رسانه های مهم غرب و پیشنهاد پوتین

پیشنهاد صلح پوتین

در صدر بحث کنفرانس سوئیس

 

نرمش های تازه دولت المان

نتایج شکست دولت المان

در انتخابات پارلمان اروپا

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶ ژوئن  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۶- ۲۷ خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۶- ۲۷ خرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۶- ۲۷ خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۶- ۲۷ خرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۶- ۲۷ خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۲۶- ۲۷ خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۲۳ خرداد ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۲۷ خرداد

هدایت کشور در اختیار

یک "شورا" قرار گرفته!

حجت الاسلام پورمحمدی، امنیتی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. سالها معاون خارج از کشور وزارت اطلاعات بوده، نماینده وزارت اطلاعات در اعدام های سال ۶۷ بوده، سالها رئیس بازرسی کشور بود و دوران کوتاهی نیز وزیر کشور دولت احمدی نژاد و درعین حال عضو یک کمیسیون تحقیقاتی در بیت رهبری. سخنران خوبی است و نظم فکری قابل توجهی هم دارد. اکنون هم دبیر جامعه روحانیت مبارز است.

این سوابق را از او یاد آور شدیم تا به یک نکته کلیدی که او در خلال مصاحبه انتخاباتی اش مطرح کرد و آن که  مصاحبه را انجام میداد نکته را نگرفت و یا بقول عوام "دوزاریش نیفتاد" بپردازیم.

او گفت که در بیت رهبری یک شورا برای نظارت بر کار سه قوه تشکیل شده که حل اختلافات سه قوه برعهده آنست. او نگفت و مصاحبه کننده هم سئوال نکرد که این شورا مرکب از چه کسانی در بیت رهبری است؟ از چه زمانی تشکیل شده؟ و نقش و سهم آن در انتخاباتی که دوران تبلیغاتی و مناظره ای آن را می گذرانیم چیست؟

اهمیت اشاره پورمحمدی در آنست که از انتخابات کنونی بوی آشتی ملی و آغاز رفرم هائی می آید که حدس زده می شود، پشت صحنه (احتمالا همان شورای مورد اشاره پورمحمدی) مبتکر آنست و بیش از بقیه نامزدهای انتخاباتی، دکتر پزشکیان آن را حدس زده و بلندگوی آن شده است. در چارچوب همین طرح و رفرم های احتمالی است که محمد خاتمی از حصر تصویر و خبر بیرون آمده و در کنار پزشکیان قرار گرفته و پزشکیان در جریان سفر به قم به دیدار آیت الله منتقد جدی اوضاع بحرانی مملکت یعنی آیت الله جوادی آملی رفته و سپس برای فاتحه خوانی بر سر قبر آیت الله منتظری حاضر شده است. سخنان و راه حل های او برای برون رفت کشور از بحران اقتصادی و اجتماعی، بکلی با حرف های شعاری و کلی ۵ نامزد دیگر انتخاباتی تفاوت دارد. ۵ نامزدی که سه نفر آنها (قالیباف، جلیلی، زاکانی) عکس برگردان یکدیگرند و جابجا شدن آنها از مجلس و شهرداری تهران و از دولت سایه و رسیدنشان به کاخ ریاست جمهوری کوچکترین تحولی را نوید نمیدهد و در بر همان پاشنه ای خواهد چرخید که تاکنون چرخیده و ای بسا اوضاع را بدتر از آنچه که هست هم بکند.

هر سه آنها در چند انتخابات ریاست جمهوری و شهرداری تهران دست رد از جانب مردم خورده اند اما باز هم دست بردار نیستند و می خواهند برسند به کاخ ریاست جمهوری.

(توصیه می کنیم، عنوان های اول پیک نت روزهای اخیر را به هم پیوسته مطالعه کنید. ما بجای پر نویسی، از شیوه کوتاه نویسی، صریح نویسی و شرح گام به گام آنچه می گذرد اما در ادامه هم هستند استفاده کرده ایم.)


رادیو پیک ۲۳ خرداد

در توقیف یوتیوب است!

رادیو پیک ۲۳ خرداد، تنها چند ساعت پس از به روز شدن گرفتار مشکلی شد که یوتیوب آن را نتیجه شکایت شبکه الجزیره اعلام کرد و به ما اطلاع داد که تا بررسی شکایت الجزیره این شماره رادیو را اجازه پخش روی شبکه نمیدهد. ماجرا مربوط به فیلم کوتاهی درباره کشتار کودکان در غزه توسط اسرائیل است که در کنار تفسیری در باره همین کشتار در رادیو پیک منتشر شده بود. ما برای رفع توقیف، به یوتیوب اجازه دادیم که خود این فیلم را بردارند و اجازه انتشار رادیو را بدهند اما چنین نکردند و رادیو پیک ۲۳ خرداد همچنان قابل دسترسی نیست. ما نمیدانیم واقعا شبکه الجزیره چنین شکایتی کرده و یا یوتیوب آن را بهانه کرده تا نظر مخالف خود با انتشار فیلم کشتار کودکان غزه را نشان بدهد. تلاش می کنیم که رادیو ۲۳ خرداد را باردیگر و با حذف فیلم و مطلب مربوط به کشتار کودکان غزه - با تاریخ ۳۰ خرداد و البته با چند مطلب دیگر- به روز کنیم.


خشونت از مرز کنترل گذشته

آمار نزاع در ایران

به ۲۵۰ هزار مورد در سال رسیده


مدافع طرح "نور" یا "گور"

حجاب درد سعید جلیلی

و گرسنگی درد مردم است


بزودی بن سلمان رسما پادشاه عربستان می شود

۳ اقدام هوشیارانه عربستان

برای نمایش استقلال خود!


آرایش ائتلاف شگفت انگیز

برای انتخابات پارلمانی فرانسه

گزارش "آذرنگ"


علیرغم سقوط اعتبار صدراعظم آلمان

رهبری ناتو در اروپا

به آلمان واگذار خواهد  شد؟


عنوان اول پیک نت ۲۶ خرداد

اگرمردم با انتخابات قهرکنند
نامزدهای طرفدار طرح
"نور"و"گور" برنده می‌شوند


آنها که این پیشنهادها را رد کنند مسئول خون ریزیهای آینده اند

پیشنهاد توام با تهدید پوتین

برای خاتمه جنگ اوکراین


سرمقاله ۹۲۹

هرکسی از ظن خود شده

موافق و مخالف پزشکیان



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) که تفسیری بود از سخنرانی و موقعیت رو به افزایش دکتر پزشکیان در افکار عمومی روی تلگرام این روزنت بالای ۶ هزار خواننده داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت