pyknet پيك نت

ژنرال "وبلاگ"
ميخواست جمهوری اسلامی را
باكودتای اينترنتی سرنگون كند!



ايران
صدرنشين مصرف مواد مخدر
درجدول جهانی سازمان ملل شد
13 ميليون ايرانی در جمع خانواده‌های ‌معتاد قرار دارند

روزهای جمعه، بجای پیک نت، "پیک هفته" منتشر می شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


رمان جديد
شمس لنگرودی


زنان
برای دل خودشان
می خوانند


آل احمد
عزيز كرده‌ای
كه نقد آثارش
 آغاز شده


وقتی لاك پشت‌ها پرواز می‌كنند
من زبان سينمائی
كردستانم


كنسرت يادبود
ايرج بسطامی
شجريان
 در بم
باغ هنر می‌سازد


ساعدی
از حضور در
جنبش ملی آذربايجان
تا خاموشی ابدی
در پاريس


مونيخ- برلين
شعر و داستان
معاصر
ايران


نامه افشاگرانه

بهروز افخمی

دهانتان را

آب بکشید!


مارمولك را
شيخ نشين ها
جدی نگرفتند
!


كنسرت كردی
نه در كردستان
بلكه درتهران!


كتاب جديد
رئيس دانا


گفتگو با
 بهزاد فراهانی
سالن بدهيد
700 نمايشنامه
روی ‌دستمان‌ مانده!


پس از 50 سال

به ياد آر

مرتضی

را می گويم


 

9 پاسخ دبيركل جبهه مشاركت به سئوالات روز جامعه
جنگ قدرت درجناح راست
و آغاز تخريب رفسنجانی

جناح راست "هاشمی” را مصمم به حضور در انتخابات می‌بيند و به همين دليل او را رقيب خود تشخيص داده و عليه او وارد عمل شده است.* درهيچ انتخابات آزادی جناح راست درايران امكان موفقيت ندارد. به همين دليل آنها درپی انتخابات غيرآزاد و كنترل شده اند.*جنگ قدرت در جناح راست، واقعيتی است كه فعلا بزرگان جلوی آن را گرفته اند. علنی شدن اين جنگ ماهيت اين جناح را بيش از پيش برای مردم آشكار خواهد كرد.*مجلس هفتم نهادی است انتصابی در كنار ديگر نهادهای انتصابی.*حكومتی كه به نظر مردم خودش وقعی ننهد، چگونه می‌تواند مورد احترام و اعتماد جهانی باشد. آنچه تضمين كننده يك مذاكرات ملی و عادلانه با خارج است، مردمی بودن حاكميت است كه جز از طريق مردمسالاری ممكن نيست.*هفت شبكه تلويزيون و تمام شبكه‌های سراسری كشور به روی اصلاح طلبان بسته است. حتی يك روزنامه مستقل می‌توانست ماهيت آنچه را كه دركشور می‌گذرد برای مردم تشريح كند.


بسيج عليه مردم
نه مقابله با حمله هوائی!

اين تابلو، شعار فتح جهان نيست و ارتباطی به رژه خواهران و برادران بسيج هم ندارد. صاف و ساده :حراج جان است و تكه‌های بدن! نه در راه دفاع از حكومت آقايان، كه برای نان! آن امام جمعه بی‌حيائی كه دم از ايستادگی امت يكپارچه در برابر تجاوز خارجی می‌زند، اگر ريگی به كفش نداشته باشد پيش از نعل كردن اسب جنگی، فكری برای اين فاجعه بايد می‌كرد.
بازی يك هفته‌ای بسيج، كه به مضحك ترين نمايش‌ها در مجلس و حاشيه نماز جمعه‌ها ختم شد، اگر برای مقابله با تهاجم امريكا و اسرائيل به تاسيسات اتمی است، كه پاسخ چنين حمله‌ای با بسيج نيست و اساسا كسی قرار نيست پايش روی زمين بيايد كه بسيج آن را قلم كند. بنابراين اين چاقو را برای مقابله مردم با مردم تيز كرده اند و اين خود بزرگترين خيانت ملی به وحدت ملی يك كشور، در بدترين روزگار و شرايط است! خود نيز می‌دانند ضعف در پشت جبهه است وترس از مردم، كه اگر غير از اين بود به اين عده و عوده چفيه و لچك بسر نياز نبود.


حمله مستقيم يك وبلاگ داخلی به رهبر جمهوری اسلامي
فتحعلی شاه قاجار همان خيانتی را
كرد، كه رهبر با توافق اخير كرد!


اعتراف علی لاريجانی به دخالت نظام درعراق
جنگ درعراق را به برگ
گفتگو با امريكا تبديل كنيم


فرماندهی كه هوس لباس رياست جمهوری كرده

حضور بی‌سابقه  سردار رحيم صفوی  درجمع، با كت و شلوار به شايعات انتخابات رياست جمهوری ابعاد تازه‌ای داده است. درحاليكه محسن رضائی يك تيم رايزنی تشكيل داده كه با فرماندهان سپاه سرگرم مذاكره جهت اعلام كانديداتوری وی و حمايت سپاه و بسيج از وی است و علی لاريجانی نيز خود را نامزد مورد حمايت سپاه می‌داند، ناگهان عكس‌های سردار رحيم صفوی فرمانده كل سپاه پاسداران با لباس شخصی منتشر شد. او نيز می‌خواهد رئيس جمهور شود؟


هيچكس دعا به جان امام جمعه
خوش آب و هواترين نقطه تهران نمی كند
سنگ بسيج را به اين دليل به سينه می‌زنند كه پشت آن سنگر
 حكومتی گرفته اند، والا چرا هيچ امام جمعه‌ای درباره
كارگران گرسنه حرفی نمی زند؟


ديدار رهبران تحكيم وحدت
با آيت الله منتظری در قم


دانشگاه من
دختران كمتر سياسی
پسران پر جنب و جوش
                                   شيرين احمدی نيا


شمار زنان قربانی زايمان روبه افزايش است


لوموند دیپلماتیک فارسی با مطالب زیر منتشر شد:

1- اميد زندهء فلسطيني ها   2-  آخرين سخنرانی ژاک دریدا : اروپايي اميد بخش   3- ترکيه 4- فقر و جهاد در مراکش   5- دوست ما صدام   6- شرکت هاي نظامي خصوصي در آشوب عراق   7- پيشه کردن مزدوري  قانون شکني است، زنده باد مزدوري  8- حرفه اي به قد مت جهان   9- از جنگ استعماري تا تروريسم دولتي  10- در سمت قرطاجنه 11- و خدا جهاني شدن را آفريد...12- بازگشت به مقوله ي مردم محوري در چارچوب رشد اقتصادي   13- سراب همياري نوين در راه توسعه ي آفريقا   14- معاملات پشت پرده در بازار آکادميک آمريکا   15-کارگزاران پنهان جنگ داخلي در  کلمبيا   16- درهم شکستن ديوار غيرقانوني در کرانه باختري رود اردن  
--------------------------------------------------------------
     
از شماره هاي گذشته

 
هنگاميکه زنان محله هاي فقيرنشين به صحنه  مي آيند  


"شام آخر" در "شرم الشيخ"
مذاكرات مستقيم پس از پذيرش شرايط امريكا


با صدور بيانيه شديدالحن اتحاديه اروپا
نقض حقوق بشر درايران با پرونده اتمی پيوند خورد


"حداد عادل"
صندلی را پيش از انتخابات  از زيرپای او می‌خواهند بكشند


"CIA"
گزارش محرمانه فعالیت‌های نظامی- اتمی ایران رامنتشر کرد


سهيلا جلودارزاده:
رفسنجانی گفته، من از همه نيروها استفاده خواهم كرد
بزرگان دشواری موقعيت و نتيجه سياست حذف
و نفی را فهميده اند اما "نوچه"‌ها نمی گذارند!


مجلس 350 ميليون دلار به دو گردان بسيج داد
توسعه نظامی در راس برنامه‌های مجلس فرمايشی


سئوال روز دانشگاه
بسيج می‌تواند متولی سالروز 16 آذر باشد؟


مجمع مصلحت تصویب کرد، تائید رهبر مانده

65 درصد ذوب آهن و فولاد رفت به بخش خصوصی


ايران با پرونده قطور فيلتر و سانسورعضو گروه حاكميت اينترنت شد


هشدار وزارت خارجه امريكا به مسافران ايران  تمديد شد


سخنگوی حماس
نتيجه انتخابات ژانويه درفلسطين را می‌پذيريم


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


7 آذر  1383 - 27 نوامبر 2004



معاون سخنگوی وزارت خارجه امريكا
هيچ كس شك ندارد
ايران سرگرم چه برنامه اتمی است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمريكا"ادام ارلی” گفت: سوالات بی‌جوابی باقی است كه بايد به آنها پاسخ داده شود.
درباره توافقی كه بين ايران و سه كشور اتحاديه اروپا درباره تعليق فعاليت غنی سازی اورانيوم بددست آمده نيز ما انتظار داريم اين موضوع مورد بحث قرار گرفته و درباره اقدامی كه بر اساس اين توافق بايد انجام گيرد به اجماعی دست يابيم. اما، تصور می‌كنم، در نهايت، فعاليت‌های ايران موجب نگرانی باقی خواهد ماند.
می خواهيم به جايی برسيم كه هيچكس درباره اينكه ايران مشغول به چه كاری است جای شك و ترديد باقی نماند. هدف ما ايجاد فضايی بين المللی است كه در آن اقدامات ايران در زمينه‌های هسته‌ای با شفافيت كامل و بدون تهديد باشد.


نتيجه انتخابات تائيد شد
اوكرائين
از روسيه
جدا نشد!

كميسيون تحقيق انتخابات "اكرائين" نتيجه انتخابات رياست جمهوری در اين كشور را مورد تائيد قرار داد. به اين ترتيب، نخست وزير اوكرائين كه بعنوان رئيس جمهور برنده انتخابات اخير اين كشور است.
طی سه روز گذشته "كيف" پايتخت اوكرائين صحنه تظاهرات نامزد شكست خورده انتخابات اوكرائين بود. شعار و طرح مشخص اين كانديدای رياست جمهوری اوكرائين عبارت بود از "پيوستن به ناتو" و "ماندن در اتحاد با فدراسيون روسيه". برنده انتخابات مخالف پيوستن اوكرائين به ناتو و طرفدار اتحاد با فدراسيون روسيه است. پيش از اعلام نظر كميسيون تحقيق و در پاسخ به تظاهراتی كه كانديدای بازنده انتخابات در پايتخت سازمان داده بود و از حمايت تبليغاتی شبكه‌های راديو تلويزيونی اروپا و امريكا نيز برخوردار بود، قطارهای حامل معدنچيان اوكرائين به هواداری از برنده انتخابات راهی كيف شده بودند تا تظاهرات نيروهای مخالف را خنثی كنند. كميسيون اروپا از اوكراين خواسته بود تا قبل از تجديد نظر در باره آرای مورد مناقشه نتيجه نهايی اعلام نشود، كه اين خود موجب تشويق بازنده انتخابات برای مخدوش اعلام كردن نتيجه انتخابات شده بود. (برای اطلاعات بيشتر، خبر روز گذشته پيك نت در همين ارتباط را، در ادامه اين خبر می‌توانيد بخوانيد)


تنش برسر آينده

جمهوری اوکرائين

ناتو

درانتخابات

اوکرائين

پيروز نشده!

انتخابات رياست جمهور در جمهوری "اوکرائين" که در اتحاد شوروی يکی از مهم ترين پايگاه های نظامی ارتش سرخ بود و آن را دروازه روسيه می دانند، به کشاکشی در اين جمهوری تبديل شده که امريکا می کوشد سرانجام آن شبيه حوادث گرجستان و يا کشورهای شرق اروپا در آستانه فروپاشی اتحاد شوروی شود.

دراين انتخابات نخست وزير دولت کنونی به رياست جمهوری برگزيده شده است اما رقيب وی در اين انتخابات، معتقد است در شمارش آراء تقلب صورت گرفته است. رئيس جمهوری برگزيده که ويکتوربانوکوويج نام دارد و رقيب وی "يوشچنکو".

خبرگزاری ها طی سه روزی که از اين انتخابات می گذرد بی وقفه اخباری از تظاهرات در "کيف" پايتخت اوکرائين در مخالفت با نتيجه انتخابات منتشر می کنند و امريکا، انگلستان، استراليا و چند کشور ديگر اروپائی نيز با اظهار نظرهائی که پيرامون امکان تقلب در انتخابات و رسيدگی به شمارش آن کرده اند، عملا وارد ميدان شده اند. درعين حال هيچيک از اين خبرگزاری ها نمی نويسند اختلاف واقعی بر سر چيست و دو کانديدای رياست جمهوری دارای چه ديدگاهی بوده اند که امريکا و متحدانش از اعلام باخت يکی و پيروزی ديگری ناراضی اند، درحاليکه مهم ترين همين است و نه  رسيدگی به تقلب در انتخابات.

آنکه پيروز انتخابات اعلام شده طرفدار اتحاد با روسيه است و آنکه مدعی است تقلب صورت گرفته طرفدار پيوستن اوکرائين به پيمان ناتو و تبديل کيف به بزرگترين پايگاه نظامی امريکا در دروازه های روسيه! ريشه نزاع در اينجا نهفته است و کوشش می شود با بسيج مردم و به خيابان کشيدن آنها، از همه تجربه يوگسلاوی، گرجستان و ديگر کشورهائی که بقول امريکا در آنها انقلاب مخملين انجام شد استفاده شده و دولتی طرفدار ناتو در اوکرائين مصدر امور شود. فروش گسترده ملک و زمين در اوکرائين و بويژه کيف، در سالهای پس از فروپاشی اتحاد شوروی و جامعه پرقدرت يهوديان صاحب ملک و پول در اوکرائين عملا سرمايه داران غربي(مالکين زمين در کيف) و دارندگان نقديندگی در داخل اوکرائين را به آتش بياران معرکه کنونی تبديل کرده است. آيا اوکرائين از اين گذرگاه عبور کرده و در چارچوب اتحاد با فدراسيون روسيه باقی خواهد ماند و يا ارتش ناتو و امريکا عملا و به بهانه ورود اکرائين در پيمان ناتو در آن مستقر خواهند شد؟ سئوال اصلی همينجاست!