در انتخابات انگلستان

جناح راست حزب کارگر

پارلمان و نخست وزیری را برُد

 

اجلاس شانگهای با حضور سران

۵ پیشنهاد "شی جی پینگ"

برای آینده شانگهای و جهان

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۶ تیر  ۱۴۰۳ - ۶ جولای  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۳ - ۱۶ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۳ - ۱۶ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۳ - ۱۶ تیر

منتخب اخبار

فرهنگی و هنری


۱۳ - ۱۶ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۳ - ۱۶ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۳ - ۱۶ تیر

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۱۳ تیر ۱۴۰۳

 

عنوان اول پیک نت ۱۶ تیر

یک پیام راهبردی

در دیدار"مخبر" با پوتین

از صبح امروز (شنبه) و پس از معلوم شدن پیروز انتخابات اخبار انتخاباتی به گونه ای دیگر دنبال خواهد شد. این که هر فرد و حزب و سازمانی درباره این انتخابات چه گفت؟ چه پیش بینی داشت، پشت سر کدامیک از دو کاندیدای مرحله دوم انتخابات ایستاد و یا فرصت طلبانه اسمی از جلیلی نیآورد اما غیر مستقیم همگان را تشویق به رای به او کرد. برعکس این را سراغ نداریم، والا می نوشتیم.

تبلیغات، بویژه در خارج از کشور، از یکطرف روی اطرافیان دکتر پزشکیان متمرکز بود و این که اصلاح طلبان طرفدار غرب اند و گردش به شرق جمهوری اسلامی را مختل خواهند کرد. گروهی دیگر انگشت به سمت جلیلی دراز کرده و به دیگران توصیه می کردند با دقت نگاه کنند و ببینند چه کسانی بصورت سازمانی در اطراف او قرار دارند و چه امکانات دولتی را دراختیار دارند و در کدام نهادها نفوذ دارند.

پیک نت در جریان این کارزار تزلزل نداشت و از همان ابتدای اعلام تائید صلاحیت شده ها نوشت که پزشکیان را به دلیل پاکدستی، صداقت و عزم او برای مبارزه با فساد و دزدی حکومتی و گام برداشتن در راه همه حقوق بگیران و مزد بگیران شاغل و بازنشسته و همچنین مخالفت با فشارهای اجتماعی به مردم و بویژه به زنان بر سر حجاب اجباری و جلوگیری از خانه تکانی در دانشگاهها به سود جبهه پایداری صالح تر از بقیه میداند. درباره اطرافیان او نیز نوشتیم که ما نیز در این زمینه نگرانیم اما نباید فراموش کرد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی دراختیار دولت ها نیست و در بیت رهبری و شورای نظامی قرار دارد و رفت و آمد دولت ها دراین سیاست تغییری نمیدهد. بنابراین نباید نگران خلل در سیاست راهبردی گردش به شرق بود بلکه باید نگران سلطه ارتجاع مذهبی بر جامعه بود، چرا که در هیچ کجای تاریخ و در هیچ کشوری سابقه ندارد که ارتجاع مذهبی گامی در جهت ترقی بردارد. حتی امروز طالبان نیز برای جای گرفتن در جبهه شرق و پیوستن به شانگهای و بریکس ناچار به تجدید نظرهائی در شیوه حکومتی خود است. هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده و ما همچنان بر سیاست و نظرات خود پافشاری می کنیم. آینده نشان خواهد داد کدام ارزیابی ها و شناخت ها از جامعه و حاکمیت نزدیک تر به واقعیت بوده است. شیوه تبلیغات برای جلیلی و رو شدن امکاناتی که در نهادهای مختلف در اختیار او بوده و بویژه فعالیت هایی که سایت های طرفدار او با انواع توهین ها و دروغ ها داشتند و نقشی که برادر او بعنوان قائم مقام صدا و سیما در مناظره های انتخاباتی بازی کرد، همه و همه نشان داد که صداقت در آن جمع نایاب است و همین بی صداقی و دو دهه در سایه نشستن و سنگ به سوی مردم پرتاب کردن، نفوذ خزنده انجمن حجتیه با نام جبهه پایداری که جنبه کودتای خزنده را داشته، برای مرور دوباره آنچه در دو هفته اخیر گذشت کافی است.

در باره شخص پزشکیان ما آن نگرانی که درباره شخص جلیلی داریم، نه داشته و نه داریم، اما در باره اطرافیان او در جریان کارزار انتخاباتی اخیر ما هم نگرانیم و معتقدیم برخی از آنها  قطعا نباید در دولت و حتی در بدنه دولت احتمالی آینده جای بگیرند. دلائل آن را طی دو هفته اخیر نوشته ایم. درباره جلیلی تنها می توانیم بنویسیم که او را سازمان و حزبی حمایت می کند که قصدش فتح دولت، پس از فتح مجلس و سپس فتح بیت رهبری است. این نکته را عطاء الله مهاجرانی در توئیت کوتاه سه روز پیش خود بدرستی مورد اشاره قرار داد.

منتظریم تا نتیجه قطعی انتخابات اعلام شود، اما دریغمان آمد که این بخش از یادداشتی که "مخبر" قائم مقام ریاست جمهوری در جریان سفر به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار با پوتین برای پوتین خواند را در اینجا نیآوریم. این یادداشت حاوی همان نکته ایست که در تمام یادداشت های انتخاباتی دو هفته اخیر، ما آن را خطاب به افراد صادقی که نگران گردش به غرب دولت احتمالی پزشکیان و پیوستن به اردوگاه امریکا بودند نوشتیم و تاکید کردیم. مخبر از روی کاغذی که همراه داشت خطاب به پوتین خواند:

«رهبر ایران گفتند به شما بگویم که مسائل بین ایران و روسیه بسیار عمیق هستند که با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهند کرد.» احتمالا در آینده متن کامل این یادداشت منتشر خواهد شد.

عکس: انتخابات در "دارآباد" تهران


اوربان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا شده

دیدار و مذاکره اوربان و پوتین

درباره اوکراین و اتحادیه اروپا


نخست وزیر هند راهی مسکو می شود

دروازه های شانگهای

به روی طالبان باز شد!

ترجمه آذرنگ از روزنامه اومانیته


چرا مردم به پورمحمدی رای ندادند؟

این خانم طرفدار جلیلی

خواست ابرو بردارد چشم را کورکرد!


راه توده ۹۳۲

رای گیری روز جمعه

برای انتخاب یکی ازدو گزینه است!


یک نمونه از دروغگوئی های جلیلی در مناظره ها

دروغ حرام است  مگر برای

رسیدن به ریاست جمهوری؟


راه توده ۹۳۲ منتشر شد 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۳۲ (چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به تحلیل دو نتیجه از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اختصاص دارد. گزارش ویژه، بخش سوم از خاطرات علی امینی نخست وزیر اصلاح طلب رژیم شاه در آغاز دهه ۱۲۴۰ است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

"جبهه ضد ارتجاع" کامل کننده جبهه متحد خلق است (به قلم نورالدین کیانوری رهبر وقت حزب توده ایران)، مردم فرانسه کدام گزینه را انتخاب خواهند کرد؟، جنبش ضد جنگ در اوکراین رو به گسترش است، وحشت از پیوستن ترکیه به بریکس، امریکا می خواهد لیبی را به دو قسمت تقسیم کند، غول های مالی وال استریت پشت ترامپ جمع شده اند، چه راه حلی برای جبران عقب ماندگی شرق از غرب عملی است؟ و بالاخره یادی از غلامحسین ساعدی.


رادیو پیک

۱۳ تیر ۱۴۰۳

به روز شد

رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.
این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.
توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد. 
در برنامه این هفته چهارشنبه ۱۳ تیر مطالب زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می بینید و می شنوید:
 
- چهار نگرانی نظام از انتخابات و نتیجه آن

- ترس از اطرافیان پزشکیان و جلیلی

- ضعف های مناظره های انتخاباتی

- چند خبر کوتاه و تفسیر آنها

- پزشکیان غربگراست و یا طرفدار سیاست نگاه به شرق؟

- آزادی آسانژ زیر فشار افکار عمومی جهان

- داستانی به قلم عبدالحسین نوشین پدر تئاتر نوین ایران

- محمد علی افراشته به قلم "به آذین"

- ایران در بزنگاه انتخاب ریاست جمهوری

- داستان یک چهار ديواری

- جهان در حال تغییرات مهم است و غربگرایان همچنان اسیر گذشته

- سالهای طلائی تئاتر درایران

- چنگ زیر پنجه رودکی

- آخرین عکس گوگوش از دوران بازنشستگی


چرا اسرائیل طرفدار جلیلی شده

وایران اینترنشنال علیه‌پزشکیان؟


یک پاراگراف، از یک یادداشت

"مشارکت در انتخاب چقدربود؟"


خیال بافی های خطرناک

درباره جلیلی و پشت جبهه اش


باقری کنی و صالحی:

مذاکره با امریکا،

پس از آن شهید هم ادامه دارد!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر مربوط به دلیل حملات بی وقفه تبلیغاتی اسرائیل و تلویزیون ایران اینترنشنال علیه پزشکیان و حمایت از جلیلی که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد نزدیک به ۹ هزار خواننده داشت. همین خبر در صفحه فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۳ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت