3 وزیر کابینه بازرگان
همچنان پیگیر بازگرداندن
5ر18 میلیارد
دلار پول ایران ازترکیه اند


 


محاسبه ای دقیق تر درباره 5ر18 میلیارد دلار
سئوال ناقص خبرنگار
فرصت مانور به احمدی نژاد داد

       پیک هفته 107  -------- 24 آبان 1388  برابر15 نوامبر2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد
2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 


بمناسبت سفر اوباما به چین
امریکا
کوسه ماهی قرن 20
در تور "چین" دست و پا میزند!

اشپیگل9.11.2009    برگردان: رضا نافعی(آینده ما)


دیدار کروبی و موسوی
جنبش سبز شورش نیست
که با سرکوب خاتمه یابد!

کروبی: روز 13 آبان به من گفته بودند، عوامل "ریگی" می خواهند مرا ترور انتحاری کنند! اما خودشان به طرف من و محافظانم شلیک کردند. من در زمان شاه 20 بار گاز اشک آور خورده بودم، اما آنچه در روز 13 آبان جلوی پای من افتاد فقط گاز اشک آور نبود، بلکه چیز دیگری بود.

موسوی: مردم اجرای بدون تنازل قانون اساسی را می‌خواهند. آزادی زندانیان سیاسی را می‌خواهند. تضمین انتخابات‌ سالم را می‌خواهند. تامین آزادی‌های مطبوعات و رسانه‌ها و آزادی عقیده و بیان را می‌ خواهند. کجای این خواست ها غلط است که با مردم بخاطر بیان آنها آن رفتارهای روز 13 آبان را می کنند؟ راهپیمائی 13 آبان و وسعت حضور مردم و گسترش آن در بیشتر نقاط تهران و بعضی از شهرهای کشور نشان داد که حضور مردم جنبه احساساتی ندارد، بلکه ناشی از دلسوزی و عقلانیت برای آینده کشور است. سرکوب شورش را خاموش می کند، اما جنبش مردم که 5 ماه است شاهد آن هستیم شورش نیست. روز 13 آبان خواستند با جلوگیری از حضور من در میان مردم قدرت‌نمایی بکنند، اما در نهایت این مردم بودند که قدرت‌شان را نشان دادند.


هاشمی رفسنجانی:
وقتی نماز جمعه می خوانم
که شرایط من تحقق یافته باشد

ملاقات و مذاکره
مقامات نظامی امریکا و یمن


دادنامه یک جانباز جنگی
از حمله به خوابگاه دانشجوئی
رسیدند به حمله به شبستان مساجد!

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 22 آبان ماه
جلسات محرمانه علیه ایران، در کشور اردن


نگاهی به پیام و اظهار نظرها
5ر18 میلیارد دلار و طلا
درجیب جا گرفت، در تریلی خیر


مردم از هیچ چیز نمی ترسند
تظاهرات انقلاب 57، در برابر
جنبش سبز "کاریکاتور" است


هوا پس است!

پاسخ و اعلام تسلیم

سرلشگر فیروزآبادی به اوباما


بعد از اشپیگل و گاردین، ایزوستیا چاپ مسکو نوشت:
آزمایش انفجار دو مرحله ای
با کلاهک هسته ای در ایران


سکوت مشترک حکومت و دوستانش
اعدام فتاحیان و سکوت
درباره اتهام و دلیل دستگیری او

احمدی نژاد می خواهد
در مترو تهران ماهی بگیرد!


چه ارگانی باید حقوق کارگران

پالایشگاه آبادان را پرداخت کند؟


اعلامیه شورای ملی مذهبی ایران
از خارج چپ روی را تشویق نکنید
 بیانیه شماره 8 موسوی شناسنامه جنبش سبز است

محمدعلی عموئی قدیمی ترین و پرسابقه ترین زندانی سیاسی ایران:
موجی در ایران برخاسته که فرو نشستنی نیست!

هر اقدامی علیه این جنبش نه تنها موجب فرونشستن موجی که برخاسته نخواهد شد، بلکه از آن جایی که این حرکت خودجوش، ریشه در فهم و اندیشه و انگیزه توده‌های مردم دارد موجب حادتر شدن اعتراضات خواهد شد. چه بهتر که چنین اقداماتی انجام نشود، چرا که رادیکالیزه کردن شعارهای مردم می‌تواند عوارض و عواقب نامساعدی ایجاد کند. گستره‌ جنبش وسیع‌تر و در برگیرنده لایه‌های وسیع‌تری از مردم جامعه شده است. معترضان آگاهی وسیع تری یافته اند و خود را با واکنش‌های حاکمیت تطبیق می دهند و همچنان به فعالیت اعتراضی خود ادامه می دهند .برای اینکه تحول کیفی ایجاد شود همه این پیش‌زمینه‌ها ضروری است. پس از آن رفته رفته دیگر لایه‌های پایین دست و فرودست جامعه هم به صور مختلفی اعتراض خود را نمایان می‌کنند. مثل کارگرانی که ماه‌هاست دستمزد دریافت نکرده‌اند. و در طول ماه‌های گذشته همزمان با اوج گرفتن جنبش سبز شاهد اعتراض کارگرانی بوده‌ایم که یک حرکت صنفی مقتدری را تعقیب می‌کنند. چه بسا که به این جریانات هم بپیوندند.


سردار جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه
سبزها، متفاوت با توده های مردم اند!


با ایران چه باید کرد؟
گفتگوهای محرمانه در مثلث اوباما- نتانیاهو- سرکوزی

رئیس جمهور امریکا:
درایران ثبات سیاسی وجود ندارد!

کدام مردم؟، با کدام انگیزه؟
در اردوگاه منظریه تظاهر کننده دولتی آموزش میدهند

ایران می تواند محور گفتگو بوده باشد
مذاکرات محرمانه نتانیاهو و اوباما در امریکا

سابقه یک ربع قرن
رقابت خامنه ای با موسوی

هاشمی رفسنجانی:« احمدآقا خبر دو نامه از آیت الله خامنه ای و آقای  جلال الدین فارسی به امام را داد که در آنها از حمایت امام از یک جریان گله شده و خواستار توجه به جناح جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم (مخالفان میرحسین موسوی که روزنامه رسالت بلندگوی آنها بود) و… شده اند.»

آیت الله اسدالله بیات:« اعضای جامعه مدرسین نامه شدیداللحنی -علیه موسوی- به امام خمینی نوشته بودند. بعدها از حاج‌ احمدآقا شنیدم که این نامه آنقدر تند بود که امام نامه را به ایشان داده و گفته بودند به آقایان بگوئید ادب را از رادیو اسرائیل یاد بگیرند. یک‌ بار من و آیت‌الله طاهری در خدمت امام بودیم، ایشان فرمودند: اگر ترس از این نبود که مردم بگویند اینها خودشان را هم تحمل نمی‌کنند، دستور توقیف روزنامه رسالت را می‌دادم.»


وزیر اسبق کشاورزی
طرح نابودی کشاورزی کشور
پشت طرح حذف یارانه ها پنهان شده

حیرت آور است که تمام طرح هائی که علیه مردم و در ضدیت با تولید ملی است و فقر را در کشور گسترش می دهد، همگی با عناوین "عدالت"، "پیشرفت"، "بهبود"، "کمک به کم در آمدها" و... دولت ارائه و تبلیغ می شوند! از جمله طرح «عدالت و پیشرفت» که همزمان با طرح نقدی شدن یارانه ها ارائه شده که قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزان حذف شده است.


13 آبان در تهران چه گذشت- برای پیک نت
گزارشی از لحظه های شعار و گلوله، خشم و نفرت

ادعای هفته نامه اشپیگل آلمان و روزنامه گاردین انگلیس- ترجمه ابراهیم داوودی
تولید کلاهک اتمی در ایران با قدرت ویرانی هیروشیما


ببینید!
قرار مردم با آقای خمینی
این نبود که آقای خامنه ای با مردم می کند


فستیوال«آسیای جوان»

(شانزدهمین فستیوال تئاتر ایرانی – کلن)



حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


ایست قلبی
یا خودکشی؟

پیرامون مرگ مشکوک دکتر رامین پور اندرجانی، که روز گذشته در پیک نت منتشر شد، اطلاعات دیگری در برخی از سایت های خبری انتشار یافت که بموجب آنها، وی خودکشی کرده است. اطلاعاتی که ما دراختیار داشتیم حکایت از سکته قلبی وی داشت.

این پزشک وظیفه مامور خدمت در کهریزک دانشجوی ممتازی بوده که با رتبه دو رقمی در کنکور سرتاسری قبول شده بود. او قربانی برگزاری دادگاهی غیرعلنی شد زیرا در این دادگاه مورد اتهام قرار گرفته بود.

رامین پوراندرجانی، پزشک 26 ساله، در دادگاه فرمایشی متهم شد که در جریان کشته شدن زندانیان کهریزک مرتکب قصور پزشکی شده است و تهدید می گردد که پروانه پزشکی اش لغو و برای 5 سال راهی زندان خواهد شد. گفته می شود بدنبال این تهدید، رامین پوراندرجانی دچار ایست قلبی شده است و یا به نوشته برخی سایت ها خود کشی کرده است.


یک دقیقه
در 9 و 5 دقیقه
آدییلا

ساعت 9:05 دقیقه صبح سه شنبه 19 آبان است. هوا در استانبول اندکی خنک است. تا دقیقه ای قبل در خیابان های استانبول انسان می جوشید اما به یکباره انگار زندگی در استانبول و ترکیه می ایستد! ماشین ها وسط خیابان، پل و کوچه ها می ایستند و راننده و مسافران در را باز کرده و سر پا می ایستند. مردم عادی که در کوچه ها و پیاده روها در حال حرکتند به یکباره بی حرکت می ایستند.

در وهله اول این اقدام ترک ها بسیار تعجب آور است. شاید اگر شما هم روز سه شنبه 10 نوامبر در استانبول بودید متعجب می شدید! مردم بعد از یک دقیقه بی حرکت ماندن به حرکت خود ادامه دادند.

سالی یک بار اکثر مردم ترکیه رأس ساعت 9 و پنج دقیقه دهم نوامبر به مدت یک دقیقه به صورت سر پا بی حرکت می ایستند. ماشین ها متوقف می شوند. کارگران ساختمانی نیز از جای خود تکان نمی خورند و سکوت می کنند. به طوری که می توان گفت زندگی در ترکیه برای یک دقیقه می ایستد!

بعد از پرس و جو متوجه شدم دهم نوامبر سالروز درگذشت مصطفی کمال آتاترک اولین رئیس جمهور ترکیه است و مردم ترکیه به احترام وی درست در ساعت 9:05 دقیقه دست از کار می کشند و به احترام بنیانگذار جمهوری شان می ایستند.

رسم عجیبی است، نه؟

امسال 71امین سال درگذشت آتاترک بود. آتاترک به هنگام دوره ضعف عثمانی در لیبی، بالکان، سوریه و چندین کشور دیگر که آنزمان جزء امپراتوری عثمانی بودند مقابل انگلیسی ها و سایر کشورهای استعمارگر ایستاد. اکنون در روز درگذشت وی حتی انگلیسی ها هم پرچم خود را در کنسولگری ها و سفارتشان در ترکیه به حالت نیمه افراشته درمی آورند.(اخبار ترکیه)


ایست قلبی

پزشک کهریزک

خبری را به عرض میرسانم: رامین پوراندرجانی پزشک- سربازی که رسیدگی پزشکی به زندانیان کهریزک را برعهده داشت در اثر سکته قلبی در سن 26 سالگی فوت کرد. او را متهم به سهل انگاری در رسیدگی به زندانیان کهریزک کردند تا گناه خود را بشویند. نمیدانم او را کشتند و یا از فشار روحی دچار ایست قلبی شد، ولی این را خوب میدانم که انسان شریفی بود. شما تنها امید من هستید. بگذارید همه بدانند چگونه جوانان این مملکت از بین می روند. متاسفم که از بیم شناخته شدن نمی توانم اطلاعات بیشتری بدهم. مراسم تشییع  جنازه او  در تبریز برگزار شد.


2 ماه انتقال

بدون بیمه

به گفته یک کاپیتان شاغل در شرکت کشتیرانی ایران: با تحریم شرکت های بیمه توسط انگلیس، شرکت کشیترانی ایران 2 ماه است که بدون بیمه محموله ها را جابجا می کند. به صاحبان کالا هشدار بدهید و اطلاع رسانی بکنید تا بدانند اگر محموله ها آتش بگیرند و  یا غرق شوند، دستشان به هیچ کجا بند نیست.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)