سرمقاله ۹۲۵

تظاهرات‌دانشجوئی درامریکا

بازتاب آن در جامعه ایران

 

سخنرانی پوتین پس از مراسم تحلیف

مدیریت روسیه

به نخبگان سپرده خواهد شد

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۸-۱۹ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۸-۱۹ اردیبهشت

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۸-۱۹ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۸-۱۹ اردیبهشت

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۸-۱۹ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۱۸-۱۹ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۱۹ اردیبهشت

جهان بر لبه پرتگاه

جنگ اتمی غیراستراتژیک

روسیه آماده یک مانور نظامی با سلاح های اتمی غیر استراتژیک شده است. سلاح هائی که اگر جنگ با آن آغاز شود، قطعا مخرب ترین جنگ تاریخ بشر خواهد بود. جمهوری بلاروس، یک گام جلوتر برداشته و هواپیماهای حامل موشک های اتمی غیر استراتژیک را بارگذاری کرده است. بیم بلاروس آنست که ورود مستقیم نیروهای ناتو به اوکراین همزمان شود با به کار گیری سلاح های اتمی غیر استراتژیک علیه بلاروس. دولت انگلستان در آغاز  همین هفته با یک اطلاعیه تهدید آمیز از کسانی که به اوکراین سفر می کنند خواست تا از ۵۰ کیلومتری بیشتر به مرز بلاروس نزدیک نشود. معنای این اطلاعیه، به کار بردن موشک های اتمی غیر استراتژیک علیه بلاروس بود و به همین دلیل روسیه بلافاصله سفیر انگلستان را به همراه سفیر فرانسه به وزارت خارجه احضار کرد و به اطلاع آنها رساند که در صورت ورود ناتو به اوکراین و یا انتقال موشک های اتمی غیر استراتژیک به اوکراین روسیه از موشک های غیر استراتژیک اتمی خود در اوکراین استفاده خواهد کرد. فرمان پوتین برای مانور نظامی با سلاح های غیر استراتژیک اتمی،  ادامه احضار سفرای فرانسه و انگلستان به وزارت خارجه روسیه بود.

آنها که در امریکا، انگلستان و فرانسه باید معنای این احضارها و مانورها را بدانند بسیار سریع دانستند که روسیه اهل بلوف و شوخی نیست و آنچه را میگوید عمل می کند. به همین دلیل فرانسه و انگلستان بلافاصله اعلام کردند که قصد اعزام نیرو به اوکراین ندارند. البته نیروهای نظامی آنها در اوکراین و درکنار ارتش آن کشور هستند اما نه بصورت رسمی، درحالیکه رسما درجنگ کشته می شود و جنازه هایشان به فرانسه و انگلستان و لهستان منتقل می شوند.

این تحولات همزمان شد با سفر رئیس جمهور چین به فرانسه و مذاکرات دو نفره با مکرون رئیس جمهور فرانسه که در دوران اخیر تهدیدهای آتشین علیه روسیه میکرد ومبتکر اعزام نیروهای ناتو به اوکراین شده بود و ارتش فرانسه را نیز عملا درگیر جنگ اوکراین کرده است. درجریان سفر رئیس جمهور چین به فرانسه و تهدیدهائی که روسیه اعلام کرد، مکرون چند گام به عقب برداشت و حتی نماینده برای مراسم تحلیف پوتین به مسکو اعزام کرد. انگلستان نیز اعلام کرد که نمی خواهد نیرو به اوکراین بفرستد. آنها آن تهدید روسیه که در صورت حمله از اوکراین به داخل خاک روسیه با سلاح های ارسالی کشورهای عضو  ناتو، روسیه آن کشورها را اهداف جنگی تلقی کرده و حمله نظامی به آنها را مجاز می داند جدی گرفتند. پس از بازگشت رئیس جمهور چین به کشورش، قرار است پوتین راهی چین شود که قطعا نتایج سفر شی جین پینگ به فرانسه مورد ارزیابی دو رهبر قرار خواهد گرفت.

آیا این دیدارها و سفرها، جهان را از لبه یک جنگ هولناگ با سلاح های غیراستراتژیک اتمی دور خواهد کرد؟


گزارش تظاهرات دانشجوئی در  امریکا - عسگرداوودی

چماقداران ایرانی و امریکائی

در حمله به جنبش دانشجوئی


تبریک رهبر حزب کمونیست روسیه به پوتین

حمایت قاطع

حزب کمونیست روسیه از پوتین

تلویزین حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


رادیو پیک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.
این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.
توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت مطالب زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می بینید و می شنوید:

- حکومت میوه تلخ دروغگوئی ها را می چیند
- مرحله دوم انتخابات مجلس را هم مردم خواهند باخت
- شاه آخرین گلوله را سال ۵۳ به شقیقه خود شلیک کرد
- چند خبر کوتاه خارجی و تفسیر آنها
- به یاد مهین اسکوئی
- آمد، اما نماند
- عقل و شعور فرمانده کل نیروی انتظامی
- حرفه ای بنام "صیغه" در جمهوری اسلامی
- طیب حاج رضائی و فدائیان اسلامی
- نمایش کلکسیون سلاح های ناتو درمسکو
- گزارش قوه قضائیه به بی بی سی انگلیسی
- روزهای جدال ايمان و كابل
- انتشار یک عکس با دو پیام
- پیشتازی جوانان و نوجوانان ایران در موسیقی ایرانی


راه توده ۹۲۵ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۹۲۵ (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به جنبش دانشجوئی در امریکا و سپس دیگر کشورهای جهان علیه اسرائیل و بمباران غزه دارد. گزارش ویژه رویدادهای ۱۳۵۳ را در بر گرفته است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

بدون عدالت اجتماعی "توسعه" در ایران خواب و خیال است، برای کا رو  نان روستائیان دز زمان شاه راهی شهرها شدند، ارز صادراتی همچنان به خارج منتقل می شود، پوزیتیوییسم و تضاد در فلسفه، تخم لق تشکیل دولت اسرائیل را چه کسی شکست؟، فن آوریهای جدید در خدمت تروریسم جهانی، دولت جهانی سایه، پشت  اقدامات تروریستی است، سیاست غرب تضیف ایران و کنترل خاورمیانه است، یورش پلیس آلمان به کنگره فلسطین، سرقت کتاب های کلاسیک روسی از کتابخانه های اروپا و بالاخره مصاحبه و گفتگو درباره کتاب ۱۷۰۰ صفحه ای که بر مبنای پرسش و پاسخ با جوانشیر در زندان اوین تهیه شده است.


عنوان اول پیک نت ۱۸ اردیبهشت

سفر گروسی به ایران

وپیام‌های ایران وامریکا


بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه

امریکا و اروپا

بدنبال جانشین برای زلنسکیاند


با فرمان پوتین و در پاسخ به تهدیدهای ناتو

روسیه آماده مانور

نظامی - اتمی شده است


مدودیف:

نیروهای ناتو در اوکراین

یعنی اعلام جنگ با روسیه

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


ایکاش یک دیکتاتور

مثل آخرین دیکتاتور اروپا

نصیب مردم ایران شود!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در باره مبادله پیام میان ایران و امریکا بود روی تلگرام این روزنت زیر ۵ هزار خواننده داشت که این خود نشانه ای از سقوط سیاسی و بی توجهی به رویدادهای مهم ایران است. تقریباً همین بی توجهی در صفحه پیک نت روز گذشته نسبت به اخبار مهم سیاسی ایران و حتی جهان مشهود بود.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت