همزمان با حملات هوائی و موشکی روسیه

درخواست زلنسکی از چین

و امریکا برای صلح!

 

درک خطر ج. آذربایجان مسلمان

بازگشت ایران به سیاست

همکاری و اتحاد با ارمنستان

(پیک هفته ۱۰۹) ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۷ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۶- ۷  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۶- ۷  خرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۶- ۷  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۶- ۷  خرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۶- ۷  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۶- ۷  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۲ خرداد ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۷ خرداد

مافیای واردات، دست

به قدرت نمائی خواهد زد

تهران- سیامک زند

دولت متزلزل سیزدهم که نتوانست از یکپارچگی دیدگاه‌های سیاسی در حاکمیت استفاده کند و به اقتصاد ایران سر و سامان ببخشد، اکنون با مرگ رئیسی بیش از پیش در بحران قرار گرفته است.

بانک مرکزی که از آغاز سال با اعمال محدودیت تخصیص ارز به واردات گروه‌های خاص کالایی موفق به کنترل نرخ ارز و رشد نقدینگی شده بود، حالا زیر فشار برای خاتمه این محدودیت است.

 از آنجاییکه سیستم مالی کشور در گرو سرمایه داری دلالی است، با محدودیت ارز، گویا جریان خون در شریانش با اشکال روبرو شده است.

این سیستم که سراسر بر اساس سندسازیهای مالی موفق به ارتزاق از  بودجه کشور و دستیابی به رانت‌های عظیم چندین میلیارد دلاری شده حالا با کمبود منابع و رانت روبروست و به جنب و جوش افتاده و دست به گروکشی اقتصاد و بازار زده است. اعتصاب بازار طلا در روزهای آغاز سال کلید رویارویی با دولت بود که حالا با ریزش دلار به قرمز شدن بورس و توقف معاملات مسکن نیز رسیده است. 

در همین چارچوب وزارت صمت با صدور بخشنامه ای خبر از توقف ثبت سفارش های جدید تجاری تا اطلاع ثانوی داد و تخصیص ارز را منوط به واردات واحدهای تولیدی کرد. این مصوبه به مثابه بستن شمشیر از رو در مقابل تجار و اتاق بازرگانی بود که جز به اخذ رانت و‌ دلار از بودجه دولت فکر دیگری ندارند. در همین زمینه روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز پنجم خرداد مطلبی علیه تصمیم وزارت صمت منتشر کرد و آنرا امضای طلایی برای گرفتن ارز خواند.

این مقاله که اعلامیه اتاق بازرگانی علیه روند قانونی در کشور است خواستار حذف محدودیت در واردات و آزاد سازی همه اقلام واردات بدون توجه به نیاز و مصرف در کشور  شده و راهکار را آزاد سازی نرخ ارز  اعلام کرده است.

بر کسی پوشیده نیست آنچه بر سر اقتصاد کشور آمده همان سیاست آزادسازی واردات و نرخ ارز و خصوصی سازی بوده است. اتاق بازرگانی که متهم اصلی در فسادهای اقتصادی همچون چای دبش است فقط نگران محدود شدن ارز برای شبکه های دلالی و صرافی خود در دبی و کانادا و سلیمانیه است و در همه بحران‌های اقتصادی در حال کسب سود و زدوبند با بنگاههای خارجی.

رویارویی اتاق بازرگانی با روند کنترل مالی و شفافیت مالیاتی چنان عمیق است که روز گذشته بورس به وضعیت تمام قرمز رسید و  همان بورس در اقدامی عجیب مرکز مبادله ارز و طلا در بانک مرکزی را غیرقانونی خواند.

آنچه در روزهای آتی شاهد خواهیم بود عمیق شدن اختلافات در دستیابی به منابع ارزی کشور و احتمالا سابوتاژ در روند تولید و سیاست های حمایتی خواهد بود.  آنچه مهم و راهگشاست جسارت مقابله با مافیاهای متعدد در عرصه اقتصاد کشور از معادن کشور گرفته تا پتروشیمی، از واردات انحصاری رانتی گرفته تا صرافی ها و دلال‌های ارز و طلاست که دولت رئیسی طی سه سال چنین جسارتی را نشان نداد. آیا در پنجاه روز مانده به پایان دولت، مخبر جسارت خواهد داشت در مقابل مافیاها بایستد و سیستم مالی کشور را به ثبات و شفافیت برساند؟ بخت او برای رئیس جمهور شدن و یا کنار گذاشتنش در گروه پاسخ به همین سئوال است!


کاخ سفید نگران توقف مذاکرات دولت رئیسی است

سفر وزیرخارجه عمان

به ایران، به نمایندگی امریکا


با توجه به اهمیت شورای رهبری

آیا یک غیر روحانی

رئیس جمهور خواهد شد؟


برکناری پاشینیان- نخست وزیر یک اسقف

حرکت معترضان ارمنی

 علیه دولت پاشینیان در ایروان

خبر گزاری ریا نووستی


در جنگ اوکراین

پارازیت ماهواره ای روسیه

علیه سلاح های جدید امریکا


آیا این اقدام کمونیستی است؟

وحشت اتاق بازرگانی

از کنترل واردات کشور


عنوان اول پیک نت ۶ خرداد

نمایندگان مستقل مجلس آینده
دارای چه مواضعی هستند؟


"فلاشا"های یهودی

بردگان رنگین پوست اسرائیل

 

اسرائیل، برای مردم جهان صندوق در بسته ایست که انواع رمز قفل ها دارد و به همین دلیل کسی از عمق ساختار آن با اطلاع نیست. برای مثال، در اسرائیل یهودیان درجه دو و درجه سه وجود دارند که رنگین پوست اند و رفتار با آنها تقریبا همان رفتاری است که در دوران بردگی سیاهان در امریکا جریان داشت.  سخت ترین کارها را این یهودیان درجه دو و درجه سه باید انجام بدهند، محلات آنها جدا از محلات یهودیان سفید پوست و اروپائی است، حقوق و دستمزد آنها بسیار کمتر از دستمزد و حقوق یهودیان سفید پوست است. آنها در ادارات و نهادهای حکومتی استخدام نمی شوند، اما هرگاه جنگی را اسرائیل آغاز می کند، آنها گوشت دم توپ اند. رفتار با یهودیان غیر سفیدپوست که به "فلاشا" معروف هستند تقریبا شبیه رفتاری است که اسرائیل با کارگران عرب فلسطینی دارد. این یهودیان از افریقا و امریکای لاتین به اسرائیل کوچ کرده اند. البته بیشتر از افریقا. گزارشی که می بینید یک گزارش بسیار کوتاه از زندگی و حضور یهودیان "فلاشا" در اسرائیل است.


با مخالفت مجمع مصلحت با لایحه حجاب

عقب نشینی گشت ارشاد از خیابانها


تهدید و هشدار روسیه

روسیه پایگاههایانگلستان را

با موشک خواهد زد؟


عنوان اول پیک نت ۵ خرداد

دفتر رئیسی بسته شد

نامزدهای انتخابات به صف



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره مجلس آینده و نقش نمایندگان مستقل در این مجلس بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک ۵ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی ۷ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت