مبارزه قاطع و علنی با فساد در هر مقام و موقعیت و لباس و خاتمه بخشیدن به نارضائی های اجتماعی و مذهبی است. در بُعد نظامی نیز همچنان بر این عقیده  ایم که باید فکری اساسی تر برای قدرت اتمی ایران کرد و درگام نخست، باید هرچه سریع تر قرار داد نظامی دفاع متقابل را با روسیه منعقد ساخت. به آن پیشنهاد لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس باید بار دیگر و با دقت بیشتری توجه کرد. او که در نخستین سخنرانی سال نوین میلادی بر خطر جنگ جهانی پافشاری کرد، در نیمه دوم سال گذشته گفت که روسیه باید در کشورهای دوست و متحد خود پایگاه اتمی مستقر کند. چنین پایگاه هائی قطعا در تفاهمنامه های دو طرفه و مراعات برخی ضرورت ها می تواند مستقر شود و بدین ترتیب فعالیت اتمی- نظامی مشترک میان دو کشور ممکن خواهد. به تمام کسانی که در باره این پیشنهاد لوکاشنکو تردید دارند توصیه می کنیم تاریخ کوبا، دوران ریاست جمهوری کندی و رهبری خروشجف در شوروی و حمله کودتائی امریکا از طریق خلیج خوک ها به کوبا و برپائی سکوهای موشک های اتمی اتحاد شوروی، یکسال پس از این کودتا در خاک کوبا را بخوانند تا بدانند که پیشنهاد لوکاشنکو نه بدیع و برای نخستین بار مطرح شده و نه چیز عجیب و غیر عملی است.


موسسه مطالعات جنگ اعلام کرد

ایران و روسیه در آستانه

قرارداد نظامی دو جانبه


گزارش نیویورک تایمز

ایران تبدیل به تولید کننده

قوی ترین پهپادهای جهان شده


روابط دو کشور به حال عادی بازگشت

پاکستان فیتیله تنش نظامی

با ایران را پائین کشید!


کنفرانس خبر لاوروف:

ایران، یکی از ۵ متحد

استراتژیک روسیه است!


عنوان اول پیک نت ۳۰ دیماه

از ۴ قدرت بازدارنده

ایران‌تنها ۲ قدرت را دارد


موشک آلمانی- موشک ایرانی

تازه ترین موشک ایران

توان حمل کلاهک اتمی دارد!


اشک تمساح برای پاکستان

بایدن و نتانیاهو

به یکباره ضد موشک شدند!


سکوت دادگاه ویژه روحانیت

یک "روحانی" متهم اصلی سرقت

۴۸ فرش قیمتی سعدآباد است!


محمد عادل عارق معروف به "عادل پنجشیری"

طراح و فرمانده انفجار کرمان

در غرب تهران پنهان شده!


در اعتراض به دولت

خانواده گروگانهای اسرائیلی

اتوبان منتهی به تل آویو را بستند


ناتو، خود را آماده

جنگ مستقیم با روسیه می کند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


رهائی از چنگ غارتگران غربی

۳ کشور افریقائی

پایگاه نظامی به روسیه میدهند


سرمقاله ۹۱۴

ایران چگونه می تواند

از خطر جنگ دور بماند!


هشدار الکساندر لوکاشنکو

جهان بر لب پرتگاه یک ویرانی است


عنوان اول پیک نت ۲۷ دیماه

نمایش‌قدرت موشکی‌ایران
شایسته تقدیر ملی است!


مطبوعات و رسانه های ایران

با گفتن "حوثی" های یمن

ملت یمن را تحقیر می کنند


در دادگاه لاهه

سکوت ج. اسلامی در برابر

رسیدگی به نسل کشی اسرائیل


عنوان اول پیک نت ۲۶ دیماه

تفسیر یک سئوال اتمی

درسیمای جمهوریاسلامی



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری مربوط به سرقت ۴۸ قالی قدیمی و گرانقیمت کاخ سعدآباد که ظاهرا یک روحانی متهم اصلی آنست، در پیک نت روز گذشته نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تفسیری "ناتو خود را آماده جنگ با روسیه می کند" داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت