pyknet پيك نت

حداد عادل و احمدی نژاد

حق ورود به امریکا ندارند



فرمانده نظامی تهران

یا شهردار برای پایتخت

هنر و انديشه


خاوران

نه با قربانیان

که با زندگان

مسئله دارند


تئاترایران

ازآخوندزاده

تا این روزها

درتهران سلسله نشست‌هائي برای بررسی تاثیر تئاتر فرانسه بر تئاتر ایران برگزار می شود و صاحبنظران و پیشکسوتان تئاتر ایران برای سخنرانی و پرسش و پاسخ دعوت شده اند. این بررسی از صدر مشروطه آغاز شده و دوران اوج مدرنیزم درایران را در بر می گیرد. بدین ترتیب، انقلاب کبیرفرانسه، تاثیر آن روی انقلاب مشروطه و تاثیر پذیری هنر و ادبیات ایران از انقلاب فرانسه و بازتاب آن در انقلاب مشروطه از برجستگی های این بررسی است. این تاثیر پذیری تئاتر ایران را از تکرار نمایش های روحوضی و تعزیه خوانی که فضا و مجالی برای جهش وگشودن درهای بسته نداشتند نجات داد. دراین کار بزرگ، از نقش مهم "آخوندزاده" که زبان فرانسه را در دوران خویش از همه دیگران بهتر می شناخت و می دانست نباید فراموش کرد. این سیر و سرگذشت، که در سلسله نشست های خانه تئاتر ایران در حال بررسی است، در ادامه ناگزیر خود، به نقش "نوشین" در تئاتر ایران می رسد که کمتر از نقش زنده یاد آریانپوردر جامعه شناسی علمی ایران نیست.

گزارش مشروح این نشست را در پیک هفته خواهید خواند. البته اگر اخبار سیاسی مهلت دهد، که یک روز در هفته، نگاه ما، نگاهی هنری – سیاسی و البته کمی هم غیر سیاسی شود!


خاموشی 5 ساله فرهاد

جمعه ها

خاک مرده

می پاشند


شجريان
صدای انقلاب
سرنوشت انقلاب


اپرای
رستم و سهراب
عروسکی


بازی

موش و گربه

فضلی نژاد- مرتضوی


وبا
عيب او گفتی
هنرش نيز بگو


 

مناظره  کرباسچی، دکتر یزدی، دکتر خاتمی، محمد قوچانی

مردم به هر شاخه ای برای

تغییروضع چنگ می زنند

نظرات شهرسازی و مدیریت شهری کرباسچی،

دلنشین تر و دقیق تراز دیدگاه های سیاسی او به نظر می رسد!


 این خاک مال ما، هرچه که داریم ما تو!

جمعه ای که گذشت، روز دیدار با قربانیان بود. همان ها که جان بر سرانقلاب بهمن 57 گذاشتند و در رفتاری فاشیستی اعدام شدند. در بسیاری از شهر های ایران، یک خاوران و گاه چند خاوران آباد کرده اند. شهرداری آبادگر تهران گفته است می خواهد، خاوران را بازسازی کند. آباد! خانواده ها می گویند: این آبادگری برای سرما زیاد است، به حال خودمان بگذاریدمان. آبادگران می خواهند بقیه کار را تمام کنند. آسفالت کننده و جاده بکشند و به خیال خود تمام! خانواده ها می گویند: اگر منظور از آبادی گل و گیاه کاشتن و سنگ قبر نهادن روی قبرها و لوح درست کردن و بر سر در خاوران زدن است، خودمان بهتر بلدیم. اجاره بدهید، پول نمی خواهیم.

این بحث و مقاومت در برابر شهرداری تهران و مجلس پرنشاط و دولت جوان گرا، امسال بحث اصلی دیدار خانواده ها در سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی بود. شمار کسانی که امسال به دیدار آمدند از هر سال دیگری بیشتر بود. بچه ها بزرگ شده اند، جوان شده اند، جوان ها مردان و زنان شده اند. فهمیده اند که می خواهند با گور پدر و مادر و برادر و خواهرشان چه کنند. ایستاده اند که چنین نشود. این ننگ، با هیچ نیرنگی پاک نمی شود.


آخرین اطلاعات

آرامگاه کورش می ماند

تنگه بلاغی زیر آب می رود


عیدالزهرا

آنشب، روحانیون غریبه ها

را به جلسه خود راه نمی دهند!


سومین انفجار

درچاه های نفت اهواز


ایران زیر فشار

اتحادیه اروپا و سازمان انرژی هسته ای


هوای آزاد هم ممنوع شد!

پلیس کوهستان، جمعه این هفته راه را بر کسانی که جهت راهپیمائی به کوههای شمال تهران رفته بودند، در گلوگاه های مختلف بست. این گلوگاه ها در پنج مركز كوهستانى تهران؛ دركه، دربند، ولنجك، جمشيديه و دارآباد و به بهانه تامین امنیت ایجاد شده بود و عملا امنیت و آزادی کوهستانی مردم را سلب کرد.


"يونگه ولت" چاپ آلمان

مثلث سیاسی- نظامی

ترکیه- اسرائیل- پاکستان

ترجمه عسگرداودی- برای پیک نت


هاشمی رفسنجانی درمشهد

شرایطی پیش آمده که خراسان نقش تاریخی یافته


برای جلوگیری از خروج ارز

صرافی های ایران

تحت کنترل امنیتی قرار گرفته اند


 

عدالت یا تحجر- گفتگوهای خانوادگی رهبر


مصاحبه با عباس عبدی

اصلاح طلبان

اتفاقات  خواهد افتاد، نمی توانند جلوگیری کنند


مصاحبه فرخ نگهداردرآستانه کنگره سازمان فدائیان

دولت احمدی نژاد

دمکراسی خواهان دیدند، انتخابات بی اهمیت نبود


دوپلاتفرم درکنگره سازمان اکثریت


بالاخره اعلام نشد

سید رضا زواره ای

منتقد جنتی و عسگراولادی

خودش مُرد و یا او را مُرداندند؟


جدال به خون خواهد کشید؟

نمایندگان امام زمان به کجا وابسته اند

 و جنگ درمجلس فرمایشی بر سر چیست!


شبح خوفناک 3 اصلاح طلب

برفراز سر شورای شهرتهران

درس های انتخابات

چرا زن ها، به قالیباف

بیشتر از معین رای دادند؟


نمایندگان مجلس مثل امام زمان غیب می شوند


سن- سواد - حقوق

زنان روزنامه نگار درایران

مداحان و چاپلوسان

 بالاخره وزیر و وکیل شدند

علي اصغر خداياري


احمدی نژاد پشت در خانه "رجائی" ماند


جنگ پنهان در کردستان

120 نظامی کشته شده اند

سانسورآمار کشته های غیر نظامی

 وبلاگ ها

وبلاگ"دفاع از سوسیالیسم"

دو کلام از "عدالت"

به زبان ساده و بسیجی


وبلاگ"مانامهر"

بدون پسرم هرگز

بوی اغراق و حکومت میدهد

اما سوژه ای خواندنی است


وبلاگ مهر

میشه ما هم بریم جلوی بیت

و بگویم چه چیز را نمی خواهیم؟

علی مزروعی


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

13 شهريور 1384 -4 سپتامبر 2005


پيك هفته 40

ناتو

در باکو

خبرگزاری ایرنا از قول روزنامه «اكسپرس» چاپ «باكو» گزارش داد: سازمان پيمان آتلانتيك شمالى (ناتو) فعاليت خود در جمهورى آذربايجان را گسترش مى دهد و دفتر نمايندگى ناتو در امور قفقاز از تفليس به باكو منتقل مى شود. براساس اين گزارش، دفتر ناتو از ماه جارى ميلادى در وزارت دفاع جمهورى آذربايجان داير خواهد شد.


 اظهارات جدید سخنگوی

وزارت خارجه امریکا

ایران، اهل

گفتگو نیست!

واشنگتن- شان مک کورمک، سخنگو وزارت خارجه ايالات متحده، در آستانه تصمیم جدید آژانس انرژی اتمی، در روز 31 اوت 2005 گفت: واضح است که ايران نمی خواهد توافق پاريس را رعايت کند و تقاضای آنها برای شروع مجدد مذاکرات بهانه ای برای انحراف از موضوع اصلی که رفتار اين کشور است می باشد. نمی توان به ايران اجازه داد تحت پوشش برنامه غيرنظامی هسته ای به توليد سلاح هسته ای بپردازد، و اين همان کاری است که آنها سعی در انجام آن دارند.  آنها خودشان کاملا روشن کرده اند که قصد ندارند توافق پاريس را رعايت کنند.


حمایت

شیعیان عراق

از قانون اساسی

هزاران تن از شيعيان عراق روز جمعه(دیروز) با تظاهرات در شهر بصره حمايت خود را از قانون اساسي جديد و دولت اين كشور اعلام كردند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين تظاهرات، در دومين شهر بزرگ عراق روي داد، از سوي مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق و حزب‌الدعوه، در برابر مخالفت های سنی های این کشور با قانون اساسی جدید سازمان داده شده بود.


درحرم کاظمین

1000 زائر

از بیم مرگ

به کام مرگ رفتند

خمپاره اندازی به سمت مقبره امام موسی کاظم در کاظمین و فرار توام با وحشت زائران تلفات سنگینی را در عراق موجب شد که شمار آن به 800 تن رسیده است. بسیاری از قربانیان این ماجرا کسانی هستند که خود را به روی پل دجله رسانده بودند و با خراب شدن این پل به رودخانه سقوط کردند و غرق شدند. جمعی نیز زیر دست و پا کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت خمپاره اندازی را نپذیرفته اما تلاش می شود آن را کار اهل تسنن عراق قلمداد کنند و انگیزه آن را مخالفت با قانون اساسی جدید و فدرالیسم دراین کشور. دراین ماجرا، براثر فشار مردم برای گریز از محوطه حرم، بخشی از دیوار آن خراب شده است.


فضای سیاسی

درسوریه

بسرعت

گشایش می یابد

دولت سوریه سرانجام پذیرفت که شبکه های تلویزیونی خصوصی دراین کشور فعال شوند. بزودی صدور مجوز راه اندازی این تلویزیون ها، در چارچوب گشایش فضای سیاسی و گسترش دمکراسی در سوریه آغاز خواهد شد. در چارچوب همین تحولات و اصلاحات، دولت سوریه صدور مجوز برای نشریات جدید و مستقل را پذیرفت. پیشتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه فرمان آزادی انتشار مطبوعات و تاسیس رادیوهای خصوصی را صادر کرده بود. اکنون علاوه بر نشریات جدید، چند ایستگاه رادیوئی غیر دولتی و خصوصی نیز پخش برنامه های خود را در سوریه آغاز کرده اند.