آیا گامی برای همکاری با کمونیستها برداشته شده؟

فرمانده جدید"واگنر" در دوجنگ

افغانستان و سوریه حضورداشته!

 

جنگ بزرگ از شرق

و غرب درتدارک است

دکتر محمود رمک‌هاشمی

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۶-۲۷ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۶-۲۷ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۶-۲۷ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۶-۲۷ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۶-۲۷ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۲۶-۲۷ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۸ تیر

زیر چادر و حجاب

حکومت چهار دست وپا گیرکرده

در آستانه ماه محرم، رسمی و غیر رسمی، بار دیگر مقابله با بی حجابی و شُل حجابی در شهرهای ایران آغاز شده است. حکومت توان ساماندهی یک نظم حکومتی برای پرهیز از خودسری ها را ندارد و هر نهاد و غیر نهادی به میل خود می خواهد حجاب بر سر زنان بکشد و این خودسری و بی قانونی و عدم درک شرایط اجتماعی و تضاد نگاه جامعه با نگاه حکومت و بویژه روحانیت، می رود تا دوباره زمینه ساز یک اعتراض خیابانی تازه بشود. فیلم ها واقعی و غیر واقعی، آرشیوی و غیر آرشیوی، ساختگی و غیر ساختگی درباره برخورد با زنان وسیعاً روی شبکه های اجتماعی قرار میگیرد و فضا را ملتهب می کند. رسانه های نزدیک به حکومت تصمیم به برخورد با کم حجابی و بی حجابی را تکذیب می کنند، اما واقعیت کف خیابان تائید.

خبرگزاری تسنیم روز گذشته نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته اخبار در ارتباط با بازگشت ماشین های گشت ارشاد به خیابانها منتشر شده، اما نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان “ون‌های” گشت ارشاد به خیابان‌ها باز نخواهند گشت و هیچ خودرویی با بغل‌نویسی “گشت ارشاد” در خیابان‌ها دیده نخواهد شد و فیلم هائی که در اینترنت منتشر می شود جعلی و آرشیوی است.

و محمد خاتمی، از کف خیابان صحبت می کند و در جمع مشاورانش گفته است: «به نظر مى‌رسد خطر خودبراندازى که بارها از آن سخن گفته شده با بازگشت مجدد فعالیت گشت ارشاد و نیز برخوردهاى پلیسی، امنیتى و احکام قضایى نامتعارف نسبت به مسائل اجتماعى خصوصاً با بانوان، بیش از پیش خودنمایى مى‌کند. با توجه به تجربه تلخ گذشته و هزینه‌هاى سنگینى که جامعه پرداخته و لطماتى که به حیثیت اسلام وارد آمده ، انتظار مى‌رود که مسوؤلان نه تنها با این رفتارها و رویکردها و مواضع مخالفت کنند بلکه با مسببان و مباشران برخورد جدى داشته باشند.»

خاتمی در حاشیه است و تسنیم در پی ماستمالی کردن آنچه در کیف خیابان می گذرد. مرتجعین مذهبی در مجلس سنگر گرفته و آتش بیار معرکه اند. از جمله آخونی بنام نقدعلی که بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زده و از گرسنگی و گرانی و بیکاری و اعتیاد بی خبر است و در شاسی بلند به خانه می رود و به مجلس باز میگردد و از بیم زدن زیر عمامه اش پیاده در خیابان ظاهر نمی شود گفته است: مهمترین مسئله جامعه در حال حاضر حجاب بانوان است!


رهبر حزب کمونیست روسیه:

بازار بی نظم

به حکومت یک باند تبدیل میشود

ترجمه ابراهیم شیری


لهستان قربانی جنگ

اوکراین خواهد شد؟

 

لهستان پشت جبهه جنگ اوکراین است. حکومتی که بر سر کار است، دو قلوی حکومت اوکراین است. نازی ها همانقدر در لهستان صاحب نفوذ و در حکومت و ارتش حضور دارند که نازی ها در دولت و ارتش اوکراین. فضای جنگی و امنیتی در لهستان شبیه همان فضائی است که در کیف حکم است. دولتی ها و بویژه نخست وزیر شبه فاشیست لهستان همانقدر از ترور و کودتا بیم دارد که زلنسکی در اوکراین بیم و هراس دارد. و این هر دو از تغییر سیاست در امریکا و برداشته شدن دست کاخ سفید از پشتشان بیمناکند و حدس می زنند که بحران اقتصادی و نارضائی در اروپا و امریکا به همین سمت می رود. لهستان همیشه خود را رقیب آلمان میدانسته و اکنون نیز بر سر دنباله روی از ناتو و امریکا با آلمان رقابت می کند. درعین حال، لهستان ادعای مالکیت بر بخشی از اوکراین را دارد. نه امروز و نه دیروز، بلکه بصورت تاریخی. امواج میلیونی مهاجرین اوکرائینی که از آغاز جنگ در اوکراین وارد لهستان شده بودند، حالا به یک معضل برای دولت و مردم لهستان تبدیل شده اند. دولت و ارتش لهستان از آن بیم دارد که دستی از آستین همین مهاجرین برای ترور نخست وزیر بیرون بیاید. این فیلم همین بیم را نشان میدهد. نخست وزیر لهستان فاصله چند متری مقر نخست وزیری تا اتومبیل ضد گلوله اش را در محاصره ماموران مسلح و آماده شلیک یگانه حفاظت که از گردان نازی های لهستان است طی می کند. اگر در لهستان وضع عادی بود، به چنین تدابیری نیاز بود؟ همین فیلم نشان نمیدهد که در لهستان نیز فضای جنگی حاکم است و حکومت از واکنش مردم که جنگ نمی خواهند و از تبدیل شدن کشورشان به سرنوشت اوکراین نگرانند می ترسد؟


افزایش شمار دانشجویان ایرانی در چین

چین گریزان و روسیه ستیزان

نگران شکست امریکا هستند!


انتصاب در دیدار فرماندهان واگنر و پوتین

یک سرهنگ کهنه کار روس

فرمانده نظامیان واگنر شد!


نظر سنجی ها می گوید:

در اروپا، مردم اعتمادی

بهزلنسکی وحرفهایش ندارند!


عنوان اول پیک نت ۲۶ تیر

امید امریکا به نتیجه

روسیه ستیزی در ایران


مشاور سابق پنتاگون:

امریکا جنگ زیر دریائی ها را

به روسیه و چین خواهد باخت!


ایرانی ها، باور کنند

که جنگ اوکراین جنگ با نازی هاست


۵ خبر از مسکو

پوتین: اگر از بمب خوشه ای

علیه ما استفاده‌شود،اقدام متقابل می‌کنیم!


اوکراین برای جنگ با روسیه

از ۸۴ کشور مزدور استخدام کرده

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نوید بوستانی


رابرت کندی:

امریکا خود را آماده

جنگ زمینی با روسیه میکند؟

 


 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۲۱ تیر

به روز شد!

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشته را تحلیل می کند و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- اصلاحات، امروز در ایران اهدافی متفاوت با ۲۰ سال پیش دارد

- آشنائی با چهره کمتر شناخته شده احسان طبری

- "حسن کوکومه" به نقل از کتاب "چهره خانه" طبری

- راه حل بحران اقتصادی و اختلاف طبقاتی حاکم در ایران چیست؟

- ریشه های شورش جوانان در فرانسه

- سیاست های دو پهلو،  فرصت طلبی سیاسی است

- مافیاهای اقتصادی جمهوری اسلامی را مردم بعنوان سلطان می شناسند

- ایران نمی خواهد و نباید چرخ پنجم درشکه امریکا بشود

- مردم امریکا، سرانجام باید ویرانی و مرگ جنگ را مستقیما تجربه کنند

- نقش و موقعیت اتاق بازرگانی در جمهوری اسلامی

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) که در ارتباط به بهره گیری امریکا از روسیه ستیزی در ایران بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۵ هزار خواننده داشت. همین عنوان اول روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی ۹ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت