تظاهرات درجمهوری مولداوی

علیه وابستگی دولت به غرب

ریانووستی- نعمت بوستانی

 

خارکف و اودسا اهداف بعدی اند؟

اعلام پیروزی روسیه

در جنگ طولانی "باخموت"

(پیک هفته ۱۰۹) اول خرداد ماه ۱۴۰۲ - ۲۲ مه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


اول خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


اول خرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


اول خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول خرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


اول خرداد

منتخب اخبار ورزشی


اول خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول خرداد

اعدام و فیلترینگ

راهحل مشکلات‌اجتماعی نیست

علاوه بر چین، در بسیاری از کشورهای جهان (شاید در امریکا نیز) فیلم های پورنو، فیلم های تبلیغ خشونت و کشتار، فیلم های طرز ساختن بمب و برخی فیلم های مشابه و یا اخبار اتهامی، روی شبکه اینترنت فیلتر می شود. ایران نیز می توانست همین سیاست را به اجرا بگذارد، نه آن که اینترنت را بکلی فیلتر کند. یعنی ساده ترین راه حل که قابل دوام هم نیست و ضمنا ضررهای اقتصادی و فرهنگی نیز به همراه دارد. مانند "اعدام" که حکومت پس از ۴ دهه هنوز فکر می کند راه حل دهها مشکل اجتماعی مانند اعتیاد، سرقت، زورگیری، اعتراض اجتماعی، ترور و ... اعدام است. درحالیکه این راه حل هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید و از موارد ذکر شده در بالا کم نمی کند که نکرده بلکه آن را افزون هم کرده است. در بسیاری از موارد ذکر شده در بالا، راه حل اقتصادی است تا لااقل از گسترش و افزون شدن آنها جلوگیری شود و حتی بتدریج از شمار آنها کاسته شود. در ارتباط با اعتراضات سیاسی - خیابانی و حتی فعالیت های سیاسی و مدنی که حکومت با آن مخالف است و آن را خلاف مصالح خود میداند نیز راه حل گرفتن و زندانی کردن و قتل درمانی نیست. همانگونه که در ۴ دهه گذشته نبوده است. راه حل منحله اعلام کردن احزاب هم نیست. در این عرصه نیز، راه حل تقابل نظرات و طرح آنها در رسانه ها و  در راس آنها "تلویزیون" است. بی شک، این نوع تقابل نظرات بتدریج موجب رویائی جلوه کردن برخی شعارها و فعالیت های سیاسی نزد مردم می شود و مروجان این نوع نظرات و فعالیت ها نمی توانند نیروی قابل توجهی را در جامعه بدنبال خود بکشانند. البته اگر حکومت استدلال و منطق داشته باشد. راه حل های خلاف، اعدام و زندان و محکومیت های سیاسی است که نتیجه آن تبدیل شدن مروجان این نوع نظرات نزد اقشاری از مردم به قهرمان و قربانیان حکومتی تبدیل می شوند. چنان که شده اند و ما پرهیز داریم از ذکر اسامی.

باز گردیم به راه حل فیلترینگ حکومتی و از قول رئیس پیشین سازمان فناوری اطلاعات بخوانید که می گوید:

« فیلترینگ، ما را به جای درستی نمی رساند، بلکه از آن جایی که هستیم هم به مراتب بدتر می کند. زمانی که پلتفرمی فیلتر می شود تولید و استفاده از محتوای بد و نامناسب بیشتر می شود. برای مثل محتوای پورنوگرافی بعد از فیلترینگ تلگرام در ایران بیشتر از ۱۰ برابر شده است. با فیلترینگ فله ای عملا اجازه داده نمی شود محتوای مثبت و تمیز دیده شود. در عوض با عبور از فیلترینگ با استفاده از فیلترشکن ها، دریچه همه برنامه های مخرب و منحرف کننده باز می شود.

این چالش ها تنها برای ما در ایران نیست بلکه در برخی موارد مشکلات دیگر کشور ها هم هست. برای مثال پورنوگرافی تقریبا در همه دنیا ممنوع است و فیلتر می شود  و در حقیقت فیلترینگ سفت و سختی برای آن انجام می شود؛ اضافه بر آن، مواد مخدر، سوء استفاده از کودکان، خرید فروش اسلحه و تبادل اطلاعات تروریستی نیز و موارد دیگری از این دست در همه جا مشمول فیلترینگ است.


ایران را طولانی ترین پل راه آهن

به کریدور شمال- جنوب وصل می کنند


اینها تخم مرغ نیست

تگرگی است که در کرمانشاه بارید

 

اینها تخم مرغ نیست و خبر هم مربوط به گران شدن مرغ نیست. اینها دانه های تگرگی است که باندازه تخم مرغ در اورامانات کرمانشاه از آسمان به زمین آمده است. ایکاش تخم مرغ بود واینگونه مجانی از آسمان به زمین آمده بود!

این تگرگ در دیگر شهرهای کرمانشاه نیز باریده اما نه باندازه ای که از آسمان در شهر اورامانات باریده و به مزارع و باغها صدمه زده است.


عنوان اول ۳۱ اردیبهشت

تنور جنگ با طالبان را

ازخارج وداخل داغ میکنند!


مطابق لایحه ای که به مجلس برده شد

توهین و برخورد با زنان

به بهانه حجاب جرم است!


حرکت ابرهای رادیو اکتیو

به سمت اروپای غربی

راشا تودی- نعمت بوستانی


زلنسکی از بیم جان در اروپا مانده

حمله پهپادهای روسیه

به منطقه مسکونی زلنسکی


هفته آینده معلوم می شود

اردوغان یا قلیچدار اوغلو

کدامیک انتخابات را می برند؟


عنوان اول پیک نت ۳۰ اردیبهشت

سیاست "نگاه به شرق"

یعنی"سرکوب آزادی ها"؟


۴ دستآورد مهم حضور

 بشار اسد در اجلاس اتحادیه عرب


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب 
----------------------

"رادیو هفته"

۲۷ اردیبهشت

به روز شد!

رادیو هفته، با نگاهی متقاوت نسبت به مهم ترین رویدادهای ایران و جهان، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو، که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیل متفاوت رویدادهای ایران و جهان است که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود. این رادیو، با همکاری یک گروه گوینده، تهیه کننده و مسئول امور فنی تهیه می شود. یاری شما، ضامن ادامه کار این رادیوست!
در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

۱- در مجلس اول جمهوری اسلامی چه گذشت؟
۲- به یاد محمد علی افراشته روزنامه نگار و طنز پرداز
۳- آیا تحولات در سیاست های داخلی آغاز شده؟
۴- چرا و به چه دلیل رضا شاه سقوط کرد و از ایران تبعید شد؟
۵- فرصت رفرم و اصلاحات همیشگی نیست
۶- مناظره تلویزیونی موسی غنی نژاد، یک فرصت فراهم کرد
۷- از قدرت نظامی و اتمی ایران باید دفاع کرد
۸- نفوذ و نفوذی ها در جمهوری اسلامی

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر لایحه حجاب که در پیک نت روز گذشته منتشر شد بالای 4 هزار و پانصد خواننده روی کانال تلگرام این روزنت داشت. همین خبر در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت