حضور پوتین در ستاد فرماندهی جنگ

پیشروی روسیه در اوکراین

زیر چتر سانسور خبری غرب!

 

دندان غرب کنُد شده و فریاد افریقا قوی

مردم افریقا بر خاسته اند

زیرا نمی خواهند برده باشند!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ - ۲۰ اگوست ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۸-۲۹مرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸-۲۹مرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۸-۲۹مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸-۲۹مرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸-۲۹مرداد

منتخب اخبار ورزشی


۲۸-۲۹مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۹ مرداد

سه مصاحبه و یک سخنرانی

نشان داد حاکم درداخل کشورکیست!

در هفته ای که گذشت، سه مصاحبه و یک سخنرانی قابل توجه در رسانه های ایران منتشر شد. هم مصاحبه ها و هم سخنرانی مورد اشاره، همگی در یک راستا بودند و همسو با یکدیگر. مصاحبه ها را آقایان بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، حمید رضا ترقی قائم مقام این حزب و آقای مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران انجام دادند و سخنرانی از آقای موسی غنی نژاد بود.

مصاحبه کنندگان، در لابلای پاسخ هائی که به مصاحبه کنندگان دادند، نگرانی خود را از نتیجه نا مطلوب انتخابات مجلس آینده بیان داشتند. نا مطلوب از نگاه منافع و وابستگی های حزبی و سیاسی آنها. آقای غنی نژاد هم در سخنان خود سنگ تمام گذاشت. ایشان نه گذاشت و نه برداشت، و گفت که در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ هیچ کودتائی صورت نگرفت، امریکا دخالت هائی کرد و اشتباهاتی کرد اما نام آنچه انجام شد کودتا نبود.

آقای ترقی فاش ساخت که در جریان انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش، ایشان و خواه نا خواه حزب موتلفه موفق شدند سردار سعید محمد را از صحنه انتخابات خارج کنند. سعید محمد چند سال رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بوده و در چند مصاحبه تلویزیونی که بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری انجام داد، نشان داد که دارای برنامه و دیدگاه برای بحران سیاسی- اقتصادی کشور است و می خواهد بصورت رادیکال دُم خیلی ها را قیچی کند. همین که حمید رضا ترقی با خرسندی می گوید که موفق شده سعید محمد را از صحنه خارج کند، معلوم می شود او می خواسته دُم چه کسانی را در حکومت قیچی کند. سعید محمد پس از انتخابات، مدتی مسئول مناطق آزاد شد و اندک زمانی پس از آن نیز از کابینه رئیسی فاصله گرفت و فعلا در حاشیه است. رئیسی حتی جرات نکرد او را بجای "مخبر" معاون اجرائی خود کند!

مصاحبه ترقی نشان داد که در انتخابات دو سال پیش ریاست جمهوری چه جدائی پشت صحنه وجود داشته و کسی از آن خبر نداشته است.

مصاحبه بادامچیان نیز در همین راستاست و نگران نتیجه انتخابات مجلس آینده. حزب موتلفه لیست گسترده پیش ثبت نام دارد اما نگران است که دستش به جائی بند نشود و در مجلس آینده پایگاه و نماینده ای نداشته باشد. برای آنها مهم نیست که مردم درانتخابات شرکت کنند و یا نکنند، اتفاقا آنها خواهان انتخابات مهندسی شده هستند اما این مهندسی باید ساختمانی را بالا ببرد که موتلفه اسلامی در طبقات فوقانی آن جای داشته باشد، حالا اگر مهندس این بنا، حتی آپارتمان کوچکی هم برای موتلفه اسلامی در نظر نگیرد تکلیف آنها چه می شود؟ تمام مسئله، برای حزب موتلفه همین است. آنها از بیم آن انتخابات مهندسی شده که در آن موتلفه اسلامی جائی نداشته باشد، با چراغ خاموش، در سر لیست پیش ثبت نامی خود برای انتخابات مجلس آینده مهندس محمد رضا باهنر را قرار داده اند که چند دوره نماینده و حتی عضو هیات رئیسه مجلس بود و چنانچه به مجلس آینده راه پیدا کند، جایش در هیات  رئیسه آن مجلس خواهد بود. انجمن اسلامی مهندسان که باهنر دبیرکل آنست، از ابتدای انقلاب متحد حزب موتلفه اسلامی بوده است.

مجموعه این طیف، اتاق بازرگانی را در اختیار دارند که پرقدرت ترین نهاد اقتصادی- سیاسی در جمهوری اسلامی است. بنابراین، اگر اکثریت مجلس را بدست آورند، عملا اتاق بازرگانی حاکم بر مجلس آینده خواهد بود.

به همین دلیل است که حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه خود با سیمای جمهوری اسلامی  گفته است: من امروز که در مجلس نیستم هم، باندازه چند نماینده مجلس قدرت دارم.

در انتخابات اخیر اتاق بازرگانی دوستان ما برنده شده اند و اگر دوباره هم انتخابات آن تکرار شود باز هم دوستان ما برنده خواهند شد.


بعد از دیدار با "تتلَو"

"اسدالله اسدی" مهره سوخته ای

که با نفس رئیسی هم زنده نمی شود!


"عباس میلانی" مردی چند چهره

که از پرستش مائو رسید

 به ‌ستایش ‌رضاشاه


برای حمله و دفاع از "نیجر"

انقلاب و ضد انقلاب

در افریقا به صف شده است

ریانووستی- ترجمه نعمت بوستانی


رابرت کندی:

امریکا در اوکراین آزمایشگاه

زیستی- بیولوژیک ساخته


عنوان اول پیک نت ۲۸ مرداد

شمشیرها برای کدام هدف
درخارج و داخل تیزمی‌شوند؟


با پیش ثبت نام، میخواهند

چه مجلسی را تشکیل بدهند؟

ایران- سیامک زند


کودتای ۲۸ مرداد

از نگاه رهبر ج. اسلامی

و از نگاه موسی غنی نژاد


مهاجرین افغانستان

 فرصت هستند یا خطر؟

 

بسیار زیرکانه، در داخل کشور سعی می کنند فضایی را علیه مهاجرین افغانستان بوجود آورند. در این میان هم مطبوعات و رسانه های داخل کشور و هم سهل انگاری ها و ندانمکاری های دولت های گذشته و کنونی نقش دارند. البته نقش رسانه های فارسی زبان خارج از کشور هم دراین زمینه کم نیست. با اقدام تروریستی شاهچراغ و سرگیجه مقامات محلی، امنیتی و رسانه ها برای انتشار خبر دقیق و درست، موجب شد تا نورافکن افکار عمومی بار دیگر روی مهاجرین افغانستان روشن شود و سوژه ای پهلوئی بر جنجال آب هیرمند افزوده شود. ما این مصاحبه و گفته های آقای ظهره وند سفیر سابق جمهوری اسلامی در افغانستان را که سایت تحریریه منتشر کرده دارای بار قابل توجهی از واقع ببنی تشخیص داده و به همین دلیل آن را منتشر می کنیم و انتظار داریم خوانندگان پیک نت آن را با دقت گوش کنند.

و در ادامه، این اظهار نظر حشمت الله فلاحت پیشه عضو مجلس قبلی که رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی آن مجلس هم بود را بخوانید تا بیشتر متوجه شوید چگونه در داخل کشور دست هائی، دست های توطئه از خارج را می فشارند:

« بیش از ۱.۵ میلیون نفر افغان با سابقه نظامی پس از روی کار آمدن مجدد طالبان به ایران آمده‌اند. مهاجران افغانی به صورت موج به کشور ما می‌آیند و در برخی از شهرها هم دست به تغییر بافت جمعیتی منطقه موردنظر زده‌اند.»


انگلستان مزدوران جنگ اوکراین را
برای جنگ و ترور به افریقا می فرستد
ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


با حضور ژنرال های امریکا و انگلستان

نخستین عکس از اتاق جنگ اوکراین

 

این اتاق جنگ اوکراین است. فرماندهان ارتش اوکراین و فرماندهان گردان ها و هنگ نازیست آزوف با ژنرال های  آمریکا و انگلیس تشکیل جلسه داده اند و شکست ضد حمله اخیر و محاصره خارکف و فرار سربازان اوکرائینی را بررسی می کنند. وبگاه وزارت دفاع اوکراین خبر و عکس این نشست را منتشر کرد و نوشت این رایزنی‌ها در مقر این وزارتخانه برگزار شد. «کریستوفر کاوولی» فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، «تونی راداکین» رئیس ستاد دفاع انگلیس و شمار دیگری از مقام‌های نظامی این دو کشور در این عکس دیده می شوند. این عکس و خبری که منتشر شده، اعتراف کامل به فرماندهی ناتو در جنگ اوکراین علیه روسیه است.


سرمقاله ۸۹۳

موتلفه و کارگزاران

دو گوشواره طلای اتاق بازرگانی



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


 

 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

چهارشنبه

۲۵ مرداد

به روز شد!

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشته را تحلیل و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را برای حمایت از ما در یوتیوب، با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

- آفتابه لگن دولت رئیسی ۱۰ دست است

- آیا انسجام ملی در ایران میتواند پایدار باشد؟

- نسل بعد از انقلاب، ترانه های پیش از انقلاب را بازخوانی می کند

- تاریخ تکرار می شود، اما با تغییراتی، متناسب با شرایط و  زمان.

- حکومت نا توان، در محاصره بحران ها

- سالگرد در گذشت سایه

- وارد نکردن غلات از روسیه وگران کردن  نان خیانت است

- چرا امریکا پس از فروپاشی اتحاد شوروی،

 بدنبال متلاشی کردن روسیه بود؟

- در جمهوری اسلامی هیچ مقامی سر جایش نیست!

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

.خبر و عکس مربوط به اتاق جنگ اوکراین با حضور ژنرال های امریکائی و انگلیسی، که در پیک نت روز گذشته منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار بیننده و خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عکس و خبر بیشترین خواننده را داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت