pyknet پيك نت

عیسی سحرخیز

20اردیبهشت دریک حرکت ملی

نامزد ریاست جمهوری شوید



دكتر يزدی در اصفهان:
هركس با امام زمان كار دارد
شماره 0251 (قم) را بگيرد

هنر و انديشه


مهرجوئی
نسل جديد
آگاه، اما
كم رمق است


پرستوئی
از پرده سينما
می رود
به صحنه تئاتر


هما روستا
از سالهای دور
بازگشت با نمايش "سانتاكروز"


سخنرانی فراهانی
جشن تئاتر
چهره پردازان

پشت صحنه


هفته تئاتر
آنها كه نبودند
ياد وتصويرشان بود!


به قلم علی نصيريان
تماشاخانه
منتشر شد


"جام تهی"
با صدای
" شجريان"


  بازی  
شهرداری
در

جشن تئاتر


صدای زنان
در گروه كامكار
آزاد می‌شود


شعری كه "نصرت الله نوح"
بمناسبت يكصدمين سال
اول ما مه سرود
تظاهرات خونين
كارگران‌ درشيكاگو
1886


"تماشاخانه"
پگاه آهنگرانی


صدای زن
قطعه ناتمام
در ج. اسلامی


فريدون مشيری آخرين گفتگو


يكصد سالگی

انقلاب مشروطه

در تبريز و تهران


سيدعلی صالحی
حكومتی كه
خون شاعر بريزد
رفتنی است!


همسايه‌ها
غايب بزرگ
احمد محمود
حاضر بزرگ


كنسرت
محمد نوری
در رودكی


بزرگداشت
ماموستا هه‌ژار
در كردســـتان


روحانيون را
با شيخ اجل
كاری نيست


گزارش برپائی

جشنواره

چارلی

در دانشگاه زنجان


موسيقی
پاپ
دراسارت
فضای امنيتی


كانون نويسندگان توقيف "كارنامه"
و"جامعه نو"
 را محكوم كرد


"دیو"

خرافات

  به شیشه باز

خواهد گشت؟


 
 

برای آشتی مردم با انتخابات، هيچ چاره ای جز عقب نشينی نيست
ميرحسين موسوی
يگانه شانس شركت وسيع
مردم درانتخابات شده
!


اين عكس نيست
تابلوی يك فاجعه است!

تمامی فاجعه پشت كردن به مردم، مقابله با رای مردم، تبديل ايران به مصر دوران انورسادات و يا پاكستان پرويز مشرف، ذوب شدن در چاپلوسی اطرافيان، غره شدن به توپ و تانكی كه صدام حسين هم داشت و بلای جان استقلال آن كشور شد و.... در همين عكس نه "نهفته" كه "آشكار" است. عكس از سفر رهبر به كرمان و جيرفت، زير گوش بم ويران شده ای كه تابلوی تمام نمای فساد و تباهی سياسی و اقتصادی ايران است. ميليون ها دلار كمك خارجی به آن را همراه با مجهزترين چادرها و بيمارستان های صحرانی اهدائی برای مردم زلزله زده بم را همان هائی بالا كشيدند كه هر كدام در ظاهر مطيع و فرمانبرند، اما تجربه همه حكومت ها و كشورها نشان داده، كه هر كدامشان درانديشه حذف ديگری و بدست گرفتن سكان قدرت مطلق اند. همه آنها كه دراين عكس اند، باندازه ما و شما می دانند،  كه مردم از جمع شدن بساط روحانيت استقبال خواهند كرد و دراين ميان چنان به تنگ آمده اند كه برايشان سوختن خشك و تر با هم بی تفاوت شده است. رهبر جمهوری اسلامی دراين 15 سال، يكبار به مجلس نرفت، درجمع انديشمندان ايران به گفتگو- و نه خطابه از بالای صندلي- ننشست، در يك مصاحبه مطبوعاتی با شركت خبرنگاران داخلی وخارجی شركت نكرد، حتی به مجلس خبرگانی كه مشروعيت خود را نه وابسته به انتخاب مردم بلكه مديون آنست نيز نرفت. او با همين دارودسته سرگرم است و از ميان آنها نيز می خواهد يكی شان را رئيس جمهور كند! سپاه پاسداران به حزب سياسی او تبديل شده است. آندسته از فرماندهانی که بنام انقلاب، رهبران سرمایه داری تجاری شده اند. شاه نيز ارتش را حزب اختصاصی خود تصور كرده بود. اخبار آن محرمانه بود و فقط دراختيار او. همچنان كه خريدهای نظامی به اختيار و اراده او بود. او نيز همينگونه درمحاصره ارتشبدها، سپهبدها و سرلشكرها گام بر ميداشت. نظام سقوط كرده سلطنتی را اينگونه که در عکس می بینید احياء كردند، از آن سقوط تاريخی شعار "مرگ برامريكا"ی آن باقی مانده كه اين نيز، ديگر اعتباری فراتر از بيرون آمدن آن از دهان صدام حسين ندارد!


هرچند وقت يكبار
آزاد شدگان را "سرشماری” كنيد
شايد چند نفری در اوين جا مانده باشند!


اطلاعيه جديد كانون مدافعان حقوق بشرايران
زندانيان سياسی را آزاد كنيد


خاتمی و جلال طالبانی با هم تعارف تكه پاره كردند
محمد خاتمی
نه درايران دلی شاد و
نه راهی به نجف دارند


انتخابات ايران
راه بر امريكا بسته می شود
يا به شاهراه تبديل خواهد شد

                                                                 حسين باستاني- روزنت "امروز"


عليرضا رجايی:

رفسنجانی می آيد

تا از خود اعاده حيثيت كند!


دكترمعين
هيچ چكمه پوشی
برای دمكراسی نمی آيد


چرا سكوت؟
رساله حقوق بشر آيت الله منتظری
گامی تاريخی بسوی رنسانس اسلامی


برگزاری انتخابات حداقلی خيانت ملی است
سخنانی وزيراطلاعات كه بايد
در"ستاد انتخابات فرمايشی” گفته ميشد!


نهضت آزادی ايران
لقمه ای كه درگلوی
موتلفه و حجتيه گير كرده


نمايشگاه كتاب و مطبوعات

يك جهان "سياست"- يك دنيا "درد دل"

                                                                                محمد علی ابطحي


اين ديدار
معنای رياست جمهوری دارد؟

انتشار عكس ديدار سيد محمد خاتمی و مهندس ميرحسين موسوی در چهارشنبه شب گذشته، يك رويداد مهم انتخاباتی توصيف شده است. اين درحالی است كه هاشمی رفسنجانی نيز طی سخنانی صريح و نسبتا تند، با بسته شدن فضای سياسی كشور و عدم درك شرايط جديد بين المللی مخالفت كرده است. درعين حال، رهبر جمهوری اسلامی به پايگاه سنتی هاشمی رفسنجانی (كرمان) رفته و در آنجا ديد و بازديد نظامی كرده و از اقتدار و امنيت سخن گفته است. بدين ترتيب، هرچه به زمان ثبت نام قطعی كانديداهای رياست جمهوری نزديك تر می شود، التهاب در هرم حاكميت جدی تر می شود، گو اينكه هنوز چنين التهابی درجامعه وجود ندارد. پيشتر فاش شده بود كه رهبر از محمد خاتمی خواسته بود تا پيام وی را برای به ميدان نيآمدن هاشمی رفسنجانی به وی برساند، كه خاتمی قبول نكرده بود و بعدا حسين شريعتمداری در كيهان و سليمی نمين (سردبير سابق كيهان هوائي) در جلسه رهبران موتلفه اسلامی اين پيام رهبر را بعنوان نظرات خود مطرح كردند: به ميدان نيآمدن رفسنجاني!

آيا ديدار چهارشنبه شب سيد ميرحسين موسوی با سيد محمد خاتمی برای ردوبدل شدن پيام ديگری بوده است؟ چنين می توان استنباط كرد كه رهبر برای حذف هاشمی رفسنجانی از صحنه انتخابات، برخی شرايط موسوی را پذيرفته و بدين ترتيب ميرحسين موسوی نيز وارد كارزار انتخابات رياست جمهوری خواهد شد؟

اظهارات "تاجيك" از ياران نزديك خاتمی در روزهای اخير كه به ميدان آمدن ميرحسين موسوی تقريبا پيش بينی كرده بود به حقيقت می پيوندد؟


"ايران برای 15 درصد" شعار فاشيست های ايران

   مصطفی تاج‌زاده


اين لالائی را،زيرگوش قاليباف بخوانید
                                                          محمد علی ابطحی


در یک بدعت بی سابقه مذهبی

رساله حقوق بشر

آیت الله منتظری در10 بند منتشر شد


هشتمين كنگره سازمان مجاهدين انقلاب
قدرت حاكم
ايران را به ورطه سقوط انسجام ملی می برد

           از گزارش دبيركل سازمان (با اشاره مستقيم اما بدون ذكر نام):
1
- سكوت وانتظار امثال ميرحسين موسوی، عملا يعنی پذيرش اقتدارراستگرايان .2- بی ثباتی وضع و نااميدی مردم را به مرحله قبول امثال "قاليباف" بعنوان ناجی قدرتمند هدايت می كند.3- سلطنت طلب ها طرح براندازی را با حمايت امريكا دنبال می كنند.4- طراحان "رفراندوم" كلياتی را بدون ارائه راه حل مشخص دنبال می كنند.5- راستگرايان اقتدارگرا( بخوانيد نظامی گرا) كمر به نابودی تمامی دستآوردهای جنبش اصلاحات بسته اند.6- سازمان مجاهدين انقلاب، بعنوان بخشی از جنبش اصلاحی، از دمكراتيزه كردن حكومت و جامعه و محدود و پاسخگو كردن قدرت دفاع می كند.7- برای انتخابات رياست جمهوری، همان خوابی را ديده اند كه درانتخابات مجلس هفتم، عليرغم آنكه روسای دو قوه مقننه و مجريه گفتند نتايج آن از پيش تعيين شده تعبير شد. 8- آنها كه مدعی توسعه اقتصادی بودند و مجلس را با اين شعار تصرف كردند، جز طرح لباس زنانه، ايجاد ناامنی، دستگيری وبلاگ نويسان، فيلترينگ و سلب آشكار آزادی مردم، استيضاح وزرای خاتمی، تفسيرهای ارتجاعی و ... چه كردند؟


هاشم آغاجری
طرفدار آزادی همه احزاب هستم


ظلم و بيداد
آنچه هنوز حاكم استو آسان نيز تغيير نمی كند

                                                                غلامعلی ریاحی


هرچه رهبر می گويد
چون و چرا نكنيد
!

وقتی رهبر می گوید: هرکس رئیس جمهور شود، فرقی نمی کند مردم با چه انگیزه ای در انتخابات شرکت کنند؟ يك رييس جمهور نمي تواند بيش از 8 سال در منصب رياست جمهوري باشد، زيرا چنين فرض شده كه قدرت ممكن است فساد به دنبال داشته باشد. حال چگونه است كه رهبر، بيش از 15 سال، امور 85 درصد ساير نهادهاي اساسي را در دست داشته باشد و قدرت به مرداب تبديل نشود؟  روزنامه هایی که از عنوان «مقام رهبری» بدون ذکر «معظم» (به تقلید از شاه که باید مطبوعات مینوشتند" اعلیحضرت همایونی، شاهنشاه آریامهر)استفاده می کنند، توقیف می شوند.


بيانيه 256
زمان اصلاح ساختارنهادهای انتصابی فرا رسيده



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

18 ارديبهشت 1384 -8 مه 2005


پیش بینی

ضربه اول

نظامی به ايران


انتقاد رهبر حزب كمونيست

 روسيه از حذف نام استالين

60 سال از پيروزی

بر فاشيسم گذشت

گنادی زوگانف، رهبر حزب كمونيست روسيه درشصتمين سالگرد پيروزی بر فاشيسم در جنگ جهانی دوم، از اينكه امسال كمونيست ها به خاطر ميزبانی رهبران كشورهای مختلف و دلايل امنيتی از راهپيمائی و تظاهرات در مسكو منع شدند انتقاد شد. زوگانف گفت: كمونيست ها خودشان می توانستند امنيت تظاهرات را تضمين كنند. اين يك بهانه بود. زوگانف، دراظهار نظر ديگری با محكوم كردن خواست امريكا برای كنترل طرح ها و پروژه های اتمی روسيه هشدار داد: بسته شدن چتر دفاعی موشك های روسيه و قبول كنترل اتمی روسيه توسط بيگانگان يك خيانت ملی است. زوگانف، همچنين ضمن انتقاد شديد از حذف نام استالين در جريان جشن های شصتمين سال پيروزی بر فاشيسم گفت: جشن پيروزی بر فاشيسم بدون نام جوزف استالين فرمانده كل نيروهای شوروی تحريف تاريخ است. وی همچنين زمزمه هائی را كه در جمهوری های پری بالتيك مبنی بر خواست غرامت از روسيه بخاطر الحاق اين جمهوری ها به اتحاد شوروی توطئه جديدی دانست كه از آنسوی آب های اقيانوس ( امريكا) هدايت می می شود.


اشپيگل از دستگيری
جاسوس اسرائيل
درامريكا نوشت!

اشپيگل چاپ آلمان:
بنا به گزارش رسانه های گروهی آمريكا، "لورنس فرانكلين" 58 ساله، يكی از مقامات بلند پايه پنتاگون توسط سازمان اف بی آی دستگير شده است. او كه اسرائيلی الاصل است، متهم است كه بخشی از اطلاعات سری وزارت دفاع آمريكا را به  بعضی از مقامات اسرائيلی تحويل داده است. قوه قضائيه آمريكا هنوز اعلام نكرده است كه او اطلاعات را به چه فرد مشخصی تحويل داده است. لورنس فرانكلين كارشنان مسائل ايران است ودر بخش خارميانه وجنوب آسيائی پنتاگون كار ميكند.
او در دفتر وي‍ژه امور عراق فعال بوده است و اين همان بخشی است در پنتاگون كه برنامه تهاجم به عراق را تنظيم كرد. بنا به اطلاعات قوه قضائيه آمريكا حدود 83 مدرك نظامی - امنيتی از اين طريق حتی در دسترس بعضی از مطبوعات خارجی قرار داده شده است.( ظاهرا امريكا می كوشد با اين جنجال های تبليغاتی، حمله نظامی اسرائيل به ايران را كه بدون همكاری اطلاعاتی و نظامی امريكا ناممكن است، بعنوان خارج شدن كنترل از دست وزارت دفاع و نتيجه يك كار جاسوسی معرفی كند.)


وزيرخارجه آلمان
اميدوارم
مذاكره با ايران
پيچيده تر

از اين نشود

روزنامه"زوود دويچه تسايتونگ" چاپ آلمان ازسخنرانی يوشكا فيشر وزير امور خارجه آلمان كه عضو و از بنيانگذاران حزب سبزهای آلمان نيز هست، گزارشی منتشر كرده است. اين سخنرانی روزدوشنبه در جلسه افتتاحيه كنفرانس منع سلاح های هسته ای ، در مقر سازمان ملل در نيويورك ايراد شده است. روزنامه مذكور مينويسد: وزير امور خارجه آلمان خطاب به جمهوری اسلامی ايران گفت، كه حكومت ايران با اصرار برادامه فعاليت های اتمی خود، باعث سلب اعتماد جوامع بين الملی از خود شده است . فيشر گفت:"هر گونه مسابقه تسليحاتی در منطقه خاور نزديك وميانه خطرات غير قابل انكاری را عليه امنيت ما نيز ايجاد ميكند." فيشر از ايران خواست تا غنی سازی اورانيوم را متوقف كرده ، تعهدات و قرارداد منع توليد و استفاده از سلاح های اتمی رامحترم بشمارد. فيشر گفت از توليد سلاح های اتمی بايد جلوگيری بعمل آيد. او همچنين از كره شمالی نيز بخاطر جاه طلبی های اتمی اش انتقاد كرد. روزنامه با نفوذ و متمايل به سرمايه داری بزرگ آلمان "دی تسايت" نيز از سخنرانی وزير خارجه آلمان، در رابطه با ايران اينگونه گزارش داد: يوشكا فيشر، تهران را تهديد كرد كه در صورت متوقف نكردن اقدامات اتمی خود با شورای امنيت سازمان ملل سرو كار پيدا خواهد كرد. وزير امور خارجه آلمان  گفت: "اميدوارم پروسه اين موضوع پيچيده تر از اين كه هست نشود و ما تا زمان برگزاری انتخابات رياست جمهوری در ايران يعنی تا 17 ماه يونی از اين حالت غير عادی وپيچيده بيرون بيآئيم. ايرانی ها ميدانند كه اگر موضوع به مرحله پيچيده تری از اين كه هست برسد، خواه ناخواه بحث مراجعه به شورای امنيت سازمان ملل جدی تر از حالا مطرح خواهد شد."


ديدار مهم

در

پاكستان

سفر فرمانده نظامی امریکا

 در خاورميانه به پاكستان

"جان ابيزيد" فرمانده نظاميان آمريكايی در خاورميانه، برای گفتوگو درباره مسائل امنيتی و مبارزه با تروريسم با رهبران و مقامات نظامی برجسته پاكستان وارد اسلامآباد شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی ارتش پاكستان گزارش داد:
ديدار كوتاه و رسمی ابی زيد برای رايزنيهای عادی با پرويز مشرف رئيس جمهوری و ديگر مقامات برجسته ارتش پاكستان صورت ميگيرد. اين درحالی است كه پاكستان بزودی جتهای جنگنده اف 16 امريكائی را تحويل می گيرد. جان ابی زيد لبنانيالاصل است و اكنون فرمانده نظاميان آمريكايی در خاورميانه به شمول عراق و افغانستان است.اين ديدار ازآن نظر با اهميت تلقی شده كه اخيرا برخی منابع اطلاعاتی منطقه (حتی در خود پاكستان) از اعلام آمادگی پاكستان برای همكاری با امريكا جهت حمله نظامی به تاسيسات اتمی و نظامی ايران گزارش داده اند و بخش از تلاش پاكستان برای حل مناقشه ديرينه خود با هندوستان بر سر كشمير را نيز در همين رابطه می دانند.



پربيننده ترين‌های ماه گذشته


لباس شخصی‌ها، نقاب سوپرانقلابی زده اند!
ايران را سراسر
" كنفرانس برلين" می‌كنيم!

(با 8917  شمار بازديد كننده)


بموجب يك گزارش امنيتی
با يك غفلت امنيتي
5ر1 ميليون تهرانی  
در60 ميدان تظاهرات خواهند كرد
(با 6922 شمار بازديد كننده)


سوريه؟
امريكا پيش از حمله به ايران
يك تمرين ديگر خواهد كرد

(با 6724 شمار بازديد كننده)


"دوبی» هم رويا- هم واقعيت
شيوخ خليج
درانتظار رقص مرگ
برفراز جنوب ويران شده ايران
(با 6395 شمار بازديد كننده)


دو جلسه ديدار و پرسش و پاسخ
محمد علی عموئی در اجلاس دفتر "ادوار تحكيم وحدت"
آگاهی نسل جوان كشور
از حزب توده ايران
(با 5830 شمار بازديد كننده)


قطعنامه همايش روز زن درتهران
اگر جرات داريد
از اين فاجعه و نكبت هم
درنماز جمعه‌ها ياد كنيد!
(با 5312 شمار بازديد كننده)


نگرانی نماينده مجلس فرمايشي
امريكائی‌ها، تا خاكريز
جوراب زنانه جلو آمده اند
!
  (با 5255 شمار بازديد كننده)

دنبال كماندوهای امريكائی نگرديد، گريبان دبيركل نوظهور حزب الله ايران را بگيرد!
خط امريكا براي
جنگ خانگی و تجزيه ايران
(با 8839 شمار بازديد كننده)

 ميدان محسني
ديدار آشنايان، در پناه
تاريكی شام غريبان
(با 8274 شمار بازديد كننده)


         "محمد علی عمويي"
مشكلی كه در قتل‌های زنجيره ای
سعيد امامی می‌خواست حل كند!
(با 7540 شمار بازديد كننده)


تحليل "يرواند آبراهاميان" از شرايط ايران و آينده‌ای كه امريكا برای آن در نظر دارد
نبايد به امريكا اجازه داد
 ايران را ميدان جنگ چهارم كند
(با 6458 شمار بازديد كننده)