۴۵ سال خودی و غیر خودی

تظاهرو چاپلوسی وفساد به بارآورد

 

دلیل قمه کشی در دانشگاه

تغییربافت اجتماعی دانشجوئی است

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۳-۲۴ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳-۲۴ اردیبهشت

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳-۲۴ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳-۲۴ اردیبهشت

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳-۲۴ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۲۳-۲۴ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۲۴ اردیبهشت

زیر ساخت های فرسوده

در ایران حادثه می آفریند

ریل های راه آهن ایران فرستوده است و اگر فکری به حال آنها نشود، حوادث راه آهن ایران پر شمار و پر قربانی خواهد شد. قطارها نیز فرسوده اند و کافی است که قطارهای ایران را با قطارهای چین و سرعت آنها را با سرعت قطارهای چین مقایسه کنید تا به میزان عقب ماندگی زیرساخت های حمل و نقل زمینی ایران پی ببرید. ناوگان شهری اتوبوسرانی ایران هم فرسوده و بسیار کم است. هواپیماهای میان شهری ایران نیز روح قطارها و اتوبوس های ایران هستند که به هوا می پرند و در هر پرواز دل مسافران توی دلشان نیست که سالم به زمین خواهند رسید یا نه؟ جاده های کشور نیازمند بازسازی و نوسازی اند. استادیوم های ورزشی باید بی وقفه کنترل و تعمیر شوند بویژه استادیوم آزادی تهران که پیش از انقلاب ساخته شده است.  همه اینها نیازمند بودجه و همتی ملی و مردمی اند. همه این مرمت ها و بازسازی ها تولید کار و شغل می کند و نان می شود بر سر سفره اکثریت مردم. در چنین اوضاع و احوالی چرا نباید حداقل بخشی از  بودجه های تبلیغات مذهبی و حوزه های دینی کم شده و به زخم این زیر ساخت ها و نیازهای مردم زده شود؟ حتی شمار واگن های مترو کم است و علاوه بر خرید واگن های جدید باید واگن های قدیمی نیز بازسازی و به روز شوند. بخشی از این مشکلات را شهرداری و شوراهای شهرها باید حل کنند و بخشی دیگر را سازمان ها و نهادهای دیگر و در نهایت دولت است که باید پاسخگوی آن باشد. نقش فساد و بی اعتمادی به آینده و تظاهر به طرفداری از نظام در کل سیستم اداره کشور و اولویت های انحرافی در تخصیص بودجه ها، این اوضاع آشفته را بوجود نیآورده است؟ سهم چاپلوس پروری به جای شایسته پروری در این آشفتگی خدمات عمومی چقدر است؟

اولویت مسائل کشور و مردم اینهاست و یا آنگونه فرمانده کل نیروی انتظامی گوید، اولویت کشور حجاب است؟

یکی از این دو حادثه ای که می بینید مربوط به آتش گرفتن قطار در مسیر هشتگرد است و دیگر مربوط به خروج قطار از ریل فرسوده قطار باری حامل گندم در مسیر سپیددشت به چم‌ سنگر لرستان. مسیر راه آهن جنوب با این حادثه دوم برای ساعاتی طولانی بسته شد.


فرمان پوتین برای

تحولات همه جانبه در روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


ورزش باستانی در کره

 

این دو فیلم مربوط به یک ورزش بومی در دو کره شمالی و جنوبی است. دو کشوری که سرانجام بار دیگر به هم خواهند پیوست. حتی با دو سیستم اداره کشور. البته اگر امریکا بگذارد و طرح تبدیل تایوان به استخوان لای زخمی که برای چین درست کرده را برای دو کره هم نسازد. در فیلم اول یک کودک کره ای با سرعتی بیش از فیلم دوم رقص ورزشی را انجام میدهد. در فیلم دوم رهبر کنونی کره شمالی همین حرکات ورزشی سنتی کره را انجام میدهد. البته و احتمالا فیلم او مربوط به چند سال پیش است زیرا درحال حاضر وزن او بیش از وزنی است که در فیلم می بینید. شاید هم رژیم غذائی گرفته و خود را لاغر کرده باشد.


سال گذشته صد هزار ایرانی در نزاع مجروح شدند

۲۳ زن و دختر در تهران

دریکماه ونیم گذشته به‌قتل رسیدهاند


فعلا هیات رئیسه مجلس هدف است

جبهه پایداری هنوز توان

برکناری قالیباف را ندارد


عنوان اول پیک نت ۲۳ اردیبهشت

مجلس آینده را نباید

به‌امان برگزارکنندگانش رها کرد


"ترامپ" نه دیروز و نه امروز

فردی قابل پیش بینی نیست


بر خلاف پیش بینی ها

کمونیستها در دولت

جدید روسیه حضور ندارند

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


گزارشی از دور دوم انتخابات مجلس

رستوران‌ها شلوغ تر ازحوزه‌ها

در روز رای گیری در تهران


بده بستان ایران و دمکرات ها علیه ترامپ

لای درهای باغ سبز را

دولت بایدن برای ایران گشوده


عنوان اول پیک نت ۲۲ اردیبهشت

آغوش گشائی دو وزیرخارجه

ج. اسلامی برای امریکا و اروپا



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

.عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره آینده مجلس دوازدهم بود زیر ۵ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را گزارش خشونت در ایران داشت که روی ۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. متاسفانه فیسبوک مانع خواندن مطلب مربوط به سخنان نخست وزیر روسیه در پارلمان آن کشور شد و مدعی شد که این مطلب وابسته به دولت روسیه است. این روش فیسبوک است که هر مطلبی که در ارتباط با روسیه باشد مانع خواندن آن از سوی مردم می شود.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت