ویزای اقامت - ثبت شرکت - افتتاح حساب بانکی - بدون نیاز به شریک عربی

پيک هفته

   

از تبليغ پپسی كولا
تا مسابقه دختر شايسته جهان
راه دراز
سينما و فستيوال كن
اين زيبای هندی  داور "كَن" شد

يكی از همكاران پيك هفته كه مقيم امريكاست و چند هفته‌ای برای گشت و گذار به هندوستان رفته، از آنجا‌ای ميل كوتاهی فرستاده و پرسيده: نمی دانم چرا دراين مدت نه من و نه شماها به سينمای هندوستان توجه نكرديم؟
البته، اضافه هم كرده كه منظورش نقد و بررسی فيلم‌های جايره اي( آنها كه در فستيوال‌ها به نمايش در می‌آيد) نيست،  بلكه همان فيلم هائی است كه بازار ايران و پاكستان، افغانستان و بسياری از كشورهای آسيای دور و ميانه را در اختيار دارد و معروف به "فيلمهندی” است.... ادامه


امروز رحلت حضرت علی است و ایران تعطیل.  يكشنبه پیک نت به روز می شود


اين مناجات
در گلوی
سيد جواد ذبيحی خاموش شد

شب‌های قدر، كه همين شب هائی باشد كه می‌گذرد، مناجات سيد جواد ذبيحی بسيار بيش از مناجات هائی كه اكنون در جمهوری اسلامی خيلی غليظ تر و كش دار تر پخش می شود به جان و دل می‌نشست. درست مثل اذان ظهرهای جمعه كه با صدای موذن زاده اردبيلی پخش می‌شد. آمدند آش را خوشمزه كنند، آنقدر نمك زدند كه از شوری نمی توان خورد!

سيد جواد ذبيحی هم خوش صدا بود و هم خوش چهره. مناسباتی هم به فراخور صدا و چهره اش با اهل قدرت در زمان شاه داشت. همان مناسباتی كه خيلی از مداحان و روحانيون قم و مشهد و اصفهان( غير از آنها كه زندانی بودند و يا در تبعيد و اكنون هم اكثرا در حصر و خلع لباس و يا تحت تعقيب و...) هم می‌خواستند داشته باشند اما شرايط و موقعيت ذبيحی را نداشتند. همچنان كه زبان و كلام آرام و نصيحت گونه حكومتی "راشد" را نداشتند. ... ادامه


"باوركن"
اين دوئل
به سود "واتچه"
تمام شد
!

از آن هفته تا اين هفته، در ميان انواع درگيری‌های سياسی، درگير كی بود؟ كی بود؟ ميان دو خواننده هم شديم. بين "واتچه" كه ارمنی - لبنانی است و انريكو كه اسپانيايی- لاتين آمريكايی است.
ماجرا هم بر سر همان
... ادامه


دارالفنون
يادگار جدال 150 ساله
جهل و دانش

150 سال پيش ميرزاتقى خان اميركبير، اصلاحات درايران را با تاسيس دارالفنون پايه ريزی كرد. می‌خواست كشور و ملت را از زير چتر ارتجاع دربار شاهنشاهی و مرتجعين واپسگرای مذهبی بيرون بكشد.
شاه و شيخ مانع شدند و جانش را در حمام فين كاشان گرفتند. از آن تبار، هنوز درايران ايستاده اند تا از واپس ماندگی دفاع كنند، ولايت را جانشين سلطنت كنند و امثال نوری همدانی و مصباح يزدی و ملاحسنی و ديگران و ديگران را بر سرنوشت كشور حاكم.... ادامه


 به پنتاگون چه اصابت كرده است؟

در مورد حمله يازدهم سپتامبر، به غير از روايت رسمی جمهوريخواهان، دو ديدگاه وجود دارد: برخی اين عمليات را از آغاز تا پايان ساخته و پرداخته سازمان سيا و پليس فدرال ايالات متحده می‌دانند با هدف زمينه سازی اشغال ديگر كشورها و كنترل خاورميانه. بنظر برخی ديگر سازمان‌های مخفی آمريكا خود مستقميا اين عمليات را انجام ندادند بلكه بطور غيرمستقيم آن را هدايت كردند يعنی اين فكر را در مغز اسلاميون افراطی كه قبلا در جريان جنگ افغانستان توسط سازمان سيا سازماندهی شده بودند وارد كرده، غيرمستقيم امكانات تداركاتی در اختيار آنان قرار داد و راه را برای انجام اين عمليات باز كردند.
يكی از نكات مبهم روايت رسمی جمهوريخواهان از يازدهم سپتامبر ادعای برخورد يك هواپيما با ساختمان پنتاگون بود كه به معنی پرواز هواپيما بويينگ 757 در فاصله يك و نيم متری زمين است. كتاب "دروغ بزرگ" تری ميسان روزنامه نگار فرانسوی در رد اين ادعا به پرفروش ترين كتاب فرانسه تبديل شد. فيلمی كه با كليك بر روی عكس می‌توانيد آن را ببينيد در اين مورد است.
اين فيلم با سخنانی به زبان آلمانی آغاز می‌شود كه يادآور سخنرانی‌های آدلف هيتلر است و اشاره‌ای است به ماجرای آتش زدن "رايشتاگ" پارلمان آلمان توسط نازی‌ها كه به گردن كمونيستها انداخته شد و به سركوب عمومی و قدرت كامل نازيسم در آلمان منجر شد. حادثه‌ای كه در ادامه خود سرانجام به شعله ور شدن آتش جنگ جهانی دوم انجاميد.
فيلم با اشاره به خسارت نديدن كابل‌ها و پنجر‌ها و نگاهی به زوايای مختلف ساختمان پنتاگون و جهت برخورد هواپيما با آن و همچنين شهادت شاهدان و غيره، انسجام و منطقی بودن توجيه رسمی جمهوريخواهان و دستگاه تبليغاتی آمريكا را رد كرده و اين احتمال را مطرح مي كند كه ساختمان پنتاگون با موشك مورد حمله قرار گرفته باشد.
حقيقت در مورد پنتاگون هر چه باشد ، امروز ترديدی باقی نمانده كه رهبری ايالات متحده به چنين عملياتی نياز داشت و اگر خود مستقيما آن را اجرا نكرده باشد، تشويق كرده و مانع تحقق آن نشده است.
فيلم به شكل برنامه فلاش است و توضيحات آن به زبان انگليسی است كه امكان فارسی سازی آن وجود نداشت. نكات كوتاه بالا برای داشتن يك تصور كلی از موضوع فيلم است كه بدون دانستن انگليسی هم كمابيش قابل درك است.


   14 آبان1383

شماره 20                 
پيک هفته

سخنرانی سيمين دانشور
(بانوی رُمان ايران)
در ده شب  شعرانستيتوگوته (1356)
هنر
بدون آزادی می ميرد!


سرپل تجريش
مغز گردوی تازه
"قاسم جبلی"
 نقل آورده بود مثل ياس!


هم بخوانيد و هم بشنويد
"رپ" ايرانی
همان تراژدی است
كه درمحلات می‌بينيد!


من
 علی ‌علی
گويم


سيمين غانم
دانش آموز خوش‌صدای 1341
روز عيد فطر درتالار وحدت


خواننده فولكلور كردی
قرار شد ديگر نخواند
73 ضربه هم شلاق بخورد!


شعرها و قصه های کوتاه شما


موسيقی و ترانه

 پوران - اشكم دونه دونه

 شكيلا - آخرين كوكب

 شريفی - تشه سما - مازندرانی

 لويی آرمسترانگ - چه جهان شگفتي!

 الويس پريسلی - قلب چوبی - آمريكا

 ايو مونتان - فصل  گيلاس ها - فرانسه

 فرهاد تونك - بيلينداروم - كردی

 اريك كلاپتون - پيلگريم - بريتانيا

  اسما ارزپووا - شايجو كاريه - مقدونيه

  خوليو خاراميلو - سومبراس - اكوادور


برای شنيدن موسيقی شما نياز به برنامه ريل پلير داريد. اين برنامه را با کليک  بر روی نشان آن در زير  تهيه کنيد . پس از کلیک، در صفحه بعد نزدیک ترین کشور به محل اقامتتان را انتخاب کنید.