pyknet پيك نت

خانه كارگر
بنام دلسوز رفسنجانی
بسود قاليباف و احمدی نژاد



مهم ترين خبر3 روز آينده
رقابت رهبر و هاشمی
راهگشای موسوی خواهد شد؟

هنر و انديشه


يك سالن
برای نمايش
تختخوابی
در يك بيمارستان
قطعه زمينی
برای خواب ابدی


هنر حاج آقا

روح الله
حسينيان

"خسرو"


فرزانه كابلی
من به آنكه
هنررامی شناسد
رای ميدهم


جائی
برای زندگی


مهرجوئی
نسل جديد
آگاه، اما
كم رمق است


پرستوئی
از پرده سينما
می رود
به صحنه تئاتر


هما روستا
از سالهای دور
بازگشت با نمايش "سانتاكروز"


سخنرانی فراهانی
جشن تئاتر
چهره پردازان

پشت صحنه


هفته تئاتر
آنها كه نبودند
ياد وتصويرشان بود!


به قلم علی نصيريان
تماشاخانه
منتشر شد


"جام تهی"
با صدای
" شجريان"


 
 

چه بايد كرد؟ چه خواهد شد؟

ترديد ملی

برای شركت درانتخابات

پاسخ غير مستقيم محمد رضا خاتمی به سخنرانی رهبر در كرمان

رودررو بنشينيم، تا دلائل

نامه سرگشاده به رهبر را بيان كنيم

ما می گوئيم تعيين سفير حكم حكومتی لازم ندارد، كه بگويند اين فرد بشود و آن فرد نشود. اين از اختيارات رئيس جمهور است. هيچكس مصون از انتقاد نيست، حتی رهبر. هركس متناسب با اختياراتی كه دارد بايد پاسخگو باشد. حاصل اصلاحات آنست كه الان همه می دانند سرسلسله قتل های زنجيره ای به كجا وصل است و چه كسانی جلوی اصلاحات سنگ اندازی كردند.


وزيرخارجه امريكا
مقابله با ايران
به معنای حمله نظامی نيست
رهبران ايران از تغييرات جهان در امان نخواهند ماند


محسن آرمين

آنها كه می گويند درد نان مردم را داريم،

دردشان " نان مردم" نيست، چيز ديگری است!


ثبت نام رياست جمهوری
اول فكر كردند صدامه
بعد معلوم شد رضاشاه سومه

مورد اول- ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری، هر بار با داوطلب شدن عده ای که برای خنده دیگران و یا به تحریک دست های پشت پرده در شورای نگهبان - باهدف توجیه رد صلاحیت ها- به میدان می آیند و یا به میدان فرستاده می شوند، با عکس و خبرهائی همراه است. از جمله در دومین روز ثبت نام ریاست جمهوری دوره نهم. یکنفر همان ساعات روزاول ثبت نام مراجعه کرد و گفت "من کاندیدای امام زمانم". وقتی آیت الله مشگینی وقت و بی وقت با امام زمان پالوده می خورد و آیت الله خزعلی دیدارهای شبانه با امام زمان دارد، وقتی یک چاه(جمکران) را در جاده قم تبدیل به زیارتگاه کرده اند و به این هوا که امام زمان درآنست، همه اطرافش را نرده کشی کرده اند، چرا از توی چاله چوله های تهران و از دل کارتن ها یکباره یک امام زمان پیدا نشود؟ روز اول گفتند لباست پاره پوره است و برو پی کارت. رفت و دیروز دوباره برگشت و البته این بار با لباس ترو تمیز. روز قبل فکر کرده بودند دیوانه است و ردش کرده بودند اما روز دوم فهمیدند عاقل است و به همین دلیل بازداشت شد!

مورد دوم حضور ناگهانی یک تهرانی خوش ذوق با قدو قواره صدام حسین برای ثبت نام بود. وقتی وارد محل ثبت نام شد، یکباره بند دل نیروهای انتظامی و امنیتی و کشوری پاره شد. صدام بود، بی هیچ کم کاستی. همه از اطرافش کنار رفتند و او یکراست رفت بالای سر مامور ثبت نام که برای ریاست جمهوری ایران اسمش را بنویسد. شناسنامه اش را داد اما مامور ثبت نام که رنگ از چهره اش پریده و لابد فکر کرده بود امریکائی ها صدام حسین را فرستاده اند تهران که خودش را کاندیدای ریاست جمهوری کند، دستش را پس کشید که شناسنامه را نگیرد. تهرانی خوش ذوق با زبان داش ها و لوطی های تهران گفت: نترس دائی. منم! بروبچه ها گفتند تو از همه ماها دک و پوزت بهتره، بیُفت جلو، هرچی با معرفته بهت رای میده. اگر نوبت رضاشاه شُدنه، حاجیتت خوش قدوقواره تر از قالیباف مالیبافه! میدم بچه ها، روده پوده لباس شخصی ها را بریزن بیرون. انتظامی منتظامی هم سرم نمیشه! بنویس!


بيانيه مصطفی معين پس از ثبت نام

برای آزادی وعدالت

عليه اقتدار و نظم آمرانه آمده ام

نامه اعظم طالقانی به رئيس قوه قضائيه
آقای شاهرودی!
اين واقعيات را آن زمان
كه زهراكاظمی كشته شد می گفتيد


اوين

انتقال زندانيان سياسی

به بند مجرمين و قاتلين

امكان تجمع دربرابر دفتر قاضی مرتضوی
نامه 72 ستمديده سياسی

 ملی- مذهبی به رئيس قوه قضائيه


بنی طرف را آزاد كنيد
بيانيه ديده بان حقوق بشر


نامه اعتراض آميز نهضت آزادی ايران به رئيس‌‏جمهور
خطرانتخابات فرمايشی
اختيارات شواری نگهبان را
به شورای عالی امنيت ملی بدهيد


رفسنجانی كانديدا شد
با قبول اشتباهات گذشته
 برای اصلاح آنها آمده ام

از نقد برخی اشكالات گذشته و اهتمام به اصلاح آن و در نظر گرفتن واقعيت‎های امروز گريزی نيست. با جامعه جوانی روبرو هستيم كه باورها و الگوهای جديدی را نسبت به نسل گذشته ارائه مي‌دهد. زنان و دختران ما بدليل تحصيلات عاليه, انگيزه بيشتری برای توسعه وآبادانی كشور و حضور در عرصه‌های مختلف دارند. تحولات عميق اجتماعی و فرهنگی جامعه ايرانی در كنار شرايط جديد بين‌المللي, كارآمدی مديريت كشور را منوط به هماهنگی هرچه مناسب‌تر با اين تحولات ساخته است

آخرین دیدار پیش ثبت نامی با هاشمی رفسنجانی

برای رهبر پیام فرستادم، گفت : دخالت نمی کنم

آخرین اطلاع من آنست که میرحسین موسوی نمی آید و بموجب آخرین نظرسنجی وزارت اطلاعات من با 51 درصد آراء در راس انتخابات قرار دارم


ازشورای سلطنت تا شورای نگهبان

زيرگوش قاليباف بگوئيد:

نوه رضا شاه دمكرات شده!


حسن صادقی ـ رييس كانون عالی شوراهای اسلامی كار كشور
مهاجمين از كيان خود دفاع كردند!

زبان طرفداراحيای سنديكاهای كارگری را بريدند


سخنرانی علی خامنه ای در كرمان، در باره دوبال جمهوری اسلامی

 پرواز رهبر با دو بال

که یکی از آنها را چیده

آن بال دومی كه رهبر بالاخره موجوديت آن را هم پذيرفت، حتی اگر فقط "مجمع روحانيون مبارز" باشد؛ روزنامه ارگانش "سلام" را توقيف كردند و دبيركلش را همين چند روز پيش در زنجان می خواستند كتك بزنند تا هوس رئيس جمهور شدن نكند. اگر ميرحسين موسوی نخست وزير دورن آيت الله خمينی هم پری از همين بال باشد، كه شخص ايشان نمی خواهد به او پروبال بدهد. رهبر بجای خطابه از فراز بلندی و برای آنها كه به سبك دامپروری های امريكا دورشان نرده كشی كرده اند، اگر بيايد پائين و برود به ميان مردم، آنوقت اين حرف ها و خیلی حرف های دیگر را مستقيما از دهان مردم خواهد شنيد.


ثبت نام كانديداها
اين بال قيچی شده به ميدان آمده؟

حضور ميرحسين موسوی در تالار رودكي(وحدت) كه در آن يك همايش برای بررسی آثار "سلطان محمدنگارگر" برپا شده، به شايعات مربوط به ثبت نام او برای انتخابات رياست جمهوری بيش از پيش دامن زد. او دو شرط برای اين حضور اعلام كرده كه يكی از آنها بازگشت اختيارات نيروی انتظامی به وزارت كشور و دولت است و ديگری امكان راه اندازی يك كانال مستقل تلويزيونی كه سخنگوی دولت باشد. اين هر دو شرط فقط از سوی رهبر جمهوری اسلامی می تواند تامين و تضمين شود. اكنون بايد ديد سخنان رهبر در كرمان كه طی آن از دو بال سخن گفته، شامل حال اين موافقت و به ميدان آمدن ميرحسين موسوی نيز می شود و يا اين بال دوم همچنان قيچی شده باقی خواهد ماند.


آب سربالا می رود
قاليباف می خواهد رضاخان شود
پيدا كنيد
سيد ضياء انگليسی را!


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

22 ارديبهشت 1384 - 12 مه 2005


از سوی بوش
رهبران ويتنام
به امريكا
دعوت شدند

روبرت زوليك معاون وزير خارجه آمريكا كه در هانوى پايتخت ويتنام به سر مى برد اعلام كرد: در ديدار با مقامهاى عالى رتبه ويتنام راهكارهاى پيوستن هر چه زودتر اين كشور به سازمان تجارت جهانى مورد بررسى دقيق قرار گرفت. ويتنام بايد براى پيوستن هر چه سريعتر به سازمان تجارت جهانى ، مذاكرات تجارى خود را با كشورهاى عضو اين سازمان، هر چه زودتر به پايان رساند. ويتنام بايد برخى از اصلاحات را در زير ساخت هاى اقتصادى خود انجام دهد تا روند پيوستن اين كشور به سازمان تجارت جهانى سرعت يابد. معاون وزارت خارجه امريكا دعوت رسمى بوش از مقامهاى عالى رتبه ويتنام برای سفر به آمريكا را تسليم نخست وزير ويتنام كرد.


نماينده ايرانی تبار پارلمان هلند و مبتكر تلويزيون
"حقوق بشرايران"
سفر توام با بازجوئی
فرح كريمی به ايران

راديو و تلويزيون كشور هلند اعلام داشت كه "فرح كريمی”، نماينده ايرانی تبار پارلمان هلند از حزب سبز های چپ اين كشور، درجريان سفر به ايران؛ هنگام بازگشت به هلند در فرودگاه بازداشت و بازجوئی شده است. فرح كريمی در مصاحبه با راديو كانال يك هلند دراين باره گفت: هنگام خروج از ايران توسط يك مأمور وزارت اطلاعات مورد بازجويی قرار گرفتم. به من گفته شد كه تماس هايم با برخی فعالان سياسی مونيتور می شود. پس از ترك اتاق بازجويی، توسط 6 مأمور نظامی مورد بازرسی بدنی قرار گرفتم و كليه وسائلی كه همراه داشتم دقيقا بازرسی شد و از كليه مدارك و دفترچه هايم كپی برداری شد.البته من  دارای مليت دوگانه ی ايرانی و هلندی هستم و با پاسپورت ايرانی برای چندمين بار به كشور سفر كرده بودم. وزارت خارجه هلند، با احضار سفير ايران در اين كشور نسبت به اين رفتار با يك نماينده پارلمان هلند اعتراض كرد. گفته می شود يك نماينده حزب ليبرال (VVD) هلند خواستار احضار سفير هلند از تهران شده است. فرح كريمی مبتكر راه اندازی يك كانال مستقل تلويزيون فارسی زبان است كه ازحمايت پارلمان اروپا برخوردار است. بودجه اين تلويزيون را پارلمان هلند تصويب كرده است و پيش بينی می شد كه در آغاز سال 1384 كار خود را شروع كند، اما مذاكرات و فشارهای ديپلماتيك ايران از جمله موانع اين آغاز به كار گزارش شده است. هنوز معلوم نيست سفر خانم كريمی به ايران در جهت تكميل اقدامات وی برای راه اندازی اين كانال تلويزيونی بوده و در اين زمينه مذاكراتی رسمی در ايران داشته يا خير، اما آنچه مسلم است وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی كاملا از نقش و تاثير فرح كريمی در راه اندازی كانال تلويزيونی مستقل فارسی زبان قرار داشته است. سياست اين تلويزيون دفاع از حقوق بشر درايران اعلام شده است.