بی بی سی۲۰و تلویزیون چین۱۰هزار کارمند دارند

صدا و سیما با ۵۰ هزار کارمند

چه تعداد مخاطب ایرانی دارد؟

 

شکاف در جبهه تحریم روسیه

حرکت عقربه ساعت اروپا

بتدریج به سمت روسیه

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۲ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۱-۸ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۱-۸ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۱-۸ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۱-۸ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۱-۸ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۱۱-۸ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۸ آذر


عنوان اول پیک نت ۱۱ آذر

دستآورد بزرگ ایران

ازحمله‌حماس به‌اسرائیل

اسرائیل، حاضر به ادامه آتش بس نشده و از روز گذشته، بار دیگر بمباران غزه را آغاز کرد. البته نه با وسعتی که در گذشته این منطقه را بمباران می کرد. آغاز بمباران دوباره غزه این سئوال را پیش می آورد که به چه دلیل و انگیزه ای نتانیاهو و صهیونیست های نظامی و غیر نظامی حاضر در کابینه اش در شرایطی که موقعیت دولت بشدت در داخل اسرائیل و در صحنه جهانی متزلزل است بار دیگر بمباران غزه را آغاز کرد؟

شواهد نشان میدهد که نتانیاهو و فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل برای جلوگیری از سقوط خود، حداقل نیازمند یک دستآورد در جنگ غزه هستند. این دستآورد، ویران ساختن غزه نیست، که چنین شد  و به رهبران حماس و یا تونل های آنها دست نیافتند. این دستآورد، آزادی زندانیان غیر نظامی هم نیست، که بسیاری از آنها آزاد شدند، بلکه فشار به حماس برای آزاد سازی نظامیان و بویژه دو ژنرال مهم ارتش اسرائیل است که در اسارت حماس بسر می برند. اسرائیل اگر میدانست آن ژنرالها در کجا هستند آن مکان را بمباران می کرد تا ژنرال های با اطلاعاتشان زیر آوار مدفون شوند. حتی از فردای ۸ اکتبر این هدف را داشتند. بنابراین، هم نتانیاهو و ارتش اسرائیل و هم حماس میدانند که مسئله اصلی در لحظه کنونی نظامیان به اسارت درآمده اسرائیل اند، چرا که دیگر اهداف تحقق نیافتنی است. یعنی نابودی حماس، راه یافتن به تونل های حماس و تصرف شمال و سپس جنوب غزه و سواحل نفت خیز مدیترانه.

سئوال بعدی اینست که چرا آن نظامیان تا این حد ارزش دارند؟

به این دلیل ساده که آنها فرماندهان واحدها ولشکرهای نظامی- امنیتی اند و مجری طرح های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل و سازمان های اطلاعاتی آن در داخل ایران بوده اند که با مهم ترین پایگاه اسرائیل در خارج از آن کشور، یعنی در جمهوری آذربایجان درارتباط بوده اند.

از همان فردای اعلام حمله حماس به داخل اسرائیل و انتشار اخبار دستگیری این دو ژنرال اسرائیل مشخص شد که این دستآورد بزرگ را حماس نمی تواند در تونل نگهدارد و یا به لبنان و عراق و سوریه بفرستد زیرا اسرائیل می توانست "رد" آنها را  پیدا کند. بنابراین، آنها به سرعت برق و باد به ایران منتقل شده اند و حالا ایران، آنها را تخلیه اطلاعاتی کرده و  اطلاعات بسیار مهمی را از عوامل اسرائیل در ایران، طرح ها و نقشه های اسرائیل در ارتباط با ایران و اطلاعاتی از طرز کار و ارتباطات اسرائیل با عوامل آن در ایران دارد. از جمله اطلاعاتی درباره ترور فخری نژاد و یا دانشمندان اتمی ایران و ربودن اسناد اتمی ایران و انتقال آن به آذربایجان و از آنجا به تل آویو و حتی سرنخ ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس.

برای ایران، در کنار دستآورد بزرگ نقش بر آب شدن روابط عادی کشورهای منطقه با اسرائیل و محاصره ایران، این بزرگترین دستآورد امنیتی و اطلاعاتی حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر بود.

روز گذشته خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس که آن را خبرگزاری اطلاعات سپاه میدانند نوشت:

 در عملیات طوفان الاقصی "مقاومت" (حماس) موفق شد سرورهای اطلاعاتی اسرائیل را به داخل غزه بیاورد. در این سرور نام بسیاری از جاسوس های اسرائیل و حتی جاسوس‌های داخل حکومت جمهوری اسلامی ایران وجود داشت.

عکس: یکی از دو ژنرال اسرائیلی که ۷ اکتبر در خواب دستگیر شد و به غزه برده شد. اگر فیسبوک مانند ۸ اکتبر این عکس را از فیسبوک پیک نت حذف کرد، خوانندگان فیسبوک پیک نت برای دیدن آن به تلگرام و به سایت پیک نت مراجعه کنند!


ضربه به خوش خیالی رئیسی و عبداللهیان

دندان پولهای بلوکه شده را

تا تغییر جهان تک قطبی باید کشید!


امریکا، نزدیک ترین متحدش را

سکه یک پول کرده است!


با افزایش ۳۰ در صدی بودجه نظامی

روسیه خود را برای

نبردهای بزرگ آماده می کند


"رادیو پیک"

۸ آذرماه به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه هشتم آذرماه) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

-۴۰ و چند سال پس از انقلاب ۵۷

چرا جامعه انفعال سیاسی را برگزیده؟

- چند خبر داخلی و خارجی و تفسیر کوتاه آنها

- با کدام تحول، مردم با حکومت آشتی می کنند؟

- مردم ایران، سرانجام، حساب قهر با حکومت را

 از حساب تحولات جهانی جدا خواهد کرد

- نمایندگان مجلس ایران به چه کسانی پاسخگو هستند؟

- بی خبری از گذشته، یک فاجعه ملی است

- اشاراتی کوتاه به جنبش "بابیه" و "بهائیه" در ایران

- آتش بس در غزه، به معنای پایان جنگ افروزی امریکا نیست

- خشم و نفرت مردم غزه از اسرائیل فراموش نخواهد شد

- یک بوسه نسیم پائیزی، رهی معیری، آن عاشق ترین غزلسرای دوران را با خود برد!


سرمقاله ۹۰۷

ترکیب مجلس آینده، تکلیف

گردش به‌شرق را روشن می‌کند


پوتین در اجلاس شورای خلق ها:

بدون روسیه قدرتمند

جهان با ثبات غیر ممکن است


عنوان اول پیک نت ۸ آذر

"ایلان ماسک" استخوانی

در گلوی کاخ سفید شده؟


هنوز پاسخ اعلام نشده

دعوت حماس از ایلان ماسک

برای‌ سفر به‌ غزه ویران شده!


ابراز نا امیدی رئیس جمهور چک

ازتوان ارتش‌اوکراین برای ادامه‌جنگ


ترکیه از ناتو خواست

دریای سیاه را نظامی نکند

بنیاد فرهنگ استراتژیک- کیوان خسروی


راه توده ۹۰۷ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۹۰۷ (چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره درباره انتخابات مجلس آینده و هویت و ترکیب آنست. گزارش ویژه نیز بخش دیگری از تاریخ رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷ است که به همت دکتر عاقلی از کارگزاران پاکدست و خدمتگذار مردم در سالهای پیش از انقلاب در دورانی که در زندان جمهوری اسلامی بود تهیه شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

چرا هرکس از عدالت می گوید توده ای خطابش می کنند؟ خوش خیالی ها و غفلت های مصدق به کودتا انجامید، دلیل شکست سیستم اطلاعاتی اسرائیل از حماس، تظاهرات علیه اسرائیل و دفاع از فلسطین در برلین، سود و زیان حکومت طالبان در افغانستان، آلمان با سر در مرداب جنگ اوکراین فرو رفت، حکومت فاشیستهای فرقه "جابوتینسکی" به رهبری نتانیاهو در اسرائیل، راه ابریشم کلید همگرانی و پیشرفت کشورهای افریقا و بالاخره به یاد ناخدا افضلی فاتح طراح و فاتح عملیات مروارید در جنگ با عراق.


حقوق ۱۲- ۱۵ میلیونی آنها چه نهادی میدهد؟

"حجاب بان ها" بچه هائی که

پدر و مادرشان معلوم نیست!


هیات پارلمانی روسیه

به دیدار رهبر چین رفت

سایت حزب کمونیست روسیه



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو پیک
در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۵ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته بیشترین خواننده مطلب مربوط به نقش پریمایکوف در روی کار آمدن پوتین در روسیه داشت که روی ۶ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت