خود سری های شاه، در ج. اسلامی تکرار شد
وزرای دولت و احمدی نژاد
یک جلسه فوتبالی تشکیل دادند!


 


بیت رهبری، در کانون مثلث
محصولی-احمدی‌نژاد-ولایتی

احمد طباطبائی

       پیک هفته 107  --------   11 فروردین 1388  برابر 31 مارس 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

سخنرانی آیت الله جنتی
کنگره سرداران و فرماندهان طرفدار ابقای احمدی
نژاد

30 سال پس از آن انقلاب
راه میانه ای وجود ندارد
یا انقلاب، یا سلطنت و بختیار

یک بررسی
نگاهی به موقعیت
سایت‌های خبری و هفته نامه‌ها

مصاحبه عبدالله شهبازی
وداع با احمدی نژاد
استقبال از میرحسین موسوی

گزارش پیک نت از بروکسل
شیرین عبادی
 تا پای جان خود می ایستم

عالیه اقدام دوست
    پشت خط تلفن از داخل

نیروگاه اتمی بوشهر
دستآوردی ملی که می تواند
به فاجعه ای ملی ختم شود!

هاشمی، عسگراولادی، رفیقدوست، واعظ طبسی
سرداران سپاه برای
ثروت آنها کیسه دوخته اند

محمدرضا جلایی پور:
حکومت12 ساله "دولت سایه" چه سرنوشتی خواهد یافت؟

هشدار مهدی کروبی

می خواهند به هر قیمتی بمانند


در دیدار با روزنامه نگاران
کار پایه دولت احتمالی میرحسین موسوی

سفر چرب و چیلی

احمدی نژاد به یزد


اعلامیه

سازمان مجاهدین انقلاب


میرحسین موسوی:
 کاری نکنید که کارد
 به استخوان مردم برسد

وزیرکشور
سردار میلیارد :
جنس دولت  از طلا ست!

نامه دریافتی از ایران
نقش سید احمد خمینی
در قتل عام سیاسی 67

مهدی خزعلی حاشیه رفته
مشکل علی خامنه ای
مشکلی است که شاه داشت

در کمیسیون امنیت مجلس
بودجه 87  نظامی چه شد؟
بودجه 88 نظامی چقدر است؟

خاطرات زندان عفت ماهباز
مجریان قتل عام 67
در پست های حکومتی!

دیدار با شیرین عبادی
3 انگیزه حمله به

کانون مدافعان حقوق بشر


میرحسین موسوی

 سرانجام دهان گشود!


بورژوازی مستغلات


آقای خمینی لیسانس داشت؟
 بازی بی مزه "ایرنا"

اقدام بی سابقه بیت رهبری
ایجاد 40 کارگاه سیاسی
برای ابلاغ نظرات رهبر

دادسرای کارکنان
سرنوشت
3 پرونده
مشت نمونه خروار

یورش جدید

 به ته مانده حقوق بشر


حزب پادگانی چه ساختاری دارد !

علاوه بر کمبود بودجه
ایران با کمبود "هفته"
و بحران "دهه" روبرو شده!


 


دیدارها و سخنرانی های انتخاباتی میرحسین موسوی
برای پیروزی
هر ایرانی باید به یک
ستاد انتخاباتی تبدیل شود

این خوشبینی است که می توان جلوی سیل تغییرات سد ایجاد کرد و تغییرات را در پشت آن کنترل و به این ترتیب کشور،  نظام و ارزش ها را حفظ کرد. این رویکرد نمی تواند نتیجه دراز مدتی برای کشور ما داشته باشد؛ چرا که تغییرات را به اندازهای در پشت یک سد بسیار بلند جمع می کند که این سد شکسته شده و بدنبال آن ضایعه ای به بزرگی تخریب های ناشی از جاری شدن سیل برای کشور به بار خواهد آمد.  رویکردی که به دنبال ایجاد سد بزرگ در مقابل سیل تغییرات است، منجر به بسته شدن روزنامه ها و رسانه ها، از بین بردن آزادی ها و قطع  کردن نقش مردم در حاکمیت ملی و دینی خواهد شد. همه ما وضعیتی را که در آن قرار داریم حس می‌کنیم. وضعیت خوبی نیست؛ جهت گیری های نامناسب درسیاست، فرهنگ، اقتصاد، و قانون شکنی و شکستن ساختارهای تصمیم گیری اگر ادامه یابد، مصالح دینی و  مصالح ملی در خطر خواهد بود .
 

بر این باورم که اهداف اصلاحات از میان همه اقشار، بویژه قشرهای مستضعف باید بجوشد و با اعتقاد این اقشار و حمایت آنها می تواند اصلاحات تداوم داشته باشد. نمی شود که در هنگامه جنگ این طبقات، بچه های خود را قربانی کنند؛ چنانکه زمانی خیابان های تهران برای تشییع جنازه های شهدای همین قشرها بسته می شد، اما اکنون آن ها را فراموش کنیم و به طبقه دیگری روی بیاوریم. پس آن حریت و آزادگی و عهد و پیمانی که با این قشرها بستیم کجا رفت؟ آیا فکر نمی کنید که دلیل آن که ما به عنوان یک طبقه جدید نمی توانیم با قشرهای پایین سخن بگوییم، در گفت و گوی با آن ها لکنت پیدا کرده ایم و با اول انقلاب فرق کرده ایم، ناشی از آن است که اینان را فراموش کرده ایم؟ این نگاه هیچ تناقضی با فراهم کردن بستر های مناسب برای  حضور توانمند بخش خصوصی در اقتصاد ندارد .


از یک نامه دریافتی
نا گفته های پشت پرده فوتبال
و سرمربی شدن "علی دائی"

قتل زنجیره ای در زندان؟

این عکس در سردخانه تهران از "رضا میرصیافی" وبلاگ نویس زندانی، پس از تحویل جسد وی به خانواده وی گرفته شده است. جسد برای کالبدشکافی در پزشکی قانونی تهران نگهداری می‌شود. آثاری از خون‌ریزی در ناحیه‌ گوش چپ، بینی، پشت سر و کبودی‌هایی در پشت بدن وی مشاهده شده است.


"هارپ"
تدارک جنگ سوم جهانی با چراغ های خاموش

مرگ دلفین ها در بندرلنگه  و زلزله "بم"، حوادث طبیعی بودند، یا نتیجه آزمایش "هارپ"؟


براندازی جنسیتی، زحمتکشی، تحصیلی، وبلاگی، درویشی!
زنان- کارگران- دانشجویان زندانیان سیاسی دولت امنیتی


علیه موسوی
سخنگوی، سخنگوی دولت چادرش را بست به کمرش!

بعد از کشتی، شکست فوتبال
خشم فوتبال دوستان "علی" را داد، دست دائیش!

درآلمان نیز مردم مانند فرانسه به خیابان آمدند
هزینه بحران سرمایه داران را
مردم حاضر نیستند بپردازند!

گزارش خبرنگار پیک نت از تظاهرات برلین


انتخابات شوخی نیست
روزهای سخت در پیش است!
ابراهیم نبوی

ولایت مطلقه مسعود رجوی و مقلدان آن در ج. اسلامی
مصطفی تاج زاده

مردم، درهای بسته را می گشایند
287 میلیون پیامک کابوس بزرگ دولت در انتخابات

آرمین: درانتظار یورش تخریبی علیه موسوی
انتخابات ریاست جمهوری در پیچیده ترین و مبهم ترین شرایط

گفتگوی مجله "یورو" با "سارا واگن کنشت"
عضو رهبری حزب چپ آلمان و نماینده پارلمان اروپا

راه حلی میان
سوسیالیسم و سرمایه داری

"آلترناتیو" چپ، برای بحران اقتصاد جهانی

آنچه ما می خواهیم آنست که در ایجاد فشار از پائین سهمی داشته باشیم، فشاری آنقدر نیرومند که بتواند سیاست را تغییردهد. اگر کنسرن ها امروز با خطر ورشکستگی  روبرو هستند، مانند برخی از موسسات مالی، به این علت نیست که درسال ها  گذشته تعداد کمی را بیکار کرده اند، بلکه  به این علت است که حسابشان غلط از آب در آمده است.  کنسرن های سازنده  اتوموبیل در سال های گذشته،همزمان با اخراج موج موج  کارگران، بیرحمانه بر  سود ها ی خود افزودند. آنها در آن زمان در تنگنای مالی نبودند، بلکه می خواستند از مخارج بکاهند تا بهای سهامشان در بورس ها  ترقی کند. حزب چپ خواستار برنامه ایست که در درجه اول به سود کسانی باشد که از لحاظ اجتماعی ضعیف تر هستند و درآمدشان کم است. اگر به همه دریافت کنندگان کمک های موسوم به هارتس – چهار ماهی  100 یورو بیشتر بدهند یک تکان جدی به قدرت خرید مردم وارد می آید، چون آنها بلافاصله می توانند اندکی به زندگی خود بهبود بخشند. مجموعه این پول چیزی خواهد شد در حدود هفت میلیارد یورو –  یعنی کمتر ازآن پولی که "کومرس بانک" از صندوق نجات می گیرد. ما می خواهیم از صاحبان در آمد های کوچک  کمتر مالیات گرفته شود و در عین حال از  برندگان بازار سرمایه برای زیان هایی که  وارد آورده اند خسارت گرفته شود. باید از تمام دارائی های بیش از یک میلیون، ده در صد مالیات بر  ثروت گرفت.  این مالیات به سالی 200 میلیارد بالغ خواهد گشت. اگر ما یک چپ نیرومند داشته باشیم بخت آنرا خواهیم داشت که از میلیونرها مالیات ثروت گرفته شود و برمالیات موسسات افزوده گردد. افزون بر این مالیات بر در آمد های کلان باید به شکل تصاعدی افزایش یابد. این درست نیست که  یک کارگر ماهر  و یک میلیونر به یک نسبت مالیات به پردازند .آنچه حزب چپ می خواهد اقتصادی است با بخش اجتماعی  نیرومند و سهم بیشتر دولت در صنایع بزرگ. این به معنی اقتصاد با نقشه متمرکز نیست، اما ما به راه دیگری غیر از سرمایه داری نیازمندیم. حزب چپ خواستار آلترناتیو سوسیالیستی است.


دو خبر و رویداد مهم در بحث های نوروزی ایران

اعتبار جنبه های خبری درگذشت همسرآیت‌الله خمینی

نگاهی به نامه محرمانه احمدی نژاد
زنگ خطر برای حامیان در دوره دوم ریاست جمهوری

قرارگاه خاتم النبیاء کانون قدرت اقتصادی و نظامی
احمد طباطبائی

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


زیرگوش
مجلس
سیامک زند

 بیمارستان شفایحیائیان که هنوز نام دولتی را بر سیمای خود یدک میکشد مدت زمانی است که عملا به شکل بیمارستان خصوصی به غارت زحمتکشان مشغول است. این شیوه کار از همان زمان که"رهبرمعظم انقلاب" دستور خصوصی سازی را ابلاغ "فرمودند" آغاز شد.
سری به این بیمارستان بزنیم. در آغاز ورود با بانوئی حدودا 45 ساله مواجه میشویم که مشغول گفتگو با نوجوانی 14- 15 است. نوجوان که از درد مثل مار به خود می پیچد و با عجزی توام با شرم، از مادرش می پرسد "حالا چه کار کنیم؟" و مادر با چهره ای بر افروخته چادر مشکی را روی صورتش می کشد و قبل از اینکه پاسخی بدهد مردی با صورتی تکیده از راه می رسد. در جواب پرسش زن که چه شد؟ بی درنگ می گوید قبل از پرداخت پول از پاش عکس نمی گیرند. مجموعه 80 هزار تومان خرج دارد. افراد حاضر در صحنه هر کدام بنا بر تجربه زندگی خود به تفسیر واقعه می پردازند.
ایکاش آقایان مجلس نشین سری به اینحا میزدند ومی دیدند مردم چه میکشند. اینجا که روبروی مجلس و زیر گوششان است.
دیگری که مردیست 55 ساله رو به پدر نو جوان می کند و می گوید: گچ گرفتن با عکس و بقیه کارها و همینطو ویزت دکترباضافه دارو در همین محل 4 ماه قبل 20 هزار تومان خرج بر میداشت نه 80 هزار تومان.
در این اثنا خانمی که گویا در همین بیمارستان کار می کند از راه می رسد و در ادامه گفتگو با احتیاط اضافه می کند که کلیه واحدها در بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده به جز بحش پزشکان که هنوز تعرفه دولتی دریافت می کند که حق ویزت 2800 تومان است. او شبانه روز شاهد عینی است که چگونه عده کثیری از زحمتکشان با هزار درد و رنج بدون دریافت کمک باید بیمارستان را ترک کنند، زیرا آنها پولی برای پرداخت ندارند.
هر واحدی بنا تخصصش نخست از مرجعه کنندگان پول در خواست می کند. اگر پولی در بساط نباشد که اکثر مراجعه کنندگان چنین وضعیتی دارند، باید با درد خود بسازند.


محمد خاتمی
ذخیره ای
برای آینده
محمد علی ابطحی

یک هفته ای همه جا در ایران تعطیل بود. من هم تهران نبودم. رفته بودم شمال.اما خوشبختانه  به هر شکلی بود وبلاگم را تعطیل نکردم. دیروزآمدم. اتفاقا در خیابان با آقای خاتمی برخورد کردم که از سفر استرالیا برمی گشت. بعد از ظهر ایران درگیر فوتبال حساس ایران وعربستان  بود. تا اوایل نیمه دوم پای تلویزیون نشستم. هم یک گل زده بودند و هم آقای احمدی‌نژاد آمده بودند که بازی را تماشا کنند و انگیزه بیشتری  به بازیکنان بدهند.  در همان موقع چند تا SMS گرفتم که بر و بچه ها ابراز نگرانی می کردند که حتما بازی را می بازیم. از همان طنز‍ پردازی های سیاسی ایرانی. گفتم بیخود حرف‌های نا امید کننده و سیاسی نزنند. قرار داشتیم با مصطفی تاج‌زاده و خانم بچه هامان به سینما برویم. برای دیدن فیلم اخراجی ‌های ۲ . رفتیم.  فیلم قشنگی بود که در مورد آن هم خواهم نوشت. مسعود ده‌نمکی تلفنی هماهنگ کرده بود. در وسط فیلم چند تا SMS دریافت کردم که خبر از شکست تیم ایران می داد. لحن همه خیلی عصبانی بود.  حق داشتند. دلایلی هم برای این شکست نوشته بودند که سیاسی بود و نه فوتبالی. بیشتر به حضور آقای رئیس جمهور مربوط بود. هنوز به تهران نیامده دیروز و دیشب دوستان زیادی را دیدم. بیشتر بحث این بود که افراد ستادها در تهران وشهرستانها بعد از انصراف آقای خاتمی نمی دانستند چه  کنند. غیر از ستادی ها، مردمی هم که قصد داشتند در انتخابات شرکت کنند و می خواستند با انتخاب خاتمی شاهد تغییرسازنده باشند، دارای ابهام هستند. خیلی ازآنها که فعلاً قصد شرکت در انتخابات را ندارند. عده ای هم به سمت ستاد های آقای مهندس موسوی که مدیر توانمند دوران‌های بحران بوده‌اند متمایل شده‌‌اند و جمعی هم به خاطر روحیات شجاعانه آقای کروبی و یا به خاطر دلگیری از اتفاقات سیاسی اخیر به سمت ستاد‌های آقای کروبی علاقمند شده‌اند. باید روی اجماع این دو نفر کار کرد. بهترین راه هم نظرسنجی است که مورد توافق هر دو نفر باشد. سال جدید سال پر حادثه‌ای برای ایران است که علیرغم انصراف آقای خاتمی شاید بتوان با یک حرکت منسجم خرداد آینده، خرداد تغییر در ایران باشد.


از نوآوری
تا صرفه جوئی
روزبه

دولت، به توصیه رهبر، برای سال جدید حکم صرفه جویی اقتصادی را صادر کرده است. می گویند مردم ایران بسیار ولخرج اند و ثروت ایران را به هدر می دهند. به همین منظور امسال را سال صرفه جویی اقتصادی نام گذارده اند و تصمیم دارند بر مبنای آن عمل کنند.
اولاً اکثریت این مردم بیچاره چه دارند که بخواهند صرفه جویی هم بکنند؟
دوم بفرض که درآمدی هم در کار باشد ولازم باشد صرفه جویی هم رخ بدهد، خوب مگر سال پیش که سال نو آوری و شکوفایی قرار دادند چقدر موفق بودند، که می بخواهند هر سال یکی از ویژگی های عدالت احمدی نژادی را در کشور نهادینه کنند؟


بیکارم!
کریم صالحی


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)